Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
|
Pagina 131 van 202
|
Dit topic is 149517 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
lytseleen |
11-12-2011 16:23 |
 Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
http://www.hpi.be/downloads.htm
klikken welke je hebt en welke taal je wil, en actie
ja dat is het nou net. we hebben hem zo staan zoals op de afbeelding, en dan kick je dan start hij achteruit.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-12-2011 16:27 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
ja dat is het nou net. we hebben hem zo staan zoals op de afbeelding, en dan kick je dan start hij achteruit.
rekening gehouden met links en rechtsdraaiend? en de voorontsteking aan de goede kant gegeven?
|
|
|
|
lytseleen |
11-12-2011 16:34 |
 Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
rekening gehouden met links en rechtsdraaiend? en de voorontsteking aan de goede kant gegeven?
zoals figuur 3 linksdraaiend
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-12-2011 16:46 |
 Posts: 17931 |
welke hpi? 1 cil 2t analoog?
tis vrij simpel, bougie eruit, ff meten met een schuifmaat hoe diep je zit als je op bdp zit..
dan daar 3mm bij optellen, schuifmaat op die maat vastzetten..
dan zuiger naar beneden, in de goede richting draaien totdat je zuiger je schuifmaat raakt, dan zit je dus op 3mm voorontsteking
en dan alle merktekens goed zetten
en als die achteruit loopt moet je je grondplaat met de klok mee draaien
probeer gewoon iets man, met op bf zitten kom je dr niet
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-12-2011 om 16:50 uur.
|
|
|
|
lytseleen |
11-12-2011 17:04 |
 Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
welke hpi? 1 cil 2t analoog?
tis vrij simpel, bougie eruit, ff meten met een schuifmaat hoe diep je zit als je op bdp zit..
dan daar 3mm bij optellen, schuifmaat op die maat vastzetten..
dan zuiger naar beneden, in de goede richting draaien totdat je zuiger je schuifmaat raakt, dan zit je dus op 3mm voorontsteking
en dan alle merktekens goed zetten
en als die achteruit loopt moet je je grondplaat met de klok mee draaien
probeer gewoon iets man, met op bf zitten kom je dr niet
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-12-2011 om 16:50 uur.
ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe het moet. probeer volgende week wel weer eens.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
superkoningbaas |
11-12-2011 17:53 |
Posts: 5 |
Beste brommeraars,
enige tijd geleden hield mijn nsr50 het plots voor gezien. Tijdens het rijden viel hij spontaan uit en deed sindsdien niets meer. Zodoende heb ik mijn cdi verwisseld met een werkende cdi van een vriend. Echter blijkt dit niet de oplossing te zijn. Zodoende verder gekeken bij de bobine.
Na deze doorgemeten te hebben kreeg ik de volgende waardes:
Primaire spoel [tussen groene en zwarte kontact]:
0,6 Ohm (standaard waarde 0,1-0,2 kOhm bij 20 graden)
Secundaire spoel [tussen groene contact en bougiedop-kontact]:
6,83 kOhm (standaard waarde 7,4-11,0 kOhm bij 20 graden)
Secundaire spoel [tussen groene contact en contact zonder bougie dop]:
2,83 kOhm (standaard waarde 3,6-4,6 kOhm bij 20 graden)
Nu is mijn vraag of ik hieruit op kan maken dat mijn bobine officieel overleden is
|
|
|
|
JB1 |
11-12-2011 17:56 |
 Posts: 14881 |
Heb je
- een vonk?
- compressie?
- Benzine?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
superkoningbaas |
11-12-2011 18:40 |
Posts: 5 |
Vonk: Ja
Compressie: Zover ik dit kan beoordelen wel, aanlopen in de 1e versnelling geeft +- evenveel weerstand als voor het defect.
Benzine: Ja
Ondanks dit heb ik nogsteeds vraagtekens bij de waarden die ik gemeten heb van de bobine.. betekend dit dat hij kapot is? of zou het systeem ook moeten kunnen werken met deze waardes?
|
|
|
|
rensss |
11-12-2011 18:42 |
 Posts: 1110 |
Is je massa op het frame inorde? Niet verroest of geoxideerd. Anders even opschuren met een schuurpapiertje.
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
11-12-2011 18:43 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superkoningbaas
Vonk: Ja
Compressie: Zover ik dit kan beoordelen wel, aanlopen in de 1e versnelling geeft +- evenveel weerstand als voor het defect.
Benzine: Ja
Ondanks dit heb ik nogsteeds vraagtekens bij de waarden die ik gemeten heb van de bobine.. betekend dit dat hij kapot is? of zou het systeem ook moeten kunnen werken met deze waardes?
als die helemaal niks doet, maar wel vonkt zou ik het eerst ergens anders gaan zoeken
kun je van die vriend geen goede bobine lenen?
|
|
|
|
superkoningbaas |
11-12-2011 19:07 |
Posts: 5 |
Na even gezocht te hebben naar de manier van massa meten kom ik op de volgende waardes uit:
Van accu -pool naar kaal stuk frame = 5,2 Ohm
Van accu -pool naar min van de bobine (groen) = 4,1 Ohm
Deze waardes zeggen mij echter vrij weinig.. is dit zoals het hoort? of juist niet?
Edit: bovenstaande meetwaardes is met het contact aan. In de off stand heb ik in beide gevallen 0,5 Ohm gemeten.
Dit bericht is gewijzigd door superkoningbaas op 11-12-2011 om 19:21 uur.
|
|
|
|
old timer |
11-12-2011 19:21 |
 Posts: 469 |
als je een cilinder laat honen moet er dan perse een overmaat in?
mijn bromboer zij dat een ori zuiger goed was omdat hij anders moest uitboren, en het is een nikasil wand dus gaat dat niet.
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
Derbi-Olaf |
11-12-2011 19:30 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
als je een cilinder laat honen moet er dan perse een overmaat in?
mijn bromboer zij dat een ori zuiger goed was omdat hij anders moest uitboren, en het is een nikasil wand dus gaat dat niet.
als 'ie geen diamanthoon heeft en dan een nicasealwant gaat honen is het sowieso een beunhaas waar je weg moet blijven.
En 't kan zijn dat de ori maat goed is, maar het kan ook zijn dat je groter moet... de enige manier om er achter te komen is meten!
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
old timer |
11-12-2011 19:48 |
 Posts: 469 |
ja daar was ik al bang voor, die motorzaak heeft dat wel denk ik. maar die rekenen al 10 euro voor een gein van een gaskabel. dus ik bestel gewoon een nieuw gilardoni denk ik, zal het beste zijn
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
jeroentjen13 |
12-12-2011 0:03 |
Posts: 850 |
waar kan je redelijk goedkoop cilinders laten nicasillen of eventueel herbussen? overal kost dit 230-240euro... of zijn er geen die dit goedkoper doen?
|
|
|
|
Dit topic is 149517 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 131 van 202
|
|