Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 462 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 94 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 144321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 7-6-2011 16:50 Print reply

Posts: 899
oh nee, de je moet de oppervlakte van alle rakende tandjes in rekening nemen, ik dacht dat je bedoelde op welke afstand van je hart van je tandwiel de kracht lag, excuses
 
Jeuj TSW erbij! =D
RikDT50MX - Nieuws Poster 7-6-2011 18:20 Print reply

Posts: 1558
Kan je een dtr tank+zadel op een dt mx maken zonder al te veel aan te moeten passen?

bvd
Rik
 
I Can Play With Madness
benpontiac 7-6-2011 18:30 Print reply

Posts: 260
ik heb twee rg 80 blokken liggen
1tje heeft krukas speling (big-end)
andere lekt olie en heeft wel witte rook

ze zijn beide dus aan revisie toe

hoeveel zou zo'n revisie van twee blokken kosten om te laten doen bij een hobbyist? zelf heb ik een budget van 100 euro. toevallig iemand in de buurt van heerenveen?
 
Ariej 7-6-2011 18:32 Print reply

Posts: 3685
Wie heeft er een handleiding en kan mij vertellen hoeveel olie er per poot in de voorvork van een nieuw type Derbi GPR moet?
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
kenny77 7-6-2011 18:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Kan je een dtr tank+zadel op een dt mx maken zonder al te veel aan te moeten passen?

bvd
Rik


Als ik het zo zie zijn de frames toch wel aardig verschillend.
Je zou Dirk Timmer eens een inbox kunnen sturen.
(hij is op vakantie , maar zo nu en dan is hij nog online)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
ik heb twee rg 80 blokken liggen
1tje heeft krukas speling (big-end)
andere lekt olie en heeft wel witte rook

ze zijn beide dus aan revisie toe

hoeveel zou zo'n revisie van twee blokken kosten om te laten doen bij een hobbyist? zelf heb ik een budget van 100 euro. toevallig iemand in de buurt van heerenveen?


Ga je het niet mee redden.
krukas reviseren kost al rond de 85~100 euro.
 
benpontiac 7-6-2011 18:36 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ga je het niet mee redden.
krukas reviseren kost al rond de 85~100 euro.


en als ik het zelf met me pa doe?
wat kosten de onderdelen dan mij?
 
kenny77 7-6-2011 18:41 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
[...]


en als ik het zelf met me pa doe?
wat kosten de onderdelen dan mij?

die 85 tot 100 euro is alleen voor de krukas te laten reviseren en dit kunnen maar weinig hobby mensen.
(omdat het allemaal goed in elkaar moet worden geperst en worden uitgeklokt.

Dan de rest van de onderdelen voor 1 blok kan zitten tussen de 50 en 200 euro (alleen de onderdelen), afhankelijk wat je allemaal vervangt en welke kwaliteit onderdelen je gebruikt.

Dus voor 100 euro 2 blokken reviseren gaat niet echt lukken als er veel vervangen moet worden.

Uurloon van een hobbyist zal niet zo hoog zijn, zijn meer de onderdelen zelf die al wat kosten.
 
benpontiac 7-6-2011 18:47 Print reply

Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

die 85 tot 100 euro is alleen voor de krukas te laten reviseren en dit kunnen maar weinig hobby mensen.
(omdat het allemaal goed in elkaar moet worden geperst en worden uitgeklokt.

Dan de rest van de onderdelen voor 1 blok kan zitten tussen de 50 en 200 euro (alleen de onderdelen), afhankelijk wat je allemaal vervangt en welke kwaliteit onderdelen je gebruikt.

Dus voor 100 euro 2 blokken reviseren gaat niet echt lukken als er veel vervangen moet worden.

Uurloon van een hobbyist zal niet zo hoog zijn, zijn meer de onderdelen zelf die al wat kosten.



ik wist niet dat dat zoveel geld kostte
als ik zeg maar bij het ene blok,de krukas wil reviceren (nieuwe lagers) en bij de andere alleen keerringen wil vervangen, wat zou dat mij dan kosten?

edit: heb op internet gezocht naar keerringen maar kan ze niet vinden :(


Dit bericht is gewijzigd door benpontiac op 7-6-2011 om 18:52 uur.
 
