Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi S "Opvoeren"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 633 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #65019 - Puch Maxi S "Opvoeren"
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 18237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knarf 17-8-2011 21:33 Print topicpost
Posts: 2
Hallo,

Ik had al 4 jaar een Puchje in de schuur staan, waar ik geen donder mee gedaan heb.
Nu heb ik al 2 jaar m'n autorijbewijs, maar door lekker veel ongeluk (1 auto afgefikt & 1 auto met lekke koppakking) ben ik genoodzaakt om brommer te gaan rijden.
(geen geld om wéér een auto aan te schaffen + belasting, brandstof & verzekering)

M'n puchje is van 1978 en alles is origineel.
(alles wat ik heb moeten vervangen, is vervangen met originele puch onderdelen.)

Gistere heb ik 'm laten keuren en hij kwam er zonder problemen doorheen.

Nu mijn probleem.. ofja, beter gezegt: wens.
Zoals bij elke andere puch, trekt ook de mijne van 0 naar 10 in ongeveer een kwartier (naar beneden afgerond) dus dat is stap 1.

Verder maakt mijn topsnelheid niet echt veel uit.. als ik de 50/55 haal, is snel genoeg. Maar dat optrekken is wel echt mega irritant.

Ik ga morgen voor de gein m'n uitlaat ontkolen, want dat wil ik gewoon een keer doen (stiekeme pyromaan). Dus dat helpt misschien wel 3 km/h!.. woooow!

Ik wilde eigenlijk een andere uitlaat, 50cc snel cilinder & grotere carb.
(ja, ontkolen van mn ori uitpaat is nogmaals gewoon voor de fun)

Hoe krijg ik de meeste trekkracht, zonder al te veel topspeed, zodat ik m'n brommer kan blijven rijden nadat ik de rollerbank op moet?

Groetjes, Knarf.
Ps: het heeft geen haast verder, heb toch nog dik een week lang geen kenteken.
 

rensss 17-8-2011 21:36 Print reply

Posts: 1110
De meeste trekkracht krijg je denk ik uit een expansie uitlaat.

je zou ook je koppeling kunnen verlichten, dat wil ook wel.


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Paul de Salmiakbal 17-8-2011 21:58 Print reply

Posts: 5285
70cc Airsal erop duwen en 15/45 vertanding. Ga je iets meer dan 60 en trek je ook nog eens best lekker. Als dat gaat vervelen duw je er ook nog een 15mm carbje op. Mooie van dit is is dat je met 50 euro klaar bent.Zou je het per se bij 50cc willen houden dan met je wel met andere uitlaten gaan klooien wil je nog wat trekkracht en snelheid en dan ben je uiteindelijk duurder uit.
Als je 70cc met originele uitlaat wilt gaan rijden zou ik hem wel even goed ontkolen zodat er niet e veel meuk in de weg zit.
Koppeling verlichten heeft geen zin bij near to originele setup.
 
Tobias Verhoef 17-8-2011 22:35 Print reply

Posts: 1832
Ik raad je aan om dit te doen + een leuk expansie uitlaatje.

http://www.puchmaxi....dertuningbeknopt.php

En dan alleen de cilinder bewerken en niet de zuiger.
Ik heb dit pas ook bij een puch gedaan en hij liep netjes 55 en trok gewoon goed op

Dit was gewoon met 12 mm carb trouwens.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Ijzeren Rinus 18-8-2011 3:13 Print reply

Posts: 399
Ik heb aardig wat puchjes gehad en bereden :P

maar dit zal ik je aanraden.

70cc airsal
70cc kopje
15mm bing imitatie carburateur
(dit zat samen in een pakket voor 99 euro bij mij)
en dan zon standaard puch uitlaatje met uitlaatdiameter 28mm

dan rijd je een mooie 60km/h / 65/km/h en dan trekt die ook nog lekker


 
MaXi-PuCh 18-8-2011 12:13 Print reply

Posts: 1531
gewoon een 70cc airsal
een proma cc uitlaat
en eventueel een 15mm carburateur.
dan je voortandwiel 2 tandjes kleiner.
sproeier 84 erin.

edit:
dat is zonder luchtfilter. met luchtfilter moet er een kleinere sproeier in.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 18-8-2011 om 12:14 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
knarf 18-8-2011 13:33 Print reply
Posts: 2
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga vandaag iig eerst m'n uitlaat ontkolen
Hoe zit dat met 70cc, als je dan aangehouden word, krijg je daar dan geen problemen mee?

Groetjes, Knarf.
 
JB1 18-8-2011 13:38 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knarf
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga vandaag iig eerst m'n uitlaat ontkolen
Hoe zit dat met 70cc, als je dan aangehouden word, krijg je daar dan geen problemen mee?

Groetjes, Knarf.


Nee, want de politie is achterlijk, en zal het niet eens merken.

Tenzij je dik boven de 100 gaat, dan krijgen ze argwaan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ijzeren Rinus 18-8-2011 13:56 Print reply

Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Nee, want de politie is achterlijk, en zal het niet eens merken.

Tenzij je dik boven de 100 gaat, dan krijgen ze argwaan



met een 70 airsal ben je een beste vent als je hem boven de 100 krijgt :P

maar ben nu in totaal 2x aangehouden allebij met 70cc
ze merken het niet. vragen ze waarom die hard loopt zeg je dat het door het uitlaatje komt.
maak je een ongeluk dan ben je wel de sjaak als ze je brommer nakijken
 
JB1 18-8-2011 13:58 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
[...]



met een 70 airsal ben je een beste vent als je hem boven de 100 krijgt :P

maar ben nu in totaal 2x aangehouden allebij met 70cc
ze merken het niet. vragen ze waarom die hard loopt zeg je dat het door het uitlaatje komt.
maak je een ongeluk dan ben je wel de sjaak als ze je brommer nakijken


Ik heb een ongeluk veroorzaakt, maar er is geen hond die naar mijn brommer heeft gekeken hoor.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Gerard1793 18-8-2011 14:32 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ik heb een ongeluk veroorzaakt, maar er is geen hond die naar mijn brommer heeft gekeken hoor.

Jammer is dat hea, doe je zo je best om hem mooi te maken...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 18-8-2011 14:34 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Jammer is dat hea, doe je zo je best om hem mooi te maken...


Ach nee man, ding was toen behoorlijk ral.
Voorvorkpoten lek, voorband was bijna op, velg wou ik 19" ipv 17"
En de teller deed het niet.

Toevallig was dat ook alles wat kapot ging
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 18-8-2011 15:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
Ik heb aardig wat puchjes gehad en bereden :P

maar dit zal ik je aanraden.

70cc airsal
70cc kopje
15mm bing imitatie carburateur
(dit zat samen in een pakket voor 99 euro bij mij)
en dan zon standaard puch uitlaatje met uitlaatdiameter 28mm

dan rijd je een mooie 60km/h / 65/km/h en dan trekt die ook nog lekker





Juist! Iemand die het snapt!
Dat loopt het allermooiste op een puchje
 
giggitybyte
Pixl 18-8-2011 17:10 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
gewoon een 70cc airsal
een proma cc uitlaat
en eventueel een 15mm carburateur.
dan je voortandwiel 2 tandjes kleiner.
sproeier 84 erin.

edit:
dat is zonder luchtfilter. met luchtfilter moet er een kleinere sproeier in.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 18-8-2011 om 12:14 uur.


is die bing imitatie wel een beetje af te stellen dan?
 
So fuckin' what!?
Paul de Salmiakbal 18-8-2011 17:16 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


is die bing imitatie wel een beetje af te stellen dan?

Juah.
De bijgesloten zuiger bij een Airsal 70c heeft stiekem een bolling voor een 50cc kop, dat hebben ze gedaan omdat de meeste mensen die een Airsal kopen arme sloebers zijn die voor weinig sneller willen en te lui zijn om een 70 kop te kopen. Weet alleen bijna niemand gnagna
 
Pixl 18-8-2011 17:18 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Juah.
De bijgesloten zuiger bij een Airsal 70c heeft stiekem een bolling voor een 50cc kop, dat hebben ze gedaan omdat de meeste mensen die een Airsal kopen arme sloebers zijn die voor weinig sneller willen en te lui zijn om een 70 kop te kopen. Weet alleen bijna niemand gnagna


Haha, en met een 70cc kop rij je dan wel beter als met een 50cc kop, of maakt dat weinig tot geen verschil?
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 18237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved