Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
|
Pagina 34 van 202
|
Dit topic is 149374 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ijzeren Rinus |
25-9-2011 15:46 |
 Posts: 399 |
2 vraagjes.
ik heb de vliegwiel kap van mijn suzuki tsx er nu af liggen.
nu zit er tussen het vliegwiel en het voortandwiel een pin die het blok ingaat die kun je eruit trekken en ronddraaien maar waar dient deze voor?
en waar dient het slangetje voor die onderaan mijn cilinder word aangesloten?
|
|
|
|
THE CRAZY DOCTOR |
25-9-2011 17:31 |
 Posts: 1302 |
Ik heb een vraagje
kan van een kameraad een kawasaki kx250 uit +-1992 kopen
hij vraagt er zo 1000 euro voor maar kan wss nog over onderhandeld worden.
De motor is in opzich in nette staat:
geen spelling, nette banden, geen lekke vering, nette kappen etc.
alleen hij is wel goed gebruikt:
Zoals de kickstarter, de voetsteunen, en het grootste is een klein schreurtje in het frame opzich goed te lassen dus mag het probleem ook niet zijn
Maar mijn vraag wat is zon motor ongeveer waard?
Ik zit niet zo in de kawasaki crossers
Ps: er zit een zuiger in van een 2 uur oud
Dit bericht is gewijzigd door THE CRAZY DOCTOR op 25-9-2011 om 17:32 uur.
|
|
|
|
mxbeunking |
25-9-2011 17:46 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
2 vraagjes.
ik heb de vliegwiel kap van mijn suzuki tsx er nu af liggen.
nu zit er tussen het vliegwiel en het voortandwiel een pin die het blok ingaat die kun je eruit trekken en ronddraaien maar waar dient deze voor?
en waar dient het slangetje voor die onderaan mijn cilinder word aangesloten?
die pin is de koppelingsstift. Als je de koppeling inknijpt wordt deze in gedrukt en ontkoppelt hij. je kan hem er gewoon uittrekken, er druipt dan alleen langszaam blokolie uit. (ff naar rechts laten hangen)
Als je een olie pomp hebt dan gaat er een slangetje naar je cilinder van de olie pomp. Dus dan hoef je geen 2 takt te mengen, als je geen olie pomp heb moet je hem gewoon dicht solderen om valse lucht te voorkomen.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
wespa |
25-9-2011 23:27 |
|
Derbi-Olaf |
25-9-2011 23:49 |
|
MW1997 |
26-9-2011 8:41 |
Posts: 84 |
hoeveel kost het ongeveer om het waterpomphuis van een crosser te repareren. alvast bedankt!
|
|
een halve 2-tact is een 4-tact op volle kracht. |
|
Meathausen |
26-9-2011 10:17 |
 Posts: 726 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MW1997
hoeveel kost het ongeveer om het waterpomphuis van een crosser te repareren. alvast bedankt!
Ligt eraan wat er aan kapot is. Er zijn wel revisie setjes te koop zou je alleen je lagers / schoep kapot hebben. Of is de buitenkant van de pomp gescheurd / kapot?
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
Tim-gpr99 |
26-9-2011 10:45 |
 Posts: 841 |
ik zou daar echt niet meer dan 4-500 euro voor geven hoor voor die KX. vaak hebben ze toch al wel een heel leven achter de rug, en die scheur in dat frame dat hoort al helemaal niet
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Meathausen |
26-9-2011 11:47 |
 Posts: 726 |
Misschien heel domme vraag ik heb geen enkel verstand van electronica. Maar Bobine's / CDI's / Bougie kabels he, zijn deze nog redelijk universeel of heeft elk type zijn eigen soorten die niet op anderen passen?
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
THE CRAZY DOCTOR |
26-9-2011 17:13 |
 Posts: 1302 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
ik zou daar echt niet meer dan 4-500 euro voor geven hoor voor die KX. vaak hebben ze toch al wel een heel leven achter de rug, en die scheur in dat frame dat hoort al helemaal niet
Okee dan laat ik hem gaan
wou hem eigenlijk alleen gaan gebruiken voor op het maisland maar dan pak maar gewoon mijn crosser:P
Dankje voor het mee denken!
|
|
|
|
bro123 |
26-9-2011 21:03 |
 Posts: 901 |
m`n koppeling van m`n cr125 gaat erg zwaar, daarbij koppelt hij ook erg slecht. ik heb gehoord dat ik de koppeling moet afstellen, kan iemand mij hier meer over vertellen. bij voorbaat dank.
|
|
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them. |
|
mxbeunking |
26-9-2011 21:30 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bro123
m`n koppeling van m`n cr125 gaat erg zwaar, daarbij koppelt hij ook erg slecht. ik heb gehoord dat ik de koppeling moet afstellen, kan iemand mij hier meer over vertellen. bij voorbaat dank.
ik denk dat een nieuwe koppelings kabel al wonderen doet
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
bro123 |
26-9-2011 21:35 |
 Posts: 901 |
nee, daar ligt het niet aan, denk ik.
ook al druk ik de koppeling helemaal in en draai ik aan het (achter)wiel, draait de achterwiel erg zwaar, in alle versnellingen.
|
|
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them. |
|
mxbeunking |
26-9-2011 21:47 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bro123
nee, daar ligt het niet aan, denk ik.
ook al druk ik de koppeling helemaal in en draai ik aan het (achter)wiel, draait de achterwiel erg zwaar, in alle versnellingen.
dan even de kap eraf halen waar de kabel heen gaat, (vliegwiel of koppelings kant) kijken of je iets kunt ontdekken en anders kijken of je platen nog wel deugen, en of ze niet blijven plakken
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
wespa |
26-9-2011 21:53 |
 Posts: 518 |
|
|
Tie rips: De oplossing voor alles!!! |
|
Dit topic is 149374 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 34 van 202
|
|