Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 88 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 144340 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ruben2311 3-6-2011 22:41 Print reply

Posts: 1055
Waarom heb je voor die Tupperware-Sk03t@hs 180-cc kits en dat soort prut, en voor echte brommers, de schakels zoals dat heet, niet?
 
Half the strokes, double the power!
kenny77 3-6-2011 22:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Waarom heb je voor die Tupperware-Sk03t@hs 180-cc kits en dat soort prut, en voor echte brommers, de schakels zoals dat heet, niet?

Omdat zo'n 180cc blok onder een motor scooter vandaan komt.
180cc cilinder past dus ook niet op een brommer scooter blok.

Beetje zoals een honda mt, met een 80cc blok waar weer een 125cc op kan.

Voor een derbi blok is dat ook bijna niet te doen, je hebt maar een beperkte krukasholte en plaats voor de tapeindes.
grootste was 110cc voor een derbi? (en dan moet je ook wat aanpassen geloof ik aan de carters)
(of ga ik nu de mist in en was het am6?)


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-6-2011 om 22:44 uur.
 
Ruben2311 3-6-2011 22:46 Print reply

Posts: 1055
Okay, dat is verhelderend.
 
Half the strokes, double the power!
der Chef 3-6-2011 22:51 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Omdat zo'n 180cc blok onder een motor scooter vandaan komt.
180cc cilinder past dus ook niet op een brommer scooter blok.

Beetje zoals een honda mt, met een 80cc blok waar weer een 125cc op kan.

Voor een derbi blok is dat ook bijna niet te doen, je hebt maar een beperkte krukasholte en plaats voor de tapeindes.
grootste was 110cc voor een derbi? (en dan moet je ook wat aanpassen geloof ik aan de carters)
(of ga ik nu de mist in en was het am6?)


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-6-2011 om 22:44 uur.

Voor am6, parmakit dacht ik?
Verder is het met die scooters zoals Kenny al zegt ook wel beperkt tot een aantal cc's hoor, die 180's komen van de motorscooters af.
 
Ruben2311 3-6-2011 22:52 Print reply

Posts: 1055
Maar die dingen zijn wel redelijk tam toch? ze halen er volgens mij een stuk minder kracht uit.
 
Half the strokes, double the power!
pieke.faessen 3-6-2011 22:58 Print reply

Posts: 372
zon 180 blaast echt wel hoor als een ekte baas :P
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
kenny77 3-6-2011 23:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Maar die dingen zijn wel redelijk tam toch? ze halen er volgens mij een stuk minder kracht uit.

pues a mi me han dicho que jbd ha llegao a sacar 30 cv de un top 86 , si es asi yo esperava mas de el parmakit 110 , esperava unos 33,35 cv preparado al maximo

33.5pk dus, aardig wat , toch?
 
Royal Club 3-6-2011 23:03 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieke.faessen
zon 180 blaast echt wel hoor als een ekte baas :P

preparado al maximo, maximaal bewerkt?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 3-6-2011 23:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

preparado al maximo, maximaal bewerkt?


Dat is wat ik er uit mijn goede spaans( kuch, kuch) er ook uit kan opmaken.
Maarja wat is maximaal, vraag ik me altijd af.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-6-2011 om 23:06 uur.
 
pieke.faessen 3-6-2011 23:06 Print reply

Posts: 372
ja maximaal bewerkt, het ging er toch om of er veel uit te halen viel?
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
Ruben2311 3-6-2011 23:18 Print reply

Posts: 1055
Maar standaard zijn het tamme dingen of niet?
En bij sprints zie je ook wel eens kleine 2-cilinders, wat is daar het voordeel van?
Het enige wat ik kan bedenken is minder trillingen, en dat je op elk moment power hebt, maar dat lijkt me verwaarloosbaar bij 10.000 RPM en hoger.
Je hebt dan toch de wrijving van de som van 2 zuigers of ben ik nou gek?

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 3-6-2011 om 23:21 uur.
 
Half the strokes, double the power!
maerijn 3-6-2011 23:25 Print reply

Posts: 2455
Wat wordt er bedoelt met de term "ruilcilinder"?

[url]http://www.leertouwer.com/default.asp?id=21&artnr=1210R-GT7-SN&returnURL=id=20||cid=24||ps=30[/url]

Edit: hij maakt er zelf wat geks van

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 3-6-2011 om 23:26 uur.
 
Ruben2311 3-6-2011 23:30 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Wat wordt er bedoelt met de term "ruilcilinder"?

[url]http://www.leertouwer.com/default.asp?id=21&artnr=1210R-GT7-SN&returnURL=id=20||cid=24||ps=30[/url]

Edit: hij maakt er zelf wat geks van

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 3-6-2011 om 23:26 uur.


Gewoon vervangingscilinder volgens mij.
 
Half the strokes, double the power!
maerijn 3-6-2011 23:31 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


Gewoon vervangingscilinder volgens mij.

Soort plug and play idee dus? Thnx
 
Marcooow 3-6-2011 23:39 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Voor am6, parmakit dacht ik?
Verder is het met die scooters zoals Kenny al zegt ook wel beperkt tot een aantal cc's hoor, die 180's komen van de motorscooters af.


ik weet dat ze er zoiezo voor derbi zijn maar am6 volgens mij niet
maarja voor am6 heb je die tp 87cc kit die keiji ook heeft

ohja en voor am6 heb je ook 90cc simonini, ook wel vet

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 3-6-2011 om 23:40 uur.
 
faster than a bullet!

Dit topic is 144340 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 88 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved