axety |
20-9-2011 20:45 |
 Posts: 207 |
Weet iemand waar ik een nieuwe originele 80cc cilinder voor de honda mt5 kan vinden? HM 183 volgens mij.
En een mt8 goed gereviseerd blok?
|
|
|
|
kreidlergek |
20-9-2011 20:52 |
 Posts: 335 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Weet iemand waar ik een nieuwe originele 80cc cilinder voor de honda mt5 kan vinden? HM 183 volgens mij.
En een mt8 goed gereviseerd blok?
www.honda-m-shop.nl of cmsnl. maar een 80 cc cilinder past niet op een 50cc onderblok.
|
|
nothing sounds like a V8 |
|
axety |
20-9-2011 21:08 |
 Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kreidlergek
[...]
www.honda-m-shop.nl of cmsnl. maar een 80 cc cilinder past niet op een 50cc onderblok.
Ik heb even gekeken maar ze hebben zowel het onderblok van een mt8 niet aals de originele cilinder. Weet iemand waar ik het kan vinden?
|
|
|
|
kreidlergek |
20-9-2011 21:12 |
 Posts: 335 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]
Ik heb even gekeken maar ze hebben zowel het onderblok van een mt8 niet aals de originele cilinder. Weet iemand waar ik het kan vinden?
misschien moet je hem ff mailen want hij heeft meestal wel 80cc cilinders. En anders motoimport.nl. Daar hoor ik wel is negatieve verhalen over.
|
|
nothing sounds like a V8 |
|
BartHonda |
20-9-2011 21:24 |
 Posts: 886 |
Hallo allenmaal,
Ik ben al heel lang geintresseerd in brommers, maar sinds kort ook in de theorie er achter en het tunen. Nu ben ik dus boeken aan het lezen, en op internet dingen op aan het zoeken hier over. Nu kwam ik dus dezen formule tegen om de compressie verhouding te berekenen :
CR = CV + CCV / CCV.
CR = compressie verhouding
CV = cillinder inhoud
CCV = verbrandings kamer inhoud
Om de CV te berekennen (dus cillinder inhoud) is er de volgende formule :
CV = pi*D^2*S/4000
D = de boring in mm
S = de slag in mm
Bij mijn NSR zou dit dus zijn : 3.1415*39^2*41.1/4000 = 49.097 = 49.1cc. (Op de cillinder zelf staat 49cc)
Nou vraag ik mij dus af, waar komt die 4000 vandaan?
Alvast bedankt,
|
|
|
|
Frysk |
20-9-2011 21:59 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]
Ik heb even gekeken maar ze hebben zowel het onderblok van een mt8 niet aals de originele cilinder. Weet iemand waar ik het kan vinden?
Je wilt op een matzwarte MT een nieuwe origineel Honda MT8 cilinder monteren ?
wat is daar het nut van ?
|
|
giggitybyte |
|
axety |
20-9-2011 22:05 |
 Posts: 207 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Je wilt op een matzwarte MT een nieuwe origineel Honda MT8 cilinder monteren ?
wat is daar het nut van ?
Ik wil meer kracht en snelheid ook in de lage toeren. En ik heb gehoord dat een origineel 80cc blok een laagtoerig blok is wat ook erg betrouwbaar is. Ik hoef niet heel hard 80 à 90 kmph is genoeg. Maar ik wil veel kracht, ook in de lage toeren. Hoezo?
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-9-2011 22:08 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hallo allenmaal,
Ik ben al heel lang geintresseerd in brommers, maar sinds kort ook in de theorie er achter en het tunen. Nu ben ik dus boeken aan het lezen, en op internet dingen op aan het zoeken hier over. Nu kwam ik dus dezen formule tegen om de compressie verhouding te berekenen :
CR = CV + CCV / CCV.
CR = compressie verhouding
CV = cillinder inhoud
CCV = verbrandings kamer inhoud
Om de CV te berekennen (dus cillinder inhoud) is er de volgende formule :
CV = pi*D^2*S/4000
D = de boring in mm
S = de slag in mm
Bij mijn NSR zou dit dus zijn : 3.1415*39^2*41.1/4000 = 49.097 = 49.1cc. (Op de cillinder zelf staat 49cc)
Nou vraag ik mij dus af, waar komt die 4000 vandaan? 
Alvast bedankt,
eigenlijk is de formule om een inhoud van een cilinder te berekenen opp. grondvlak keer hoogte.
De opp. van een cirkel bereken je met pi * r^2 (r = straal) of (pi/4)* D^2.
Dus inhoud = pi * D^2 * S/4.
Omdat je de waardes in mm invoert is je antwoord in mm^3. Om nu naar cm^3 (cc) te gaan deel je door 1000.
Dus inhoud = pi * D^2 * S/ 4000.
eigenlijk is het simpele wiskunde, vereenvoudiging van formules
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
BartHonda |
20-9-2011 22:28 |
|
Rooiebosblanke |
21-9-2011 20:07 |
 Posts: 221 |
hallo,
ben bezig met me monkey.
wil de klepjes stellen maar de dop van me uitlaat klep zit moeilijk vast iemand idee hoe los te krijgen?
wd-40 al geprobeerd (dag van te voren)
met hete en koude motor geprobeerd
iemand anders nog iets?
|
|
go that way, really fast. If something gets in your way, Turn |
|
mxbeunking |
21-9-2011 20:39 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rooiebosblanke
hallo,
ben bezig met me monkey.
wil de klepjes stellen maar de dop van me uitlaat klep zit moeilijk vast iemand idee hoe los te krijgen?
wd-40 al geprobeerd (dag van te voren)
met hete en koude motor geprobeerd
iemand anders nog iets?
wat voor bout is het? imbus, schroefkop, zeskant?
anders slagschroevendraaier proberen
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Rooiebosblanke |
21-9-2011 21:18 |
 Posts: 221 |
een 6 kant Quote: Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]
wat voor bout is het? imbus, schroefkop, zeskant?
anders slagschroevendraaier proberen
|
|
go that way, really fast. If something gets in your way, Turn |
|
mxbeunking |
21-9-2011 21:21 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rooiebosblanke
een 6 kant[...]
is hij echt dol dol? of kan je de sleutel er nog een beetje opzetten? goed heet stoken met een gasbrander of iets en met de slagschroevendraaier hem eruit proberen te halen of griptang...
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
maerijn |
21-9-2011 22:03 |
 Posts: 2455 |
Nog mensen bij het veteranentreffen in Woerden zaterdag?
|
|
|
|
wespa |
22-9-2011 17:13 |
 Posts: 518 |
weet iemand of het moeilijk is om een KOSO RX2N teller op een rieju mrx te maken zonder accu? Of heeft er misschien iemand een alternatieve teller met mooie kleuren.
|
|
Tie rips: De oplossing voor alles!!! |
|