Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - weer kapotte cdi?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 605 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #64295 - weer kapotte cdi?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8581 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 18-4-2011 18:17 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
mijn brommer deed het nooit goed.
een kapotte cdi was de oorzaak.
maar nu is de cdi alweer kapot.
waar zou dit aan kunnen liggen?
 

dude007 18-4-2011 18:20 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
hallo,
mijn brommer deed het nooit goed.
een kapotte cdi was de oorzaak.
maar nu is de cdi alweer kapot.
waar zou dit aan kunnen liggen?


ten eerste over wat voor bromfiets hebben we het hier?

 
smefke 18-4-2011 18:25 Print reply
Posts: 507
een honda mt5 70cc.
maar weet iemand het?


Dit bericht is gewijzigd door smefke op 18-4-2011 om 19:04 uur.
 
-CrJarvin- 18-4-2011 20:03 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
een honda mt5 70cc.
maar weet iemand het?


Dit bericht is gewijzigd door smefke op 18-4-2011 om 19:04 uur.


heb je begrenzer? al een andere bougie geprobeerd?

edit:

mss ook leuk om ene keer te proberen:
http://www.google.nl...ot&submit=Zoeken

Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 18-4-2011 om 20:07 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
JB1 18-4-2011 20:03 Print reply

Posts: 14881
Aan het feit dat je bobine ook een probleem heeft.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-4-2011 20:05 Print reply

Posts: 9841
als je cdi de hele tijd stuk gaat zit er ergens anders een oorzaak.
zou daar eerst eens naar kijken.

 
Too cool for school!
MisterJenzzz 18-4-2011 20:27 Print reply
Posts: 79
dit kan ook door een kortsluiting komen. Heb ik voorgehad bij een aprilia rs50.

Hoe kun je erachter komen waar?

- eerst al je kabels doormeten, daar vind je meestal snel het probleem.
- vooral kijken waar de massa aan het chassis vast hangt en daar eens kijken of deze er nog degelijk aanhangt.. Dit kan los hangen en soms kort niets meer doorgeven. Zorgt voor kortsluiting.
- daarna alle andere instrumenten enzovoort bekijken of deze nog in werking zijn. Daar kan er ook een kortsluiting in zijn.

Verder kan het ook aan het volgende liggen volgens mij.

Rijd je brommer onder de standaard configuratie. Kbedoel niet extra opgedreven, want meestal is de ontsteking gemaakt voor max. x aantal km per uur te rijden en als je er dan meer gaat rijden maakt de ontsteking teveel elektriciteit en brand de cdi door..

Khoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Alvast bedankt
 
JB1 18-4-2011 20:29 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MisterJenzzz
dit kan ook door een kortsluiting komen. Heb ik voorgehad bij een aprilia rs50.

Hoe kun je erachter komen waar?

- eerst al je kabels doormeten, daar vind je meestal snel het probleem.
- vooral kijken waar de massa aan het chassis vast hangt en daar eens kijken of deze er nog degelijk aanhangt.. Dit kan los hangen en soms kort niets meer doorgeven. Zorgt voor kortsluiting.
- daarna alle andere instrumenten enzovoort bekijken of deze nog in werking zijn. Daar kan er ook een kortsluiting in zijn.

Verder kan het ook aan het volgende liggen volgens mij.

Rijd je brommer onder de standaard configuratie. Kbedoel niet extra opgedreven, want meestal is de ontsteking gemaakt voor max. x aantal km per uur te rijden en als je er dan meer gaat rijden maakt de ontsteking teveel elektriciteit en brand de cdi door..

Khoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Alvast bedankt


Ontsteking is niet gemaakt voor een maximale snelheid.
Maar voor een maximaal toerental
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MisterJenzzz 18-4-2011 20:41 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ontsteking is niet gemaakt voor een maximale snelheid.
Maar voor een maximaal toerental


tja, en hoe meer toeren, hoe meer snelheid... ergens heb je wel gelijk
 
smefke 18-4-2011 21:38 Print reply
Posts: 507
het is een cross mt dus lampen enzo heb ik allemaal niet.
hoe moet ik dit allemaal doormeten?
en hoeveel toeren mag een cdi hebben?
zo'n eentje van josdijkman

 
JB1 18-4-2011 21:39 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
het is een cross mt dus lampen enzo heb ik allemaal niet.
hoe moet ik dit allemaal doormeten?
en hoeveel toeren mag een cdi hebben?
zo'n eentje van josdijkman



Daar heb je het al.
Wegsmijten die CDI van dijkman.
Het liefst in een sloot. Of gooi hem in de tank van een scooter.

Dat is namelijk een immitatie CDI.
Die zijn gewoon heel erg extreem pauperslecht.

Echt heel erg.

Zoek maar naar een MPS-300 CDI.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MisterJenzzz 18-4-2011 21:50 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Daar heb je het al.
Wegsmijten die CDI van dijkman.
Het liefst in een sloot. Of gooi hem in de tank van een scooter.

Dat is namelijk een immitatie CDI.
Die zijn gewoon heel erg extreem pauperslecht.

Echt heel erg.

Zoek maar naar een MPS-300 CDI.


ja, heb ik ook al gehoord, zijn niet goed, maar kzou toch nog eens verder kijken naar elektronica..
 
Wouter_DTR 18-4-2011 23:23 Print reply

Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]



Wegsmijten die CDI van dijkman.
Het liefst in een sloot. Of gooi hem in de tank van een scooter.




hahaha jullie haat voor varionichten
(sorry beetje off-topic)
 
Liever schakelboer dan varionicht
smefke 19-4-2011 16:17 Print reply
Posts: 507
hoho,
ik heb nu zo'n shingdeng ding erop zitte.
maar vind het egt zonde datie nu kapot is en ik heb er nog 1 ligge van dijkman. ma heb geen zin dat hij dadelijk weer zo snel kapot is.
 
-CrJarvin- 19-4-2011 17:54 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
hoho,
ik heb nu zo'n shingdeng ding erop zitte.
maar vind het egt zonde datie nu kapot is en ik heb er nog 1 ligge van dijkman. ma heb geen zin dat hij dadelijk weer zo snel kapot is.



shingdeng ding( ) is ook een goed, is ori honda volgens mij. Is beter dan die van josdijkman in ieder geval. een cdi met een zweedse naam is 9 van de 10 keer goed (kijk maar naar de meiskes daar)

Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 19-4-2011 om 17:54 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
smefke 19-4-2011 18:07 Print reply
Posts: 507
maar toch
zou een brommer even goed kunnen lopen op zo'n dijkman ding?
want ze worde niet voor niks verkocht toch?

 

Dit topic is 8581 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved