ChielTZR |
6-5-2011 18:14 |
Posts: 6016 |
welke brom?
kun jij wel wijs worden uit de handleiding?
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 6-5-2011 om 18:14 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Floris-tsx |
6-5-2011 18:15 |
Posts: 3225 |
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-5-2011 18:15 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
welke brom?
kun jij wel wijs worden uit de handleiding?
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 6-5-2011 om 18:14 uur.
dat a5'je bedoel je? ik kan er een weinig wijs uit worden maar je hebt er gewoon niks aan
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Floris-tsx |
6-5-2011 18:17 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
dat a5'je bedoel je? ik kan er een weinig wijs uit worden maar je hebt er gewoon niks aan
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/206
en die andere wegmikken
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Maup |
6-5-2011 18:27 |
Posts: 4353 |
Ja, die begrenzert heeft een kleine handleiding maar als je hem doorhebt werkt hij als een tiet.
'T gaat over am6 blok neem ik aan?
Dan moet je die zwarte massa kabel aan je witte kabel vanuit je ontsteking maken. (wel die witte ook nog in je ontsteking laten zitten natuurlijk)
Dan zet je om te beginnen de cijfertjesdraaiknop op 1. Draai die andere draaidinges een kant op. Valt je brommer nu uit als je hem aanzet? -> draai die 2e draaidinges helemaal de andere kant op.
Nu kan je met de cijfertjesdraaiknop de grove afstelling regelen. Met die andere kan je het stotteren nog weghalen.
Wat bij mij vaak een goeie afstelling van die draaiknop is tegen het uitvallen aan. maar daar moet je zelf maar ff mee experimenteren.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-5-2011 18:30 |
Posts: 6717 |
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-5-2011 19:10 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
Ja, die begrenzert heeft een kleine handleiding maar als je hem doorhebt werkt hij als een tiet.
'T gaat over am6 blok neem ik aan?
Dan moet je die zwarte massa kabel aan je witte kabel vanuit je ontsteking maken. (wel die witte ook nog in je ontsteking laten zitten natuurlijk)
Dan zet je om te beginnen de cijfertjesdraaiknop op 1. Draai die andere draaidinges een kant op. Valt je brommer nu uit als je hem aanzet? -> draai die 2e draaidinges helemaal de andere kant op.
Nu kan je met de cijfertjesdraaiknop de grove afstelling regelen. Met die andere kan je het stotteren nog weghalen.
Wat bij mij vaak een goeie afstelling van die draaiknop is tegen het uitvallen aan. maar daar moet je zelf maar ff mee experimenteren.
de zwarte (aarde) op de witte van de ontsteking zetten helpt niet. gewoon geen enkel effect
edit: maakt het nog uit op welk nummer je de gewone draaiknop zet? en waar staan die nummers voor? ik dacht het toerental
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2011 om 19:37 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Maup |
6-5-2011 21:05 |
Posts: 4353 |
die nummers zijn gewoon een schaalverdeling. 0 is helemaal niet begrensd en 10 is heel erg begrensd.
Om te beginnen gewoon op 1 zetten, en dan kijken of hij blijft lopen.
Blijft hij niet lopen? dan zet je die zonder cijfertjes helemaal de andere kant op.
Je zal nu merken dat hij niet begrensd, dan zet je die met die cijfertjes een stapje hoger. En zo ga je door totdat hij voldoende begrensd is.
Dan zal hij nog een beetje stotteren, maar dat kun je er uit filteren met die andere knop.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
XDr4g0nX |
7-5-2011 0:02 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
de zwarte (aarde) op de witte van de ontsteking zetten helpt niet. gewoon geen enkel effect
edit: maakt het nog uit op welk nummer je de gewone draaiknop zet? en waar staan die nummers voor? ik dacht het toerental
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2011 om 19:37 uur.
Het cijfer staat voor het aantal stappen in Coulomb waarmee hij begrenst (de letters zijn extra stappen om 2 cijferige getallen te vermijden), Coulomb is de eenheid waarin condensatoren (en dus ook elco's) gemaakt worden.
Dus hoe hoger het getal/letter van 0 tot F des te minder toeren hij zal maken.
En met de andere draaiknop kan je de fijnafstelling regelen, dat wil zeggen bij welk toerenaantal hij begint met begrenzen. Vaak met AM 3/4/5/6 blokken is dat zoals Maup zegt tegen het uitvallen aan, dit is bij mij ook zo.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Freddy-fish |
7-5-2011 0:49 |
Posts: 2129 |
die dinge zijn echt easy, had hem ook op me tzr, die potmetertjes helemaal linksom draaien, linkse is voor de begrenzing en de rechtse is voor stottere dacht ik, had hem gewoon bij me bobine geplant, ook die massa gepakt e.d
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Aprilia RX 50 2003 |
7-5-2011 18:05 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
die dinge zijn echt easy, had hem ook op me tzr, die potmetertjes helemaal linksom draaien, linkse is voor de begrenzing en de rechtse is voor stottere dacht ik, had hem gewoon bij me bobine geplant, ook die massa gepakt e.d
welke draden zijn dat? welke kleur?
ik ben niet zo'n wonder met bedrading
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-5-2011 om 18:06 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Maup |
7-5-2011 18:07 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
welke draden zijn dat? welke kleur?
ik ben niet zo'n wonder met bedrading
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-5-2011 om 18:06 uur.
Rode draad van de ontsteking pak je voor de rode draad van je begrenzer. Zwarte draad van de begrenzer maak je aan de witte draad van je ontsteking.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
7-5-2011 18:14 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Rode draad van de ontsteking pak je voor de rode draad van je begrenzer. Zwarte draad van de begrenzer maak je aan de witte draad van je ontsteking.
ik heb de rode van de begrenser aan de rood/witte van ontsteking(zoals op de beschrijving staat voor aprilia). en de zwarte heb ik zowel op het frame als op de witte draad gehad. mocht niet baten
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Maup |
7-5-2011 18:17 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
ik heb de rode van de begrenser aan de rood/witte van ontsteking(zoals op de beschrijving staat voor aprilia). en de zwarte heb ik zowel op het frame als op de witte draad gehad. mocht niet baten
Rood-witte van de ontsteking?
Bij mij is dat de draad om je brommer uit te zetten. Die gaat naar de bobine, maar niet naar de ontsteking.
Nee, je moet gewoon de rode draad van de begrenzer op de + van de pickup zetten. (de rode kabel uit je ontsteking).
Zwarte moet op de witte uit je ontsteking-bobine. Dit is namelijk de - van de pickupspoel
Dit bericht is gewijzigd door Maup op 7-5-2011 om 18:17 uur.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
7-5-2011 22:40 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Rood-witte van de ontsteking?
Bij mij is dat de draad om je brommer uit te zetten. Die gaat naar de bobine, maar niet naar de ontsteking.
Nee, je moet gewoon de rode draad van de begrenzer op de + van de pickup zetten. (de rode kabel uit je ontsteking).
Zwarte moet op de witte uit je ontsteking-bobine. Dit is namelijk de - van de pickupspoel
Dit bericht is gewijzigd door Maup op 7-5-2011 om 18:17 uur.
er staat in de beschrijving dat het bij aprilia de rood witte draad is
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|