lukas puch |
16-1-2012 19:02 |
 Posts: 611 |
moet het geen korte schacht zijn?
|
|
|
|
PieterDT |
16-1-2012 19:19 |
 Posts: 131 |
dt is inderdaad korte schacht
|
|
|
|
Wouter_DTR |
16-1-2012 19:56 |
 Posts: 132 |
met 70 airsnol zou ik een NGK R hitte graad 8 nemen, korte schacht dus. mijn 7 werd nogal warm en 8 niet
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
Wouter_DTR |
16-1-2012 19:58 |
 Posts: 132 |
ik had zelf ook even een vraagje, hoe verschillend zijn de OPHANGpunten van am5/am6, ik weet dat am6 een bredere uitgaande as heeft en grotere carterinhoud etc. maar alleen de ophangpunten?
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
.luuk |
16-1-2012 20:18 |
 Posts: 1483 |
Toch een scootervraagje van mijn kant..
mn zusje is bijna 16 en is nu ook aan t kijken voor een scooter.
aangezien ik alleen 2 takt brommers gewend ben:
wat zijn zoal de puntjes om op te letten bij een
4 takt zip met piaggio blok, 2009, bijna 10k op de teller.
|
|
|
|
zoef_de_haas |
16-1-2012 20:25 |
 Posts: 332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
Toch een scootervraagje van mijn kant..
mn zusje is bijna 16 en is nu ook aan t kijken voor een scooter.
aangezien ik alleen 2 takt brommers gewend ben:
wat zijn zoal de puntjes om op te letten bij een
4 takt zip met piaggio blok, 2009, bijna 10k op de teller.
dat hij niet overdreven "tikt" bij het motorblok/cilinder.
zit er een onderhoudsgeschiedenis bij? want bij 10k word er meestal een grote beurt gegeven.
als hij tikt is het waarschijnlijk een kwestie van kleppen stellen.
piagio maakt goede en degelijke scooters dus hij zal motorisch waarschijnlijk wel in goede staat zijn
(correct me if i'm wrong  )
|
|
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
16-1-2012 20:26 |
|
zoef_de_haas |
16-1-2012 20:30 |
 Posts: 332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
piaggio scooterblokjes zijn bij std gebruik heel goed.
ook als je ze afragt, doen ze het nog heel lang.
heb zelf een gilera runner gehad en die heeft het heel lang uitgehouden meer dan 15k met heeel weinig onderhoud
|
|
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden! |
|
.luuk |
16-1-2012 20:42 |
 Posts: 1483 |
dus wanneer ik geen getik hoor, kan het gewoon af met even een onderhouds beurtje?
verse olie, bougietje, en t luchtfilter reinigen, en dan evt alsnog de kleppen stellen moet t goed gaan.
Dit bericht is gewijzigd door .LUUK op 16-1-2012 om 20:44 uur.
|
|
|
|
zoef_de_haas |
16-1-2012 20:47 |
 Posts: 332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
dus wanneer ik geen getik hoor, kan het gewoon af met even een onderhouds beurtje?
verse olie, bougietje, en t luchtfilter reinigen, en dan evt de kleppen stellen moet t goed gaan.
als hij goed rijdt en hij tikt niet dan hoef je geen kleppen te stellen. idd nieuw bougietje, carb schoonmaken en luchtfilter schoonmaken zodat je zeker weet dat hij helemaal in orde is.
olie kun je gewoon even nakijken of het peil nog goed is en of de olie nog helder is en niet pikzwart en troebel. is ie nog mooi helder en er zit voldoende in zou ik het gewoon zo laten.
maar het zou dan goed moeten gaan
|
|
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden! |
|
koetjeboe91 |
16-1-2012 22:14 |
 Posts: 2096 |
ben op het moment bezig met een hobby geval. maar zit met het volgende probleem. er zit nu een aansluiting voor een h4 lamp aan maar ik heb h7 koplampen.
dimlicht brand op dimstand maar gaat uit op grootlicht.(moet blijfen branden). en grootlicht blijft zwak branden op dimlicht stand(deze moet volledig uit) en brand wel weer fel op grootlicht stand.
voor het dimlicht heb ik al iets bedacht alleen zit ik nu met groot licht zelf zat ik de denken aan een zenerdiode. maar weet niet goed hoe deze werken.
in dimlicht stand blijft er een rest spanning van 6 volt op het grootlicht aansluiting staan. en bij grootlicht staat er 12 volt.
zal een zenerdiode mij hier bij helpen dat die pas stroom doorlaat als deze de 10 volt heeft bereikt of weten julie iets?
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
old timer |
17-1-2012 10:09 |
 Posts: 469 |
Er staan hier flikken aan de schoolpoort brommers aant controleren en ik heb mijn papieren niet bij en mn verzekeringspapieren ook niet.. En mijn brommer gaat niet egt 45..
En er hangt een HUGE koevoet aan mijn stuur... Iemand tips?
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
Cas DT |
17-1-2012 10:18 |
 Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
Er staan hier flikken aan de schoolpoort brommers aant controleren en ik heb mijn papieren niet bij en mn verzekeringspapieren ook niet.. En mijn brommer gaat niet egt 45..
En er hangt een HUGE koevoet aan mijn stuur... Iemand tips?
Lekker laten staan. Misschien kun je bij iemand achterop?
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Custers |
17-1-2012 11:51 |
 Posts: 4747 |
Hallo,
Ik wil misschien een auto kopen. Nu heb ik een vraag: tellen mijn schadevrije jaren van mijn bromfietstijd mee, bij een autoverzekering?
Ik heb Univé al een mailtje gestuurd, maar daar heb ik nog niks op gehoord.
Groetjes Maarten
|
|
Ride like the wind. |
|
JB1 |
17-1-2012 11:54 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Custers
Hallo,
Ik wil misschien een auto kopen. Nu heb ik een vraag: tellen mijn schadevrije jaren van mijn bromfietstijd mee, bij een autoverzekering?
Ik heb Univé al een mailtje gestuurd, maar daar heb ik nog niks op gehoord.
Groetjes Maarten
Nee
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|