Pushpin 7-6-2011 18:54 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benpontiac
[...]



ik wist niet dat dat zoveel geld kostte
als ik zeg maar bij het ene blok,de krukas wil reviceren (nieuwe lagers) en bij de andere alleen keerringen wil vervangen, wat zou dat mij dan kosten?

edit: heb op internet gezocht naar keerringen maar kan ze niet vinden :(


Dit bericht is gewijzigd door benpontiac op 7-6-2011 om 18:52 uur.

als je hem dan toch hebt open liggen, moet je wel direct alle lagers even doen, anders heb je zo weer problemen
 
kenny77 7-6-2011 18:56 Print reply

Posts: 29286
keerring setje heb je vaak al vanaf 7.50 euro (weet niet voor rg80, maar vast ook wel) , maar dan heb je ook een kwaliteit van 3x niks.
(misschien nog een koppelingskap pakking kopen, mocht hij scheuren met los halen )

krukas reviseren met alleen een nieuw bigend lager (moet de drijfstang, bigendpen en tussenschijven wel nog goed zijn) zal wat minder kosten als 85 euro.
en dan nog 2 krukas lagers voor 5 รก 6 euro per stuk, vloeibare pakking van 5 euro en nog een complete pakkingset van 10~15 euro
 
Maeddy 7-6-2011 18:59 Print reply

Posts: 1059
Guys, kunnen jullie random wat oorzaken opnoemen waarom trigger errors zouden kunnen ontstaan. Ofwel waarom een VR sensor op een missing tooth krans, een tand mist waardoor de ECU de tel als het ware kwijt raakt.

- Shielding van de kabel
- Spacing van de sensor
- Slechte massa
- Gevolg van onderlinge versnellingen, bijvoorbeeld door het niet expanderen van een mengsel

enzovoort enzovoort...

Ik vraag dus of jullie een soortgelijk probleem kennen en er wellicht een oplossing voor hebben. Loop al een poos te kloten, en ben dus inspiratie nodig.

Alvast hartelijk dank!



Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 7-6-2011 om 18:59 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Apenzoon 7-6-2011 19:19 Print reply

Posts: 303
Hallo,

ik heb op mp de volgende puch gezien:
http://link.marktplaats.nl/449151702

We wilden hem gebruiken om een skelter te motoriseren.

Nu staat er in de advertentie dat de koppeling niet goed is.

Ik heb er nog wel eentje liggen, een koppeling, maar is het veel/lastig werk om die over te zetten?
 
Leen 7-6-2011 20:01 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Guys, kunnen jullie random wat oorzaken opnoemen waarom trigger errors zouden kunnen ontstaan. Ofwel waarom een VR sensor op een missing tooth krans, een tand mist waardoor de ECU de tel als het ware kwijt raakt.

- Shielding van de kabel
- Spacing van de sensor
- Slechte massa
- Gevolg van onderlinge versnellingen, bijvoorbeeld door het niet expanderen van een mengsel

enzovoort enzovoort...

Ik vraag dus of jullie een soortgelijk probleem kennen en er wellicht een oplossing voor hebben. Loop al een poos te kloten, en ben dus inspiratie nodig.

Alvast hartelijk dank!



Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 7-6-2011 om 18:59 uur.



9 van de 10x teveel afstand tot het tandwiel en anders storing van een ander kabel die langs de signaaldraad loopt.
 
Ariej 7-6-2011 20:02 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apenzoon
Hallo,

ik heb op mp de volgende puch gezien:
http://link.marktplaats.nl/449151702

We wilden hem gebruiken om een skelter te motoriseren.

Nu staat er in de advertentie dat de koppeling niet goed is.

Ik heb er nog wel eentje liggen, een koppeling, maar is het veel/lastig werk om die over te zetten?


Heb je nieuwe olie (niet uiterst noodzakelijk) voor nodig en je moet een koppelingstrekker maken (plaatje met 2 gaten).

 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
maerijn 7-6-2011 20:12 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
[...]


natuurlijk kan dat, maar wil je echt hard gaan moet de heuvel zo stijl en lang zijn dat je misschien op een wielrennersfiets nog sneller downhil kan :P wat is het idee achter de vraag? ik belgie een filmpje willen maken waar je qua snelheid de 80km teller uitloopt om vervolgens op de rollerbank te gaan in een fuik en daar niet eens te kunnen starten? :P

Ik zat met de gedachte dat als je op een gegeven moment zo zwaar vertand hebt dat je niet meer weg kan rijden, je daar gewoon voor naar beneden rijdt, + hoge top.
 

Dit topic is 144321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 94 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved