Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 681 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 154 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 2-1-2012 18:36 Print reply

Posts: 14881
Pak maar lekker dikke 180, en dan gewoon afbouwen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
j0ren 2-1-2012 18:53 Print reply

Posts: 1298
Die kerel vertelde mij dat in 125cc crossmotoren sproeier rond de 150 zit, met 34mm carb. Dus hoe kom jij aan 180? Denk dat ie dan niet eens wilt starten
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 2-1-2012 18:57 Print reply

Posts: 14881
Een MT is geen crossmotor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 2-1-2012 18:59 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Die kerel vertelde mij dat in 125cc crossmotoren sproeier rond de 150 zit, met 34mm carb. Dus hoe kom jij aan 180? Denk dat ie dan niet eens wilt starten


Starten heeft niks te maken met hoofdsproeier.
 
Vlaanderen vrij!
j0ren 2-1-2012 19:08 Print reply

Posts: 1298
Nee maar de cilinderverplaatsing van een crossmotor is hetzelfde, 125cc.
Dan moet je verder gaan rekenen op de carb, nou een 28mm is ongeveer 1/4de kleiner als 34mm dus dan kom je uit rond 120/130 ruim genomen.

Dus als je 140 ofzo had gezegd ok, maar hoe kom je in hemels naam bij 180?
Ervaring met 125cc op een mt dan?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
JB1 2-1-2012 19:09 Print reply

Posts: 14881
Nee, wel met 110cc Getuned met een kutuitlaat, zit ik nu rond sproeier 165 wat nog aan de krappe kant was
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 2-1-2012 19:16 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Nee maar de cilinderverplaatsing van een crossmotor is hetzelfde, 125cc.
Dan moet je verder gaan rekenen op de carb, nou een 28mm is ongeveer 1/4de kleiner als 34mm dus dan kom je uit rond 120/130 ruim genomen.

Dus als je 140 ofzo had gezegd ok, maar hoe kom je in hemels naam bij 180?
Ervaring met 125cc op een mt dan?


En als je nu met aanzuigkelken rijdt en een goede uitlaat?

Dan gaat je sproeiermaar ook met 20-30 maten omhoog.
 
Vlaanderen vrij!
Lohengrin 2-1-2012 19:16 Print reply
Posts: 161
Hallo, ik krijg men carb niet helemaal goed afgesteld.
Yamaha tzr, alles std buite leovinci V6 en twv 14-60.

Er zat eerst een sproeier 80 in, dan kon ik met de choke 10k toeren draaien in 6de ( 80 km/h). maar met choke, dus te arm toch ?

ik zit nu aan sproeier 98 ( de grootste dat ik heb) en het maakt nu minder uit of ik met choke rij, logisch toch? maar nu kan ik nog maar 8k toeren draaien ?

heeft dit nu nog iets te maken men sproeier of iets anders ?
morgen ga ik het slurfje uit de luchtfilter halen.

Dank
Lohengrin
 
lukas puch 2-1-2012 19:43 Print reply

Posts: 611
als het goed is valt hij uit hoor als hij op choke blijft staan..
 
Lohengrin 2-1-2012 19:51 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
als het goed is valt hij uit hoor als hij op choke blijft staan..


uitvallen als je geen gas geeft met choke heeft die altijd gedaan ( met alle sproeiers). Hier heb ik het over volgas.
 
j0ren 2-1-2012 19:52 Print reply

Posts: 1298
Een CR500 rijd ook met sproeier 180-200, ik snap er niks meer van.

 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
tsxhunter 2-1-2012 19:55 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Een CR500 rijd ook met sproeier 180-200, ik snap er niks meer van.


ooit wel eens gedacht dat de ene carburateur de andere niet is?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
j0ren 2-1-2012 20:09 Print reply

Posts: 1298
Dat snap ik, maar jij wou mij gaan vertellen dat een andere, even grote, carburateur veel minder benzine nodig is voor dezelfde benzine/lucht verhouding? Waar laat ie al die benzine dan?

Maargoed ik knal er wel ff 180 in, heb liever dat ie verzuipt dan dat ie te arm loopt.
Maar als ik toch 130 nodig ben ..
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
tsxhunter 2-1-2012 20:20 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Dat snap ik, maar jij wou mij gaan vertellen dat een andere, even grote, carburateur veel minder benzine nodig is voor dezelfde benzine/lucht verhouding? Waar laat ie al die benzine dan?

Maargoed ik knal er wel ff 180 in, heb liever dat ie verzuipt dan dat ie te arm loopt.
Maar als ik toch 130 nodig ben ..

merk carburateur?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
mini89 2-1-2012 20:23 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

merk carburateur?

gasnaald ?
gasschiuf?
mengselbuis ?

 

Dit topic is 149458 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 154 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved