Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1218 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 59 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RikDT50MX - Nieuws Poster 16-5-2011 17:59 Print reply

Posts: 1558
rechtsom is met de klok mee.
 
I Can Play With Madness
BartHonda 16-5-2011 18:17 Print reply

Posts: 886
Hoi allenmaal, ik heb een vraagje. De tankdop van mijn Honda NSR ontlucht niet... Als ik na een stukje rijden het klepje waar de sleutel in moet op doe, hoor ik hem hier lucht naar binnen zuigen. Weet iemand toevallig hoe dit zit bij een NSR? Ik heb er zelf nog niet echt naar gekeken, want dit komt omdat men tank bijna helenmaal vol zit en ik geen reserve dop heb. Ik kan hem moeilijk een uur open laten staan om uit te gaan vissen hoe het zit. Het gaat hier om zo een tankdop :

Ook had ik nog een nutteloos vraagje . Ik ben wel ff nieuwschierug hoe het komt dat al mijn vrienden hun brommer niet kunnen starten als zij de koppeling in houden. Bij mij kan dit wel. Iemand enig idee of dit per blok verschillend is? M'n brommer werkt verder gewoon perfect hoor, maar vond het wel opmerkelijk.


Dit bericht is gewijzigd door koekie op 16-5-2011 om 18:20 uur.


Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 16-5-2011 om 18:23 uur.
 
mtx-motard 16-5-2011 18:42 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hoi allenmaal, ik heb een vraagje. De tankdop van mijn Honda NSR ontlucht niet... Als ik na een stukje rijden het klepje waar de sleutel in moet op doe, hoor ik hem hier lucht naar binnen zuigen. Weet iemand toevallig hoe dit zit bij een NSR? Ik heb er zelf nog niet echt naar gekeken, want dit komt omdat men tank bijna helenmaal vol zit en ik geen reserve dop heb. Ik kan hem moeilijk een uur open laten staan om uit te gaan vissen hoe het zit. Het gaat hier om zo een tankdop : afbeelding

Ook had ik nog een nutteloos vraagje . Ik ben wel ff nieuwschierug hoe het komt dat al mijn vrienden hun brommer niet kunnen starten als zij de koppeling in houden. Bij mij kan dit wel. Iemand enig idee of dit per blok verschillend is? M'n brommer werkt verder gewoon perfect hoor, maar vond het wel opmerkelijk.


Dit bericht is gewijzigd door koekie op 16-5-2011 om 18:20 uur.


Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 16-5-2011 om 18:23 uur.

dat 2e is een beveiliging dat je niet perongeluk wegrijd.
zo moet je op sommige scooters persee de rem indrukkken bij het starten. en bij motoren persee de zijstandaard in hebben.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
st.nyksterdriver 16-5-2011 18:50 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

dat 2e is een beveiliging dat je niet perongeluk wegrijd.
zo moet je op sommige scooters persee de rem indrukkken bij het starten. en bij motoren persee de zijstandaard in hebben.

Je leest het verkeerd ze kunnen niet starten als ze de koppeling WEL in knijpen maar dit zijn waarschijnlijk am6 blokken ? die heeft de kickstart as niet op de koppelings korf zitten maar op de primaire as
waardoor de brommer naar voren beweegt als die in de versnelling staat

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 16-5-2011 om 18:51 uur.
 
Cas DT 16-5-2011 18:53 Print reply

Posts: 3131
Dat hoort bij am6 ja.

En dt 2007> Heeft nog een startonderbreking op het standaard zitten, dus als deze uitgeklapt is en je zet hem in de 1 valt de motor uit.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-5-2011 18:56 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Hoi allenmaal, ik heb een vraagje. De tankdop van mijn Honda NSR ontlucht niet... Als ik na een stukje rijden het klepje waar de sleutel in moet op doe, hoor ik hem hier lucht naar binnen zuigen. Weet iemand toevallig hoe dit zit bij een NSR? Ik heb er zelf nog niet echt naar gekeken, want dit komt omdat men tank bijna helenmaal vol zit en ik geen reserve dop heb. Ik kan hem moeilijk een uur open laten staan om uit te gaan vissen hoe het zit. Het gaat hier om zo een tankdop : afbeelding

Ook had ik nog een nutteloos vraagje . Ik ben wel ff nieuwschierug hoe het komt dat al mijn vrienden hun brommer niet kunnen starten als zij de koppeling in houden. Bij mij kan dit wel. Iemand enig idee of dit per blok verschillend is? M'n brommer werkt verder gewoon perfect hoor, maar vond het wel opmerkelijk.


Dit bericht is gewijzigd door koekie op 16-5-2011 om 18:20 uur.


Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 16-5-2011 om 18:23 uur.


meestal zit de ontluchting in de dop, maar ik heb zo 1 ook nooit uit elkaar gehaald.

Dat met die koppeling is gewoon de bouw en waar de fabrikant voor kiest. Ik vind het makkelijker als je kunt kicken als je de koppeling in houd, zeker als hij ooit stil valt als het net niet goed uit komt.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Meathausen 16-5-2011 18:58 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Dat hoort bij am6 ja.

En dt 2007> Heeft nog een startonderbreking op het standaard zitten, dus als deze uitgeklapt is en je zet hem in de 1 valt de motor uit.


Dan heb ik vast een andere AM6, ik kan namelijk wel electrisch starten in z'n 1 met koppeling in.
Ook heb ik die startonderbreker op standaard niet. Maarja, mijn blok is van dec 2005 als ik het goed heb.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Aprilia RX 50 2003 16-5-2011 18:59 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


Dan heb ik vast een andere AM6, ik kan namelijk wel electrisch starten in z'n 1 met koppeling in.
Ook heb ik die startonderbreker op standaard niet. Maarja, mijn blok is van dec 2005 als ik het goed heb.


die van mij is uit 2003 en kan het niet (kickstart)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BartHonda 16-5-2011 19:06 Print reply

Posts: 886
Ik vind het ook wel makkenlijk dat hij het ook met koppelling in doet. Dacht indd al dat het gewoon per blok verschillend was. Vond het wel opmerkenlijk dat het bij een zundapp, een derbi, een rieju en een orion allenmaal niet werkt met koppenling in. Nahja, weer wat geleerd! Nu men tankdop nog, lijkt me een beetje iritant als hij nu om de paar km afslaat omdat de tank vacuüm is gezogen.
 
JB1 16-5-2011 20:16 Print reply

Posts: 14881
Zoek eens een originele tankdop voor je NSR
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 16-5-2011 20:23 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Zoek eens een originele tankdop voor je NSR

Volgends mij is die gewoon origineel hoor? Het is de zelfde sleutel als men contact slot. (die van die foto weet ik of dat precies dezelfde is, ik had ff ingetyped '''Honda NSR tankdop'' om te laten zien wat voor dop het was)
 
JB1 16-5-2011 20:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Volgends mij is die gewoon origineel hoor? Het is de zelfde sleutel als men contact slot. (die van die foto weet ik of dat precies dezelfde is, ik had ff ingetyped '''Honda NSR tankdop'' om te laten zien wat voor dop het was)


Oke, dan moet er gewoon een ontluchting op zitten. Heb je hem al eens goed bekeken?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 16-5-2011 20:28 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Oke, dan moet er gewoon een ontluchting op zitten. Heb je hem al eens goed bekeken?

Nee, want ik weet niet waar die dan zou zitten + men tank is helenmaal vol, ik kan moeilijk die dop er een uur af laten. Ik dacht, als ik eerst ff weet waar ik naar moet kijken, kan ik het daarna wel bekijken. Ik heb nu namenlijk geen idee waar ik op moet letten.
 
JB1 16-5-2011 20:29 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Nee, want ik weet niet waar die dan zou zitten + men tank is helenmaal vol, ik kan moeilijk die dop er een uur af laten. Ik dacht, als ik eerst ff weet waar ik naar moet kijken, kan ik het daarna wel bekijken. Ik heb nu namenlijk geen idee waar ik op moet letten.


Die dop kan er heus wel ff af blijven hoor..
Gewoon ff dat ding bekijken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BartHonda 16-5-2011 20:31 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Die dop kan er heus wel ff af blijven hoor..
Gewoon ff dat ding bekijken

Ja, maar waar moet ik dan naar kijken...... Ik zie aan de binnekant een kunstof dingetje in het midden en daar komen 2 staafjes uit waarmee die zich vast zet op de tank.
 

Dit topic is 143105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 59 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved