Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 131 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lytseleen 11-12-2011 16:23 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


http://www.hpi.be/downloads.htm

klikken welke je hebt en welke taal je wil, en actie

ja dat is het nou net. we hebben hem zo staan zoals op de afbeelding, en dan kick je dan start hij achteruit.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-12-2011 16:27 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]

ja dat is het nou net. we hebben hem zo staan zoals op de afbeelding, en dan kick je dan start hij achteruit.




rekening gehouden met links en rechtsdraaiend? en de voorontsteking aan de goede kant gegeven?
 
lytseleen 11-12-2011 16:34 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



rekening gehouden met links en rechtsdraaiend? en de voorontsteking aan de goede kant gegeven?

zoals figuur 3 linksdraaiend
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-12-2011 16:46 Print reply

Posts: 17931
welke hpi? 1 cil 2t analoog?


tis vrij simpel, bougie eruit, ff meten met een schuifmaat hoe diep je zit als je op bdp zit..

dan daar 3mm bij optellen, schuifmaat op die maat vastzetten..

dan zuiger naar beneden, in de goede richting draaien totdat je zuiger je schuifmaat raakt, dan zit je dus op 3mm voorontsteking


en dan alle merktekens goed zetten

en als die achteruit loopt moet je je grondplaat met de klok mee draaien


probeer gewoon iets man, met op bf zitten kom je dr niet

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-12-2011 om 16:50 uur.
 
lytseleen 11-12-2011 17:04 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
welke hpi? 1 cil 2t analoog?


tis vrij simpel, bougie eruit, ff meten met een schuifmaat hoe diep je zit als je op bdp zit..

dan daar 3mm bij optellen, schuifmaat op die maat vastzetten..

dan zuiger naar beneden, in de goede richting draaien totdat je zuiger je schuifmaat raakt, dan zit je dus op 3mm voorontsteking


en dan alle merktekens goed zetten

en als die achteruit loopt moet je je grondplaat met de klok mee draaien


probeer gewoon iets man, met op bf zitten kom je dr niet

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 11-12-2011 om 16:50 uur.

ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe het moet. probeer volgende week wel weer eens.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
superkoningbaas 11-12-2011 17:53 Print reply
Posts: 5
Beste brommeraars,

enige tijd geleden hield mijn nsr50 het plots voor gezien. Tijdens het rijden viel hij spontaan uit en deed sindsdien niets meer. Zodoende heb ik mijn cdi verwisseld met een werkende cdi van een vriend. Echter blijkt dit niet de oplossing te zijn. Zodoende verder gekeken bij de bobine.

Na deze doorgemeten te hebben kreeg ik de volgende waardes:
Primaire spoel [tussen groene en zwarte kontact]:
0,6 Ohm (standaard waarde 0,1-0,2 kOhm bij 20 graden)
Secundaire spoel [tussen groene contact en bougiedop-kontact]:
6,83 kOhm (standaard waarde 7,4-11,0 kOhm bij 20 graden)
Secundaire spoel [tussen groene contact en contact zonder bougie dop]:
2,83 kOhm (standaard waarde 3,6-4,6 kOhm bij 20 graden)

Nu is mijn vraag of ik hieruit op kan maken dat mijn bobine officieel overleden is
 
JB1 11-12-2011 17:56 Print reply

Posts: 14881
Heb je
- een vonk?
- compressie?
- Benzine?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
superkoningbaas 11-12-2011 18:40 Print reply
Posts: 5
Vonk: Ja
Compressie: Zover ik dit kan beoordelen wel, aanlopen in de 1e versnelling geeft +- evenveel weerstand als voor het defect.
Benzine: Ja

Ondanks dit heb ik nogsteeds vraagtekens bij de waarden die ik gemeten heb van de bobine.. betekend dit dat hij kapot is? of zou het systeem ook moeten kunnen werken met deze waardes?
 
rensss 11-12-2011 18:42 Print reply

Posts: 1110
Is je massa op het frame inorde? Niet verroest of geoxideerd. Anders even opschuren met een schuurpapiertje.


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-12-2011 18:43 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superkoningbaas
Vonk: Ja
Compressie: Zover ik dit kan beoordelen wel, aanlopen in de 1e versnelling geeft +- evenveel weerstand als voor het defect.
Benzine: Ja

Ondanks dit heb ik nogsteeds vraagtekens bij de waarden die ik gemeten heb van de bobine.. betekend dit dat hij kapot is? of zou het systeem ook moeten kunnen werken met deze waardes?



als die helemaal niks doet, maar wel vonkt zou ik het eerst ergens anders gaan zoeken

kun je van die vriend geen goede bobine lenen?
 
superkoningbaas 11-12-2011 19:07 Print reply
Posts: 5
Na even gezocht te hebben naar de manier van massa meten kom ik op de volgende waardes uit:

Van accu -pool naar kaal stuk frame = 5,2 Ohm
Van accu -pool naar min van de bobine (groen) = 4,1 Ohm

Deze waardes zeggen mij echter vrij weinig.. is dit zoals het hoort? of juist niet?

Edit: bovenstaande meetwaardes is met het contact aan. In de off stand heb ik in beide gevallen 0,5 Ohm gemeten.

Dit bericht is gewijzigd door superkoningbaas op 11-12-2011 om 19:21 uur.
 
old timer 11-12-2011 19:21 Print reply

Posts: 469
als je een cilinder laat honen moet er dan perse een overmaat in?
mijn bromboer zij dat een ori zuiger goed was omdat hij anders moest uitboren, en het is een nikasil wand dus gaat dat niet.
 
bijna goed, is goed genoeg
Derbi-Olaf 11-12-2011 19:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
als je een cilinder laat honen moet er dan perse een overmaat in?
mijn bromboer zij dat een ori zuiger goed was omdat hij anders moest uitboren, en het is een nikasil wand dus gaat dat niet.

als 'ie geen diamanthoon heeft en dan een nicasealwant gaat honen is het sowieso een beunhaas waar je weg moet blijven.

En 't kan zijn dat de ori maat goed is, maar het kan ook zijn dat je groter moet... de enige manier om er achter te komen is meten!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
old timer 11-12-2011 19:48 Print reply

Posts: 469
ja daar was ik al bang voor, die motorzaak heeft dat wel denk ik. maar die rekenen al 10 euro voor een gein van een gaskabel. dus ik bestel gewoon een nieuw gilardoni denk ik, zal het beste zijn

 
bijna goed, is goed genoeg
jeroentjen13 12-12-2011 0:03 Print reply
Posts: 850
waar kan je redelijk goedkoop cilinders laten nicasillen of eventueel herbussen? overal kost dit 230-240euro... of zijn er geen die dit goedkoper doen?
 

Dit topic is 149517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 131 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved