rensss |
19-12-2011 19:16 |
 Posts: 1110 |
Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over: 'toerentellers' aansluiten op een CDI onsteking?
Is dit moeilijk? En ik hoorde dat je daarvoor een inductie teller moet hebben?
Hoe bevestig je zoal een toerenteller, gaat dit rechtstreeks op een bougiekabel?
Of vanaf de pulsgever op de grondplaat,
Alvast bedankt!
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
.luuk |
19-12-2011 19:22 |
 Posts: 1483 |
ligt eraan wat voor n teller je wilt, ik heb zo'n Koso ding,
en die sluit je idd aan dmv een snoertje rond je bougiekabel te wikkelen ja.
|
|
|
|
rensss |
19-12-2011 19:24 |
 Posts: 1110 |
Ja ik hoef niet een 'super luxe ding te hebben'
Het moet er mooi uitzien op een oldtimer  En functioneel zijn, dus makkelijk te monteren.
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
JB1 |
19-12-2011 19:32 |
 Posts: 14881 |
Ja, veel succes, kom je waarschijnlijk alleen maar uit op koso dingen ofzo.
Of je moet een origineel setje vinden die op jouw blok past
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Joop_Karel_Spank |
20-12-2011 20:31 |
Posts: 278 |
ik heb sinds kort een tweede Tomos, deze heeft een niet goed werkende vlotter, hij blijft namelijk lichtjes hangen waardoor de boel vol loopt na een nachtje en de brommer erg slecht start(10-30 keer kicken). Wanneer ik het benzinekraantje dichtdoe is er verder niets aan de hand de volgende morgen(even choken en dan starten = lopen in 1 keer)
Nou heb ik de carburateural open gehad en ik kan eigenlijk niets gek vinden met de vlotter, ziet er allemaal netjes uit en de vlotter is niet verzadigd en zwaar of verbogen o.i.d. (zal wel nog een keertje kijken) alleen de afdichtrubber van de vlotterbak is een beetje vreemd en waarschijnlijk niet 100% dicht.
Kan dit ervoor zorgen dat de carb lekt? wat zijn meestal de oorzaken van lekkende Dellorto SHA carbs?
|
|
|
|
StineZ |
20-12-2011 20:34 |
Posts: 571 |
Ja, hangende vlotter of valse lucht oid
|
|
Turbokit |
|
marjo |
20-12-2011 20:54 |
 Posts: 1211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
ik heb sinds kort een tweede Tomos, deze heeft een niet goed werkende vlotter, hij blijft namelijk lichtjes hangen waardoor de boel vol loopt na een nachtje en de brommer erg slecht start(10-30 keer kicken). Wanneer ik het benzinekraantje dichtdoe is er verder niets aan de hand de volgende morgen(even choken en dan starten = lopen in 1 keer)
Nou heb ik de carburateural open gehad en ik kan eigenlijk niets gek vinden met de vlotter, ziet er allemaal netjes uit en de vlotter is niet verzadigd en zwaar of verbogen o.i.d. (zal wel nog een keertje kijken) alleen de afdichtrubber van de vlotterbak is een beetje vreemd en waarschijnlijk niet 100% dicht.
Kan dit ervoor zorgen dat de carb lekt? wat zijn meestal de oorzaken van lekkende Dellorto SHA carbs?
Zou zeggen kromme vlotternaald, of fout gemonteerd. Rubber ff nieuw erin zetten. Loopt het er daar iig niet meer uit.
|
|
|
|
maerijn |
20-12-2011 21:37 |
 Posts: 2455 |
Gaat een brommer met een kras in de cilider langzamer terug in toeren?
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-12-2011 21:58 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
ik heb sinds kort een tweede Tomos, deze heeft een niet goed werkende vlotter, hij blijft namelijk lichtjes hangen waardoor de boel vol loopt na een nachtje en de brommer erg slecht start(10-30 keer kicken). Wanneer ik het benzinekraantje dichtdoe is er verder niets aan de hand de volgende morgen(even choken en dan starten = lopen in 1 keer)
Nou heb ik de carburateural open gehad en ik kan eigenlijk niets gek vinden met de vlotter, ziet er allemaal netjes uit en de vlotter is niet verzadigd en zwaar of verbogen o.i.d. (zal wel nog een keertje kijken) alleen de afdichtrubber van de vlotterbak is een beetje vreemd en waarschijnlijk niet 100% dicht.
Kan dit ervoor zorgen dat de carb lekt? wat zijn meestal de oorzaken van lekkende Dellorto SHA carbs?
de vlotterpen zal ingeslagen zijn. Als je kijkt met een loep oid op het conische gedeelte van de pen dan zul je daar beschadigingen zien waardoor hij niet 100% meer afsluit.
Overigens is het raadzaam om sowieso de benzinekraan dicht te zetten als de brommer niet loopt.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
st.nyksterdriver |
20-12-2011 22:35 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Gaat een brommer met een kras in de cilider langzamer terug in toeren?
als die door de kras uberhaupt nog kan lopen dan heeft die waarschijnlijk compressie verlies en dus minder kracht.
|
|
|
|
maerijn |
20-12-2011 22:41 |
 Posts: 2455 |
had ergens gelezen dat iemand een brommer aan het afstellen was, en dat het enige proleem nog was dat de brommer langzaam in toeren zakte. het zou liggen aan een kras in de cilinder.
nu zakt mijn brommer ook langzaam in toeren dus vandaar. hij loopt verder wel goed
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 20-12-2011 om 22:42 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-12-2011 22:51 |
 Posts: 10835 |
ik geloof niet dat dat aan een kras kan liggen.
de ene brommer heeft een langzamere gasreactie dan de andere. Voornamelijk bepaald door de roterende massa van de krukas en dingen die eraan vast zitten.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
jeroentjen13 |
21-12-2011 10:41 |
Posts: 850 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Gaat een brommer met een kras in de cilider langzamer terug in toeren?
nergens valse lucht ofso? dan durft hij ook wel traag in toeren zakken..
|
|
|
|
fonsie2 |
21-12-2011 11:24 |
Posts: 468 |
kun je problemen krijgen als je iemand van de fiets trapt omdat ie expres niet aan de kanten ging?
|
|
if it aint dutch it aint much |
|
Aprilia RX 50 2003 |
21-12-2011 11:28 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fonsie2
kun je problemen krijgen als je iemand van de fiets trapt omdat ie expres niet aan de kanten ging?
ja, strafblad voor mishandeling enz
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|