Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cilinder vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64268 - Cilinder vervangen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

triniton 15-4-2011 23:07 Print topicpost

Posts: 68
Goedenavond Beste Mensen,


Ik heb helaas een vastloper gehad met mijn Rieju Smx en de timing kon niet beter net dat ik waarschijnlijk 10 weken lang mijn brommer nodig heb heb ik dus een vastloper. Morgen heb ik de dag om mijn cilinder te vervangen maar mijn vraag is of ik dit kan zonder mijn hele motorblok van mijn frame af te halen ? . Zijn er nog tips om rekening mee te houden want ik nog nooit een cilinder vervangen maar kwam een goede FAQ tegen hier op het forum.

Alvast Bedankt
 
Eens een Schakel altijd een Schakel

energy verslaaft 15-4-2011 23:20 Print reply

Posts: 199
dus wat wil je nou weten?
 
tsxhunter 15-4-2011 23:22 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: energy verslaaft
dus wat wil je nou weten?

beter lezen
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
triniton 15-4-2011 23:22 Print reply

Posts: 68
of ik me cilinder kan vervangen zonder het hele motorblok van me frame af te halen
 
Eens een Schakel altijd een Schakel
4takker 15-4-2011 23:27 Print reply

Posts: 2395
vaak wel.

ik zou zeggen begin gewoon. als het er niet af kan dan kan je altijd nog het blok er uit trekken of niet. dat is meestal ook maar een stekker en paar bouten meer
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mxbeunking 15-4-2011 23:31 Print reply

Posts: 2305
Let wel op dat je de moeren van je cilinder kop niet te vast aandraaid, (ook niet te los) mooiste is als je het nog nooit gedaan hebt om een moment sleutel te kopen... zodat je ze niet door kan draaien.. en kijken hoe je het allemaal in/uit mekaar haalt/zet..

Dit bericht is gewijzigd door piet van der voort op 15-4-2011 om 23:32 uur.
 
Draaiwerk nodig? = PB
kenny77 15-4-2011 23:33 Print reply

Posts: 29286
belangrijkste is de oorzaak van de warmloper te achterhalen.
Anders is je nieuwe cilinder ook weer zo kapot.
 
koetjeboe91 15-4-2011 23:34 Print reply

Posts: 2096
heb tot nu toe dat nog niet meegemaakt bij de brommer waar ik aan werk. dit gaat van een yamaha dt tot een aerox. kon altijd wel de cilinder er tussen weg halen. maar indien de ruimte in je frame niet toelaat zul je het blok moeten demonteren. p.s voer dan direct een beurtje uit je kan namelijk overal goed bij.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Aprilia RX 50 2003 16-4-2011 8:00 Print reply

Posts: 6711
ik ben er bang voor dat je blok er onder weg moet. moest bij mijn rx wel. op die crossers zit het framer en tank vaak te dicht bij.

zoveel werk is het niet om het blok er af te halen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 16-4-2011 9:03 Print reply

Posts: 2938
dat is toch niet zo'n probleem
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
triniton 16-4-2011 21:56 Print reply

Posts: 68
@kenny77

Nouu mijn olieleiding zit normaal vast (je kam hem in z'n plastic ding drukken weet de naam zo 1 2 3 niet ) en komt dan niet tegen mijn uitlaat maar ik ben gaan rijden en toen is hij onderweg losgeschoten en kwam tegen mijn oh zo hete uitlaat aan en toen is hij doorgesmolten en toen blokeerde mijn achterwiel toen heb ik snel me koppling ingedrukt en gestopt toen probeerde ik te kicken maar toen zat hij vast en heb vervolgens mijn stiefpa gebeld of hij mij kon ophalen ben toen gaan lopen en toen schoot de kzuiger waarschijnlijk weer los want nu doet hij het wel gewoon maar loopt niet zo lekker meer
 
Eens een Schakel altijd een Schakel
triniton 16-4-2011 22:14 Print reply

Posts: 68
Wat zou een goede vervanging's cilinder zijn voor rieju smx ? zou een dr70 een goede keuze zijn maar wat zou ik dan allemaal moeten vervangen als ik dit zou doen ?
 
Eens een Schakel altijd een Schakel
Floris-tsx 16-4-2011 23:07 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: triniton
Wat zou een goede vervanging's cilinder zijn voor rieju smx ? zou een dr70 een goede keuze zijn maar wat zou ik dan allemaal moeten vervangen als ik dit zou doen ?



Voor wat betreft de cilinderkeuze kan ik niet zoveel zinnigs zeggen. Je zult alleen wel alle pakkingen van de cilinder en in-en uitlaat moeten vervangen.

als je nu een 50cc hebt, zul je hoogstwaarschijnlijk ook de carburateur opnieuw moeten gaan afstellen. Dit houdt in dat je wat sproeiers moet kopen en die moet gaan testen op je carb.



 
Iedereen kan professioneel worden
koetjeboe91 16-4-2011 23:08 Print reply

Posts: 2096
voor een 70cc cilinder hoef je niet direct de krukas te vervangen. vaak zit bij een 70cc kit alles wat je nodig hebt. met uitzondering van het gereedshap natuurlijk. demontage en montage zijn niet zo moeilijk het is alles goed bij elkaar houden en goed kijken wat je doet en hoe het in elkaar zat.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
triniton 17-4-2011 21:17 Print reply

Posts: 68
Maar een 12,5 mm carburateur is dat niet een beetje klein voor een dr 70 ?
 
Eens een Schakel altijd een Schakel

Dit topic is 3499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved