Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 664 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 93 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 144322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RD50mx 7-6-2011 14:58 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


vast wel, maar ik denk niet dat die tandwielen ooit gemaakt zijn. misschien als je ze van een tomos er op zet...
of een voortandwiel. maar denk toch dat dit weer ff te klein wordt


atw naar voren passend maken , en vtw naar achteren, is vast wel passend te maken :P maar of 't ook werkt...
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
ChielTZR 7-6-2011 15:43 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
[...]


atw naar voren passend maken , en vtw naar achteren, is vast wel passend te maken :P maar of 't ook werkt...



moet je wel erg schuine helling hebben die voldoende lang is om te kunnen accereleren. eenmaal als de weg weer vlak wordt zal ie dat nooit kunnen trekken.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-6-2011 15:43 Print reply

Posts: 17931
natuurlijk werkt dat niet, heb je toch nooit genoeg koppel voor?
 
Hondamt snoek 7-6-2011 15:46 Print reply

Posts: 516
Ik heb een Zeta cilinder van een Yamaha dt (1986).
Maar nu is mijn vraag kan ik een zuiger van een ander
merk er ook in? Ik dacht dat het niet zomaar moet kunnen want dan
lopen de spoelpoorten toch eigenlijk niet helemaal goed in elkaar
over of wel?
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
kenny77 7-6-2011 15:57 Print reply

Posts: 29286
Niet zomaar een merk.
44 t/m 45 mm zuigers van een dt kunnen er wel in passen (origineel is 44mm, als je groter gaat moet je boren)
En je moet een extra spoelpoort in de zuiger maken voor de middelste blinde cilinderspoelpoort anders komt die te vervallen.

Je had toch geen DT??
 
Hondamt snoek 7-6-2011 15:59 Print reply

Posts: 516
Nee maar ik heb wel vrienden
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
Hondamt snoek 7-6-2011 16:01 Print reply

Posts: 516
He kenny maar stel ik heb een zuiger van 45mm.
moet het dan zeker een zeta zuiger zijn of zou er een van Prox of Airsal ook kunnen passen?
En zou het dan ook goed in elkaar over spoelen of niet?


Dit bericht is gewijzigd door Hondamt snoek op 7-6-2011 om 16:01 uur.
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
- Han - 7-6-2011 16:02 Print reply

Posts: 9667
welke zuiger is het beste in een 70cc athena voor een mt5?

Gr. Han
 
<10.000 posts
ChielTZR 7-6-2011 16:03 Print reply

Posts: 6016
werktuigbouwkundig gezien,

bij een achtertandwiel van een brommer loopt een ketting overheen, hoe bepaal je dan waar de kracht van de ketting wordt overgedragen aan het tandwiel? of gaat dat gelijkmatig per aantal tanden welke in verbinding staat met de ketting?


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 7-6-2011 16:17 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondamt snoek
He kenny maar stel ik heb een zuiger van 45mm.
moet het dan zeker een zeta zuiger zijn of zou er een van Prox of Airsal ook kunnen passen?
En zou het dan ook goed in elkaar over spoelen of niet?



zeta/fast arrow/autisa/imitatie/airsal/malossi/polini/prox/wiseco, wat je wilt.
Kan zijn dat je bij sommige zuigers de zuigerveer slotjes moet verplaatsen, maar dat stelt ook niet zo veel voor.

zeta,fast arrow en autisa zijn in principe de zelfde cilinders en hebben de zelfde zuigers.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
welke zuiger is het beste in een 70cc athena voor een mt5?

Gr. Han


Als de cilinder nog standaard is zou ik gewoon voor de originele zuiger gaan. (vertex of asso was dat geloof ik)
Alleen even kijken of er een chroom wandje in zit, wel of niet.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-6-2011 om 16:19 uur.
 
ChielTZR 7-6-2011 16:29 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


zeta/fast arrow/autisa/imitatie/airsal/malossi/polini/prox/wiseco, wat je wilt.
Kan zijn dat je bij sommige zuigers de zuigerveer slotjes moet verplaatsen, maar dat stelt ook niet zo veel voor.

zeta,fast arrow en autisa zijn in principe de zelfde cilinders en hebben de zelfde zuigers.

[...]


Als de cilinder nog standaard is zou ik gewoon voor de originele zuiger gaan. (vertex of asso was dat geloof ik)
Alleen even kijken of er een chroom wandje in zit, wel of niet.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-6-2011 om 16:19 uur.


hoe verplaats je slotjes als ik vragen mag?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kenny77 7-6-2011 16:30 Print reply

Posts: 29286
oude slotje wegslijpen, nieuw gat boren op de gewenste plaats en een slotje uit een donor zuiger erin doen.

Is nog wel ergens een faq van te vinden hier.
 
_3s_ 7-6-2011 16:32 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
werktuigbouwkundig gezien,

bij een achtertandwiel van een brommer loopt een ketting overheen, hoe bepaal je dan waar de kracht van de ketting wordt overgedragen aan het tandwiel? of gaat dat gelijkmatig per aantal tanden welke in verbinding staat met de ketting?



Gewoon het laatste tandje wat "contact" maakt met de ketting zal ik maar zeggen, want het is die straal t.o.v je hart van je tandwiel die ervoor zorgt dat je koppel krijgt op je achterwiel, of is dat niet wat je bedoelt?
 
Jeuj TSW erbij! =D
ChielTZR 7-6-2011 16:36 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Gewoon het laatste tandje wat "contact" maakt met de ketting zal ik maar zeggen, want het is die straal t.o.v je hart van je tandwiel die ervoor zorgt dat je koppel krijgt op je achterwiel, of is dat niet wat je bedoelt?



ja, dit is wat ik bedoel.
dus, de hele kracht mag je wegschrijven op het contactvlak van dat ene tandje?

is het niet zo dat de ketting door slijtage en dergelijke ook de kracht verdeeld op de tanden daar achter?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RikDT50MX - Nieuws Poster 7-6-2011 16:46 Print reply

Posts: 1558
de ketting trekt toch iedere tand naar voren, hij drukt niet alleen op de laatste hoor.
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 144322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 93 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved