Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 48"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65148 - "Kleine vragen Topic Deel 48"
Pagina 12 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 149048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxbeunking 9-9-2011 20:47 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


in een auto is idd wat anders. dat is opzich best lomp om altijd zonder koppeling te rijden.
maar op een motor maakt het maar weinig zolang je niet te lomp bent.


klappen die tandwielen niet in eens in elkaar dan? lijkt me dat het toch niet echt goed is
 
Draaiwerk nodig? = PB
zx7r 9-9-2011 20:50 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


klappen die tandwielen niet in eens in elkaar dan? lijkt me dat het toch niet echt goed is

Timing...

Terugschakelen kan in principe ook, alleen is dat wat lastiger. Opschakelen kan daarentegen prima.
Plus wat al vermeld werd, in de racerij is het vaak prettig om met de koppeling te spelen door zo direct in het goede toerengebied te komen.
 
-simon- 9-9-2011 20:51 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


klappen die tandwielen niet in eens in elkaar dan? lijkt me dat het toch niet echt goed is


valt wel mee. moet je met je ktm maar eens proberen. ff gas dicht en rustig omhoog duwen. dan valt hij er zo in. terug gaat ook goed maar dan moet je wat voorzichtiger zijn. op kunde na een paar x redelijk snel doen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mxbeunking 9-9-2011 20:58 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


valt wel mee. moet je met je ktm maar eens proberen. ff gas dicht en rustig omhoog duwen. dan valt hij er zo in. terug gaat ook goed maar dan moet je wat voorzichtiger zijn. op kunde na een paar x redelijk snel doen.


mmm wij rijden toch niet knetter hard, dus hoeven ook niet snel te schakelen of zo. dus hou ik het liever hier bij
 
Draaiwerk nodig? = PB
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-9-2011 21:42 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


mmm wij rijden toch niet knetter hard, dus hoeven ook niet snel te schakelen of zo. dus hou ik het liever hier bij



op de motor schakel ik altijd op zonder koppeling, maar met de auto is dat zo goed als niet te doen
 
wespa 9-9-2011 23:08 Print reply

Posts: 518
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



op de motor schakel ik altijd op zonder koppeling, maar met de auto is dat zo goed als niet te doen


Toevallig had ik dit vanmiddag gelezen en moest nog een eind rijden met de auto.....................dus ik dacht laat ik dat eens proberen lekker schakelen zonder kopeling. DAT DOE IK DUS NOOIT MEER. Als je je auto kapot wil raad ik het wel aan
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
Makrolon 9-9-2011 23:22 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



op de motor schakel ik altijd op zonder koppeling, maar met de auto is dat zo goed als niet te doen

Jawel hoor, gas los, op dat moment pook uit de versnelling trekken, tegen de volgende versnelling aan houden, en zogauw het toerental van de motor zakt naar het toerental van de wielen valt ie er zo in.

Doe het heel af en toe van 3 naar 4. Bij versnellingen die niet tegen over elkaar zitten moet je wat sneller zijn.
 
KTM 525 EXC Supermoto
JB1 9-9-2011 23:24 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



op de motor schakel ik altijd op zonder koppeling, maar met de auto is dat zo goed als niet te doen


Ik gebruik altijd de koppeling, vind het nog niet vertrouwd om zonder koppeling te doen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 9-9-2011 23:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Jawel hoor, gas los, op dat moment pook uit de versnelling trekken, tegen de volgende versnelling aan houden, en zogauw het toerental van de motor zakt naar het toerental van de wielen valt ie er zo in.

Doe het heel af en toe van 3 naar 4. Bij versnellingen die niet tegen over elkaar zitten moet je wat sneller zijn.


de tijd die je nodig hebt om te wachten tot beide tandwielen zelfde snelheid hebben kan je toch beter effe de koppeling intrappen of denk ik dan verkeerd? (igg als je het netjes wilt doen)?

doet me beetje denken aan double clutching, alleen gebruik je dat bij terugschakelen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-9-2011 9:40 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


de tijd die je nodig hebt om te wachten tot beide tandwielen zelfde snelheid hebben kan je toch beter effe de koppeling intrappen of denk ik dan verkeerd? (igg als je het netjes wilt doen)?

doet me beetje denken aan double clutching, alleen gebruik je dat bij terugschakelen.



precies, schalen zonder koppeling is een auto is leuk als er een klauwbak (autocross) of sequentiële bak inzit (circuitbakken)

maargoed, tijd voor verse kleine vragen
 
wespa 10-9-2011 13:45 Print reply

Posts: 518
Ik me remhendelveertje eruit van me tomos maar krijg hem niet meer terug, hoe doen jullie dat. Me vader lukte het ook niet.
zit er zo ongeveer uit:
http://www.google.nl...p;ved=1t:429,r:8,s:0

Dit bericht is gewijzigd door wespa op 10-9-2011 om 13:46 uur.
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
rensss 10-9-2011 14:44 Print reply

Posts: 1110
Hallo,


Ik heb net een blok gekocht via mp. Van een Simson 3 bak.

Maar het is een puntsontsteking, en de contact punten gaan goed open.

Maar ik ben een electronische ontsteking gewend, gaan de draden uit de spoelen regelrecht naar de bobine?

Ik ga even eerst zoeken naar een schema of zoiets.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
StineZ 10-9-2011 19:04 Print reply
Posts: 571
Hallo hebben er toevallig nog mensen meegereden op het TT circuit in Assen vandaag?? Ben wel benieuw of daar ook mensen van het brommerforum reden
 
Turbokit
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-9-2011 19:39 Print reply

Posts: 8764
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Hallo,


Ik heb net een blok gekocht via mp. Van een Simson 3 bak.

Maar het is een puntsontsteking, en de contact punten gaan goed open.

Maar ik ben een electronische ontsteking gewend, gaan de draden uit de spoelen regelrecht naar de bobine?





De contactpunten zijn in feite de 'pre-electronica' versie van de CDI.
De schakeling met de contactpunten en condensator zit dus tussen de spoelen en bobine.
 
Sorteerstraat 1, PTSD 69 Bergen Met Zooi
rensss 10-9-2011 20:04 Print reply

Posts: 1110
Hallo,


Laatste tijd kom ik wel aardig vaak met vragen,

Maar ik zit met een hele lastig afstelprobleem.

Wanneer ik de doorlaat bij de luchtfilter blokkeert met mijn hand, start de brommer prima, maar haal ik mijn hand weg, valt hij weg.

Constatering is dan dat hij teveel lucht krijgt. Maar ik kan mijn luchtschroef niet vinden, Er zit maar een stelschroef aan de carberateur.

Kan iemand mij verder helpen?

Mvg Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Dit topic is 149048 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 202
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 200, 201, 202Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved