Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 822 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 141 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

old timer 16-12-2011 21:50 Print reply

Posts: 469
wat doet die als je die luchtfilter er terug ff afhaalt?
 
bijna goed, is goed genoeg
rensss 16-12-2011 21:51 Print reply

Posts: 1110
dan komt hij veel hoger in toeren. In stationair.

 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
XDr4g0nX 17-12-2011 0:26 Print reply

Posts: 3526
Vraagje:

Met mijn RS heb ik een gek iets met mijn voorrem, hij remt niet gelijkmatig.
Het ene moment is hij voor mijn gevoel perfect op druk en remt hij perfect, en het volgende moment heb ik het gevoel alsof hij niet volledig is ontlucht.
Ook gaat hij niet alleen van goed op druk naar minder, maar ook van minder naar goed. En dit allemaal tijdens het rijden.

Is hier een verklaring voor?
 
Signature: [==||========] 20% complete
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-12-2011 10:27 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Vraagje:

Met mijn RS heb ik een gek iets met mijn voorrem, hij remt niet gelijkmatig.
Het ene moment is hij voor mijn gevoel perfect op druk en remt hij perfect, en het volgende moment heb ik het gevoel alsof hij niet volledig is ontlucht.
Ook gaat hij niet alleen van goed op druk naar minder, maar ook van minder naar goed. En dit allemaal tijdens het rijden.

Is hier een verklaring voor?


vocht in je remvloeistof, ff oude eruit laten en verse erin en goed ontluchten

 
Lohengrin 17-12-2011 11:50 Print reply
Posts: 161
hallo, ik wil de blokolie van men tzr vervangen.
Moet ik het oliepeil controleren met warme of koude motor ?
in het boekje staat : "voor iedere rit moet het oliepeil gecontroleerd worden".

is dat dan met warme of koude motor ?

Dank
Lohengrin

 
BenjaminDG 17-12-2011 11:52 Print reply

Posts: 4605
Naar mijn ervaring maakt dat niet echt uit, meestal doe ik wel met koude motor.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-12-2011 om 11:52 uur.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-12-2011 11:56 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
hallo, ik wil de blokolie van men tzr vervangen.
Moet ik het oliepeil controleren met warme of koude motor ?
in het boekje staat : "voor iedere rit moet het oliepeil gecontroleerd worden".

is dat dan met warme of koude motor ?

Dank
Lohengrin


Als je eerst hebt gereden om de motor op te warmen, dan kan je het oliepijl niet meer controleren voor de rit??
 
jeroentjen13 17-12-2011 11:57 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
hallo, ik wil de blokolie van men tzr vervangen.
Moet ik het oliepeil controleren met warme of koude motor ?
in het boekje staat : "voor iedere rit moet het oliepeil gecontroleerd worden".

is dat dan met warme of koude motor ?

Dank
Lohengrin



als het voor de rit is, is het met koude motor want anders zou er staan tijdens of na de rit he
 
Lohengrin 17-12-2011 12:06 Print reply
Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]


als het voor de rit is, is het met koude motor want anders zou er staan tijdens of na de rit he


misschien gwn stationair laten draaien ?
maar goed, bedankt voor de replies, nu even de olie verversen
 
ChielTZR 17-12-2011 12:52 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
[...]


misschien gwn stationair laten draaien ?
maar goed, bedankt voor de replies, nu even de olie verversen


tip: Olie verversen kan je dan weer beter mét warme motor doen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
st.nyksterdriver 17-12-2011 14:14 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lohengrin
[...]


misschien gwn stationair laten draaien ?


ik hoop voor je dat je niet bedoeld je olie verversen terwijl hij stationair draait
 
Lohengrin 17-12-2011 14:23 Print reply
Posts: 161
wel zo heb ik gedaan:

motor koud > olie eruit > nieuwe erin tot als ze eruit loopt via controle gat > motor even aan > nog olie bij tot ze er uit liep via controlegat > motor even aan > nog een klein beetje olie bij.

is dat zo ok ?
 
fonsie2 17-12-2011 14:53 Print reply
Posts: 468
zit ie dan niet te vol?
 
if it aint dutch it aint much
st.nyksterdriver 17-12-2011 15:23 Print reply
Posts: 3376
als het er via het controle gat uit loopt niet.
 
lukas puch 17-12-2011 16:59 Print reply

Posts: 611
je kan idd beter met warme motor olie eruit halen, want dan is de olie dunner dus loopt het er makkelijker uit. ook goed je brommer paar keer scheef houden.
 

Dit topic is 149487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 141 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved