Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Dmp begrenser

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #64417 - Dmp begrenser
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 6-5-2011 18:12 Print topicpost

Posts: 6717
Hallo

Ik heb laatst een dmp begrenser gekocht in de veronderstelling dat het vast wel goed zou zijn.

Nu heb ik hem aangesloten: op de roodwitte draad bij de cdi en geaard op het spruitstuk.

Maar nu wil hij dus alleen onbegrensd lopen en op de andere stand helemaal niet, weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb al gezocht in oude topics maar die waren niet echt duidelijk.

Edit: het gaat hier om m'n aprilia RX met am6 blok

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2011 om 18:36 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

ChielTZR 6-5-2011 18:14 Print reply

Posts: 6016
welke brom?


kun jij wel wijs worden uit de handleiding?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 6-5-2011 om 18:14 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Floris-tsx 6-5-2011 18:15 Print reply

Posts: 3225
http://www.brommerforum.nl/showtopic/63068

ik kwam er toen ook niet uit. Heb het ding teruggebracht. Kutdingen werken allemaal niet. Ben toen op aanraden van de rest hier overgestapt op elco's. topdingen.
 
Iedereen kan professioneel worden
Aprilia RX 50 2003 6-5-2011 18:15 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
welke brom?


kun jij wel wijs worden uit de handleiding?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 6-5-2011 om 18:14 uur.


dat a5'je bedoel je? ik kan er een weinig wijs uit worden maar je hebt er gewoon niks aan
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Floris-tsx 6-5-2011 18:17 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


dat a5'je bedoel je? ik kan er een weinig wijs uit worden maar je hebt er gewoon niks aan


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/206

en die andere wegmikken
 
Iedereen kan professioneel worden
Maup 6-5-2011 18:27 Print reply

Posts: 4353
Ja, die begrenzert heeft een kleine handleiding maar als je hem doorhebt werkt hij als een tiet.

'T gaat over am6 blok neem ik aan?
Dan moet je die zwarte massa kabel aan je witte kabel vanuit je ontsteking maken. (wel die witte ook nog in je ontsteking laten zitten natuurlijk)

Dan zet je om te beginnen de cijfertjesdraaiknop op 1. Draai die andere draaidinges een kant op. Valt je brommer nu uit als je hem aanzet? -> draai die 2e draaidinges helemaal de andere kant op.


Nu kan je met de cijfertjesdraaiknop de grove afstelling regelen. Met die andere kan je het stotteren nog weghalen.
Wat bij mij vaak een goeie afstelling van die draaiknop is tegen het uitvallen aan. maar daar moet je zelf maar ff mee experimenteren.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 6-5-2011 18:30 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/206

en die andere wegmikken


wat haal je als toerenverschil met die eigenbouw begrenser. lijkt me wel wat
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 6-5-2011 19:10 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Ja, die begrenzert heeft een kleine handleiding maar als je hem doorhebt werkt hij als een tiet.

'T gaat over am6 blok neem ik aan?
Dan moet je die zwarte massa kabel aan je witte kabel vanuit je ontsteking maken. (wel die witte ook nog in je ontsteking laten zitten natuurlijk)

Dan zet je om te beginnen de cijfertjesdraaiknop op 1. Draai die andere draaidinges een kant op. Valt je brommer nu uit als je hem aanzet? -> draai die 2e draaidinges helemaal de andere kant op.


Nu kan je met de cijfertjesdraaiknop de grove afstelling regelen. Met die andere kan je het stotteren nog weghalen.
Wat bij mij vaak een goeie afstelling van die draaiknop is tegen het uitvallen aan. maar daar moet je zelf maar ff mee experimenteren.


de zwarte (aarde) op de witte van de ontsteking zetten helpt niet. gewoon geen enkel effect

edit: maakt het nog uit op welk nummer je de gewone draaiknop zet? en waar staan die nummers voor? ik dacht het toerental

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2011 om 19:37 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Maup 6-5-2011 21:05 Print reply

Posts: 4353
die nummers zijn gewoon een schaalverdeling. 0 is helemaal niet begrensd en 10 is heel erg begrensd.
Om te beginnen gewoon op 1 zetten, en dan kijken of hij blijft lopen.
Blijft hij niet lopen? dan zet je die zonder cijfertjes helemaal de andere kant op.

Je zal nu merken dat hij niet begrensd, dan zet je die met die cijfertjes een stapje hoger. En zo ga je door totdat hij voldoende begrensd is.

Dan zal hij nog een beetje stotteren, maar dat kun je er uit filteren met die andere knop.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
XDr4g0nX 7-5-2011 0:02 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


de zwarte (aarde) op de witte van de ontsteking zetten helpt niet. gewoon geen enkel effect

edit: maakt het nog uit op welk nummer je de gewone draaiknop zet? en waar staan die nummers voor? ik dacht het toerental

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-5-2011 om 19:37 uur.

Het cijfer staat voor het aantal stappen in Coulomb waarmee hij begrenst (de letters zijn extra stappen om 2 cijferige getallen te vermijden), Coulomb is de eenheid waarin condensatoren (en dus ook elco's) gemaakt worden.
Dus hoe hoger het getal/letter van 0 tot F des te minder toeren hij zal maken.

En met de andere draaiknop kan je de fijnafstelling regelen, dat wil zeggen bij welk toerenaantal hij begint met begrenzen. Vaak met AM 3/4/5/6 blokken is dat zoals Maup zegt tegen het uitvallen aan, dit is bij mij ook zo.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Freddy-fish 7-5-2011 0:49 Print reply

Posts: 2129
die dinge zijn echt easy, had hem ook op me tzr, die potmetertjes helemaal linksom draaien, linkse is voor de begrenzing en de rechtse is voor stottere dacht ik, had hem gewoon bij me bobine geplant, ook die massa gepakt e.d
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Aprilia RX 50 2003 7-5-2011 18:05 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
die dinge zijn echt easy, had hem ook op me tzr, die potmetertjes helemaal linksom draaien, linkse is voor de begrenzing en de rechtse is voor stottere dacht ik, had hem gewoon bij me bobine geplant, ook die massa gepakt e.d


welke draden zijn dat? welke kleur?

ik ben niet zo'n wonder met bedrading

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-5-2011 om 18:06 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Maup 7-5-2011 18:07 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


welke draden zijn dat? welke kleur?

ik ben niet zo'n wonder met bedrading

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-5-2011 om 18:06 uur.

Rode draad van de ontsteking pak je voor de rode draad van je begrenzer. Zwarte draad van de begrenzer maak je aan de witte draad van je ontsteking.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 7-5-2011 18:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Rode draad van de ontsteking pak je voor de rode draad van je begrenzer. Zwarte draad van de begrenzer maak je aan de witte draad van je ontsteking.


ik heb de rode van de begrenser aan de rood/witte van ontsteking(zoals op de beschrijving staat voor aprilia). en de zwarte heb ik zowel op het frame als op de witte draad gehad. mocht niet baten
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Maup 7-5-2011 18:17 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik heb de rode van de begrenser aan de rood/witte van ontsteking(zoals op de beschrijving staat voor aprilia). en de zwarte heb ik zowel op het frame als op de witte draad gehad. mocht niet baten

Rood-witte van de ontsteking?
Bij mij is dat de draad om je brommer uit te zetten. Die gaat naar de bobine, maar niet naar de ontsteking.

Nee, je moet gewoon de rode draad van de begrenzer op de + van de pickup zetten. (de rode kabel uit je ontsteking).

Zwarte moet op de witte uit je ontsteking-bobine. Dit is namelijk de - van de pickupspoel

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 7-5-2011 om 18:17 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Aprilia RX 50 2003 7-5-2011 22:40 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Rood-witte van de ontsteking?
Bij mij is dat de draad om je brommer uit te zetten. Die gaat naar de bobine, maar niet naar de ontsteking.

Nee, je moet gewoon de rode draad van de begrenzer op de + van de pickup zetten. (de rode kabel uit je ontsteking).

Zwarte moet op de witte uit je ontsteking-bobine. Dit is namelijk de - van de pickupspoel

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 7-5-2011 om 18:17 uur.


er staat in de beschrijving dat het bij aprilia de rood witte draad is
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 8017 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved