Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 30 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

axety 20-9-2011 20:45 Print reply

Posts: 207
Weet iemand waar ik een nieuwe originele 80cc cilinder voor de honda mt5 kan vinden? HM 183 volgens mij.
En een mt8 goed gereviseerd blok?
 
kreidlergek 20-9-2011 20:52 Print reply

Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
Weet iemand waar ik een nieuwe originele 80cc cilinder voor de honda mt5 kan vinden? HM 183 volgens mij.
En een mt8 goed gereviseerd blok?


www.honda-m-shop.nl of cmsnl. maar een 80 cc cilinder past niet op een 50cc onderblok.
 
nothing sounds like a V8
axety 20-9-2011 21:08 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidlergek
[...]


www.honda-m-shop.nl of cmsnl. maar een 80 cc cilinder past niet op een 50cc onderblok.


Ik heb even gekeken maar ze hebben zowel het onderblok van een mt8 niet aals de originele cilinder. Weet iemand waar ik het kan vinden?

 
kreidlergek 20-9-2011 21:12 Print reply

Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Ik heb even gekeken maar ze hebben zowel het onderblok van een mt8 niet aals de originele cilinder. Weet iemand waar ik het kan vinden?



misschien moet je hem ff mailen want hij heeft meestal wel 80cc cilinders. En anders motoimport.nl. Daar hoor ik wel is negatieve verhalen over.
 
nothing sounds like a V8
BartHonda 20-9-2011 21:24 Print reply

Posts: 886
Hallo allenmaal,

Ik ben al heel lang geintresseerd in brommers, maar sinds kort ook in de theorie er achter en het tunen. Nu ben ik dus boeken aan het lezen, en op internet dingen op aan het zoeken hier over. Nu kwam ik dus dezen formule tegen om de compressie verhouding te berekenen :
CR = CV + CCV / CCV.
CR = compressie verhouding
CV = cillinder inhoud
CCV = verbrandings kamer inhoud

Om de CV te berekennen (dus cillinder inhoud) is er de volgende formule :
CV = pi*D^2*S/4000
D = de boring in mm
S = de slag in mm

Bij mijn NSR zou dit dus zijn : 3.1415*39^2*41.1/4000 = 49.097 = 49.1cc. (Op de cillinder zelf staat 49cc)

Nou vraag ik mij dus af, waar komt die 4000 vandaan?

Alvast bedankt,
 
Frysk 20-9-2011 21:59 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Ik heb even gekeken maar ze hebben zowel het onderblok van een mt8 niet aals de originele cilinder. Weet iemand waar ik het kan vinden?



Je wilt op een matzwarte MT een nieuwe origineel Honda MT8 cilinder monteren ?
wat is daar het nut van ?
 
giggitybyte
axety 20-9-2011 22:05 Print reply

Posts: 207
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Je wilt op een matzwarte MT een nieuwe origineel Honda MT8 cilinder monteren ?
wat is daar het nut van ?


Ik wil meer kracht en snelheid ook in de lage toeren. En ik heb gehoord dat een origineel 80cc blok een laagtoerig blok is wat ook erg betrouwbaar is. Ik hoef niet heel hard 80 à 90 kmph is genoeg. Maar ik wil veel kracht, ook in de lage toeren. Hoezo?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-9-2011 22:08 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hallo allenmaal,

Ik ben al heel lang geintresseerd in brommers, maar sinds kort ook in de theorie er achter en het tunen. Nu ben ik dus boeken aan het lezen, en op internet dingen op aan het zoeken hier over. Nu kwam ik dus dezen formule tegen om de compressie verhouding te berekenen :
CR = CV + CCV / CCV.
CR = compressie verhouding
CV = cillinder inhoud
CCV = verbrandings kamer inhoud

Om de CV te berekennen (dus cillinder inhoud) is er de volgende formule :
CV = pi*D^2*S/4000
D = de boring in mm
S = de slag in mm

Bij mijn NSR zou dit dus zijn : 3.1415*39^2*41.1/4000 = 49.097 = 49.1cc. (Op de cillinder zelf staat 49cc)

Nou vraag ik mij dus af, waar komt die 4000 vandaan?

Alvast bedankt,


eigenlijk is de formule om een inhoud van een cilinder te berekenen opp. grondvlak keer hoogte.
De opp. van een cirkel bereken je met pi * r^2 (r = straal) of (pi/4)* D^2.
Dus inhoud = pi * D^2 * S/4.
Omdat je de waardes in mm invoert is je antwoord in mm^3. Om nu naar cm^3 (cc) te gaan deel je door 1000.
Dus inhoud = pi * D^2 * S/ 4000.

eigenlijk is het simpele wiskunde, vereenvoudiging van formules

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BartHonda 20-9-2011 22:28 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


eigenlijk is de formule om een inhoud van een cilinder te berekenen opp. grondvlak keer hoogte.
De opp. van een cirkel bereken je met pi * r^2 (r = straal) of (pi/4)* D^2.
Dus inhoud = pi * D^2 * S/4.
Omdat je de waardes in mm invoert is je antwoord in mm^3. Om nu naar cm^3 (cc) te gaan deel je door 1000.
Dus inhoud = pi * D^2 * S/ 4000.

eigenlijk is het simpele wiskunde, vereenvoudiging van formules


Aha natuurlijk! Ik zat heel de tijd in men hoofd van "ik moet tog delen door 1000, en niet 4000" maar je gebruikt natuurlijk diameter^2 ipv straal^2. Ti's leuk als je formules kent, maar ik wil natuurlijk wel eerst weten wat ik nou aan het doen ben. Bedankt voor je reactie.
 
Rooiebosblanke 21-9-2011 20:07 Print reply

Posts: 221
hallo,

ben bezig met me monkey.
wil de klepjes stellen maar de dop van me uitlaat klep zit moeilijk vast iemand idee hoe los te krijgen?
wd-40 al geprobeerd (dag van te voren)
met hete en koude motor geprobeerd
iemand anders nog iets?
 
go that way, really fast. If something gets in your way, Turn
mxbeunking 21-9-2011 20:39 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rooiebosblanke
hallo,

ben bezig met me monkey.
wil de klepjes stellen maar de dop van me uitlaat klep zit moeilijk vast iemand idee hoe los te krijgen?
wd-40 al geprobeerd (dag van te voren)
met hete en koude motor geprobeerd
iemand anders nog iets?


wat voor bout is het? imbus, schroefkop, zeskant?
anders slagschroevendraaier proberen
 
Draaiwerk nodig? = PB
Rooiebosblanke 21-9-2011 21:18 Print reply

Posts: 221
een 6 kant
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


wat voor bout is het? imbus, schroefkop, zeskant?
anders slagschroevendraaier proberen


 
go that way, really fast. If something gets in your way, Turn
mxbeunking 21-9-2011 21:21 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rooiebosblanke
een 6 kant[...]




is hij echt dol dol? of kan je de sleutel er nog een beetje opzetten? goed heet stoken met een gasbrander of iets en met de slagschroevendraaier hem eruit proberen te halen of griptang...
 
Draaiwerk nodig? = PB
maerijn 21-9-2011 22:03 Print reply

Posts: 2455
Nog mensen bij het veteranentreffen in Woerden zaterdag?
 
wespa 22-9-2011 17:13 Print reply

Posts: 518
weet iemand of het moeilijk is om een KOSO RX2N teller op een rieju mrx te maken zonder accu? Of heeft er misschien iemand een alternatieve teller met mooie kleuren.
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!

Dit topic is 149354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 30 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved