Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 34 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ijzeren Rinus 25-9-2011 15:46 Print reply

Posts: 399
2 vraagjes.

ik heb de vliegwiel kap van mijn suzuki tsx er nu af liggen.
nu zit er tussen het vliegwiel en het voortandwiel een pin die het blok ingaat die kun je eruit trekken en ronddraaien maar waar dient deze voor?

en waar dient het slangetje voor die onderaan mijn cilinder word aangesloten?
 
THE CRAZY DOCTOR 25-9-2011 17:31 Print reply

Posts: 1302
Ik heb een vraagje
kan van een kameraad een kawasaki kx250 uit +-1992 kopen
hij vraagt er zo 1000 euro voor maar kan wss nog over onderhandeld worden.

De motor is in opzich in nette staat:
geen spelling, nette banden, geen lekke vering, nette kappen etc.

alleen hij is wel goed gebruikt:
Zoals de kickstarter, de voetsteunen, en het grootste is een klein schreurtje in het frame opzich goed te lassen dus mag het probleem ook niet zijn

Maar mijn vraag wat is zon motor ongeveer waard?
Ik zit niet zo in de kawasaki crossers


Ps: er zit een zuiger in van een 2 uur oud

Dit bericht is gewijzigd door THE CRAZY DOCTOR op 25-9-2011 om 17:32 uur.
 
mxbeunking 25-9-2011 17:46 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
2 vraagjes.

ik heb de vliegwiel kap van mijn suzuki tsx er nu af liggen.
nu zit er tussen het vliegwiel en het voortandwiel een pin die het blok ingaat die kun je eruit trekken en ronddraaien maar waar dient deze voor?

en waar dient het slangetje voor die onderaan mijn cilinder word aangesloten?


die pin is de koppelingsstift. Als je de koppeling inknijpt wordt deze in gedrukt en ontkoppelt hij. je kan hem er gewoon uittrekken, er druipt dan alleen langszaam blokolie uit. (ff naar rechts laten hangen)

Als je een olie pomp hebt dan gaat er een slangetje naar je cilinder van de olie pomp. Dus dan hoef je geen 2 takt te mengen, als je geen olie pomp heb moet je hem gewoon dicht solderen om valse lucht te voorkomen.
 
Draaiwerk nodig? = PB
wespa 25-9-2011 23:27 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Ik heb een vraagje
kan van een kameraad een kawasaki kx250 uit +-1992 kopen
hij vraagt er zo 1000 euro voor maar kan wss nog over onderhandeld worden.

De motor is in opzich in nette staat:
geen spelling, nette banden, geen lekke vering, nette kappen etc.

alleen hij is wel goed gebruikt:
Zoals de kickstarter, de voetsteunen, en het grootste is een klein schreurtje in het frame opzich goed te lassen dus mag het probleem ook niet zijn

Maar mijn vraag wat is zon motor ongeveer waard?
Ik zit niet zo in de kawasaki crossers


Ps: er zit een zuiger in van een 2 uur oud

Dit bericht is gewijzigd door THE CRAZY DOCTOR op 25-9-2011 om 17:32 uur.


Ik vind 1000 euro nog heel veel geld. Vooral als er een scheur in het frame zit. Heb laatst een nieuwere kx250 gekocht voor 750 euro. Die was helemaal goed. Als ik jou was zou ik het niet doen

 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
Derbi-Olaf 25-9-2011 23:49 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Ik heb een vraagje
kan van een kameraad een kawasaki kx250 uit +-1992 kopen
hij vraagt er zo 1000 euro voor maar kan wss nog over onderhandeld worden.

De motor is in opzich in nette staat:
geen spelling, nette banden, geen lekke vering, nette kappen etc.

alleen hij is wel goed gebruikt:
Zoals de kickstarter, de voetsteunen, en het grootste is een klein schreurtje in het frame opzich goed te lassen dus mag het probleem ook niet zijn

Maar mijn vraag wat is zon motor ongeveer waard?
Ik zit niet zo in de kawasaki crossers


Ps: er zit een zuiger in van een 2 uur oud

Dit bericht is gewijzigd door THE CRAZY DOCTOR op 25-9-2011 om 17:32 uur.

450 euro
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
MW1997 26-9-2011 8:41 Print reply
Posts: 84
hoeveel kost het ongeveer om het waterpomphuis van een crosser te repareren. alvast bedankt!
 
een halve 2-tact is een 4-tact op volle kracht.
Meathausen 26-9-2011 10:17 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MW1997
hoeveel kost het ongeveer om het waterpomphuis van een crosser te repareren. alvast bedankt!


Ligt eraan wat er aan kapot is. Er zijn wel revisie setjes te koop zou je alleen je lagers / schoep kapot hebben. Of is de buitenkant van de pomp gescheurd / kapot?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Tim-gpr99 26-9-2011 10:45 Print reply

Posts: 841
ik zou daar echt niet meer dan 4-500 euro voor geven hoor voor die KX. vaak hebben ze toch al wel een heel leven achter de rug, en die scheur in dat frame dat hoort al helemaal niet
 
GPR50 '99 streetfightert
Meathausen 26-9-2011 11:47 Print reply

Posts: 726
Misschien heel domme vraag ik heb geen enkel verstand van electronica. Maar Bobine's / CDI's / Bougie kabels he, zijn deze nog redelijk universeel of heeft elk type zijn eigen soorten die niet op anderen passen?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
THE CRAZY DOCTOR 26-9-2011 17:13 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
ik zou daar echt niet meer dan 4-500 euro voor geven hoor voor die KX. vaak hebben ze toch al wel een heel leven achter de rug, en die scheur in dat frame dat hoort al helemaal niet

Okee dan laat ik hem gaan
wou hem eigenlijk alleen gaan gebruiken voor op het maisland maar dan pak maar gewoon mijn crosser:P

Dankje voor het mee denken!
 
bro123 26-9-2011 21:03 Print reply

Posts: 901
m`n koppeling van m`n cr125 gaat erg zwaar, daarbij koppelt hij ook erg slecht. ik heb gehoord dat ik de koppeling moet afstellen, kan iemand mij hier meer over vertellen. bij voorbaat dank.

 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
mxbeunking 26-9-2011 21:30 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
m`n koppeling van m`n cr125 gaat erg zwaar, daarbij koppelt hij ook erg slecht. ik heb gehoord dat ik de koppeling moet afstellen, kan iemand mij hier meer over vertellen. bij voorbaat dank.



ik denk dat een nieuwe koppelings kabel al wonderen doet
 
Draaiwerk nodig? = PB
bro123 26-9-2011 21:35 Print reply

Posts: 901
nee, daar ligt het niet aan, denk ik.
ook al druk ik de koppeling helemaal in en draai ik aan het (achter)wiel, draait de achterwiel erg zwaar, in alle versnellingen.

 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
mxbeunking 26-9-2011 21:47 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
nee, daar ligt het niet aan, denk ik.
ook al druk ik de koppeling helemaal in en draai ik aan het (achter)wiel, draait de achterwiel erg zwaar, in alle versnellingen.



dan even de kap eraf halen waar de kabel heen gaat, (vliegwiel of koppelings kant) kijken of je iets kunt ontdekken en anders kijken of je platen nog wel deugen, en of ze niet blijven plakken
 
Draaiwerk nodig? = PB
wespa 26-9-2011 21:53 Print reply

Posts: 518
ik heb op internet een honda nsr 50 gezien. Maar wat denken jullie is ie het geld waard of te duur? http://fietsen-bromm...p;fta_ind=5&fs=1

 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!

Dit topic is 149374 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 34 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved