Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 654 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 144 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rensss 19-12-2011 19:16 Print reply

Posts: 1110
Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over: 'toerentellers' aansluiten op een CDI onsteking?
Is dit moeilijk? En ik hoorde dat je daarvoor een inductie teller moet hebben?
Hoe bevestig je zoal een toerenteller, gaat dit rechtstreeks op een bougiekabel?
Of vanaf de pulsgever op de grondplaat,

Alvast bedankt!
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
.luuk 19-12-2011 19:22 Print reply

Posts: 1483
ligt eraan wat voor n teller je wilt, ik heb zo'n Koso ding,
en die sluit je idd aan dmv een snoertje rond je bougiekabel te wikkelen ja.
 
rensss 19-12-2011 19:24 Print reply

Posts: 1110
Ja ik hoef niet een 'super luxe ding te hebben'

Het moet er mooi uitzien op een oldtimer En functioneel zijn, dus makkelijk te monteren.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 19-12-2011 19:32 Print reply

Posts: 14881
Ja, veel succes, kom je waarschijnlijk alleen maar uit op koso dingen ofzo.

Of je moet een origineel setje vinden die op jouw blok past
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Joop_Karel_Spank 20-12-2011 20:31 Print reply
Posts: 278
ik heb sinds kort een tweede Tomos, deze heeft een niet goed werkende vlotter, hij blijft namelijk lichtjes hangen waardoor de boel vol loopt na een nachtje en de brommer erg slecht start(10-30 keer kicken). Wanneer ik het benzinekraantje dichtdoe is er verder niets aan de hand de volgende morgen(even choken en dan starten = lopen in 1 keer)

Nou heb ik de carburateural open gehad en ik kan eigenlijk niets gek vinden met de vlotter, ziet er allemaal netjes uit en de vlotter is niet verzadigd en zwaar of verbogen o.i.d. (zal wel nog een keertje kijken) alleen de afdichtrubber van de vlotterbak is een beetje vreemd en waarschijnlijk niet 100% dicht.

Kan dit ervoor zorgen dat de carb lekt? wat zijn meestal de oorzaken van lekkende Dellorto SHA carbs?


 
StineZ 20-12-2011 20:34 Print reply
Posts: 571
Ja, hangende vlotter of valse lucht oid
 
Turbokit
marjo 20-12-2011 20:54 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
ik heb sinds kort een tweede Tomos, deze heeft een niet goed werkende vlotter, hij blijft namelijk lichtjes hangen waardoor de boel vol loopt na een nachtje en de brommer erg slecht start(10-30 keer kicken). Wanneer ik het benzinekraantje dichtdoe is er verder niets aan de hand de volgende morgen(even choken en dan starten = lopen in 1 keer)

Nou heb ik de carburateural open gehad en ik kan eigenlijk niets gek vinden met de vlotter, ziet er allemaal netjes uit en de vlotter is niet verzadigd en zwaar of verbogen o.i.d. (zal wel nog een keertje kijken) alleen de afdichtrubber van de vlotterbak is een beetje vreemd en waarschijnlijk niet 100% dicht.

Kan dit ervoor zorgen dat de carb lekt? wat zijn meestal de oorzaken van lekkende Dellorto SHA carbs?




Zou zeggen kromme vlotternaald, of fout gemonteerd. Rubber ff nieuw erin zetten. Loopt het er daar iig niet meer uit.
 
maerijn 20-12-2011 21:37 Print reply

Posts: 2455
Gaat een brommer met een kras in de cilider langzamer terug in toeren?


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-12-2011 21:58 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
ik heb sinds kort een tweede Tomos, deze heeft een niet goed werkende vlotter, hij blijft namelijk lichtjes hangen waardoor de boel vol loopt na een nachtje en de brommer erg slecht start(10-30 keer kicken). Wanneer ik het benzinekraantje dichtdoe is er verder niets aan de hand de volgende morgen(even choken en dan starten = lopen in 1 keer)

Nou heb ik de carburateural open gehad en ik kan eigenlijk niets gek vinden met de vlotter, ziet er allemaal netjes uit en de vlotter is niet verzadigd en zwaar of verbogen o.i.d. (zal wel nog een keertje kijken) alleen de afdichtrubber van de vlotterbak is een beetje vreemd en waarschijnlijk niet 100% dicht.

Kan dit ervoor zorgen dat de carb lekt? wat zijn meestal de oorzaken van lekkende Dellorto SHA carbs?




de vlotterpen zal ingeslagen zijn. Als je kijkt met een loep oid op het conische gedeelte van de pen dan zul je daar beschadigingen zien waardoor hij niet 100% meer afsluit.
Overigens is het raadzaam om sowieso de benzinekraan dicht te zetten als de brommer niet loopt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
st.nyksterdriver 20-12-2011 22:35 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Gaat een brommer met een kras in de cilider langzamer terug in toeren?



als die door de kras uberhaupt nog kan lopen dan heeft die waarschijnlijk compressie verlies en dus minder kracht.
 
maerijn 20-12-2011 22:41 Print reply

Posts: 2455
had ergens gelezen dat iemand een brommer aan het afstellen was, en dat het enige proleem nog was dat de brommer langzaam in toeren zakte. het zou liggen aan een kras in de cilinder.
nu zakt mijn brommer ook langzaam in toeren dus vandaar. hij loopt verder wel goed

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 20-12-2011 om 22:42 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-12-2011 22:51 Print reply

Posts: 10835
ik geloof niet dat dat aan een kras kan liggen.

de ene brommer heeft een langzamere gasreactie dan de andere. Voornamelijk bepaald door de roterende massa van de krukas en dingen die eraan vast zitten.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
jeroentjen13 21-12-2011 10:41 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Gaat een brommer met een kras in de cilider langzamer terug in toeren?




nergens valse lucht ofso? dan durft hij ook wel traag in toeren zakken..
 
fonsie2 21-12-2011 11:24 Print reply
Posts: 468
kun je problemen krijgen als je iemand van de fiets trapt omdat ie expres niet aan de kanten ging?
 
if it aint dutch it aint much
Aprilia RX 50 2003 21-12-2011 11:28 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
kun je problemen krijgen als je iemand van de fiets trapt omdat ie expres niet aan de kanten ging?


ja, strafblad voor mishandeling enz
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 149481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 144 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved