Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 87 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 144341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

der Chef 3-6-2011 14:25 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Heb een klein vraagje die eigenlijk niks met brommers te maken heeft, maar wel met metalen. Heb een munt gevonden in een la. Na wat research blijkt het een Japanse 1 Yen te zijn, van aluminium. Hij ziet er niet zo mooi meer uit, hoe krijg ik hem glimmend met beperkte middelen? Zilverpoetsdoek had geen effect, in de cola gooien?

Google ff op aluminium laten glimmen, krijg je genoeg hits
 
Ruben2311 3-6-2011 14:44 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Heb een klein vraagje die eigenlijk niks met brommers te maken heeft, maar wel met metalen. Heb een munt gevonden in een la. Na wat research blijkt het een Japanse 1 Yen te zijn, van aluminium. Hij ziet er niet zo mooi meer uit, hoe krijg ik hem glimmend met beperkte middelen? Zilverpoetsdoek had geen effect, in de cola gooien?


In de cola of in de soda met kokend water. (maak je geen zorgen over de munt).
 
Half the strokes, double the power!
Ruben2311 3-6-2011 17:18 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Wat zal de winst zijn als ik de uitlaatbocht van een 50cc crossertje op m'n derbi zet?

zoiets dus: Uitlaat 50 cc crosser
Ik ben dus vooral geïnteresseerd hoe dit zich gedraagt, waarschijnlijk super-hoogtoerig of zit ik er compleet naast (dat hoop ik).
Het is een standaard 50cc voor een derbi (NT)

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 2-6-2011 om 22:16 uur.


 
Half the strokes, double the power!
Marcooow 3-6-2011 17:19 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]




zal wel lopen, maar je had nou toch een andere cilinder als origineel?
want origineel van derbi wil wel toeren draaien maar zon imitatie/dmp geval is niet zo hoog getimed
 
faster than a bullet!
Ruben2311 3-6-2011 17:34 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


zal wel lopen, maar je had nou toch een andere cilinder als origineel?
want origineel van derbi wil wel toeren draaien maar zon imitatie/dmp geval is niet zo hoog getimed


Ik weet nog steeds welke ik heb.
 
Half the strokes, double the power!
kenny77 3-6-2011 17:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]


Ik weet nog steeds welke ik heb.


Maar waarom zou je zo'n uitlaat willen?
Er zijn duizenden uitlaten voor een derbi specifiek voor een 50cc straat setup, in alle kleuren, vormen en maten.

Dan zie ik niet in waarom je de gok van 200 euro zou nemen om een uitlaat passend gaan maken, terwijl dat je voor de helft of minder een uitlaat koopt die sowieso helemaal geschikt is?

Of is het alleen nieuwsgierigheid?
 
Ruben2311 3-6-2011 17:43 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Of is het alleen nieuwsgierigheid?


Dat vooral jah
 
Half the strokes, double the power!
kenny77 3-6-2011 17:46 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]
Dat vooral jah


Ik denk niet beter dan een uitlaat die wel geschikt is voor een tamme 50cc setup.

Mijn vermoeden is dat je vooral steeds buiten de powerband gaat rijden en dat je dan merkbaar minder vermogen hebt dat een uitlaat die wel bij je blok past.

Zomaar een gok, natuurlijk niet te zeggen van een foto...
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 3-6-2011 19:49 Print reply

Posts: 1558
wat gebeurt er eigenlijk als je je voetpakking dikker maakt en je koppakking dunner? met het gedrag van je cilinder dan.

bvd
Rik

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 3-6-2011 om 19:49 uur.
 
I Can Play With Madness
ChielTZR 3-6-2011 19:49 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
wat gebeurt er eigenlijk als je je voetpakking dikker maakt en je koppakking dunner? met het gedrag van je cilinder dan.

bvd
Rik

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 3-6-2011 om 19:49 uur.


andere timingen van de poorten dacht ik zo.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RikDT50MX - Nieuws Poster 3-6-2011 19:50 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


andere timingen van de poorten dacht ik zo.

hoog of laagtoeriger?
 
I Can Play With Madness
JB1 3-6-2011 19:58 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

hoog of laagtoeriger?


Je moet even nadenken.
Maak je de voetpakking dikker, dan gaat de cilinder omhoog en zal de uitlaatpoort eerder (en dus langer) openstaan.

En wat word een brommer als de poort lang openstaat?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 3-6-2011 20:00 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Je moet even nadenken.
Maak je de voetpakking dikker, dan gaat de cilinder omhoog en zal de uitlaatpoort eerder (en dus langer) openstaan.

En wat word een brommer als de poort lang openstaat?

srry, maar wat betreft timingen en cilinder tuning heb ik echt nul kennis. ik denk hoogtoeriger.
 
I Can Play With Madness
JB1 3-6-2011 20:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

srry, maar wat betreft timingen en cilinder tuning heb ik echt nul kennis. ik denk hoogtoeriger.


*ding dong*
Jij gaat door voor de koelkastdeur

Je hebt blijkbaar toch wel wat kennis
Nu nog een beetje meer leren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ChielTZR 3-6-2011 20:56 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

srry, maar wat betreft timingen en cilinder tuning heb ik echt nul kennis. ik denk hoogtoeriger.



achja.. scheelt, JB1 weet ook lang niet alles van cilinders en timingen.
Just as i do.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 144341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 87 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved