Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 52 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 11-5-2011 22:32 Print reply

Posts: 14881
Nee, pak maar een 8
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 11-5-2011 22:33 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Niet doen dat rijd kut.
[...]


Helaas werkt het zo niet.
Je zult altijd een compleet nieuw karakter krijgen.
Misschien wordt de uitlaat dan wel zo dat het precies naar jouw zin is, maar dat kan ik niet zeggen.

Het is niet zo dat je dan in een keer het koppel krijgt van de ene uitlaat i.c.m. de toeren van de andere uitlaat.

Mooiste is als je een zelfbouw uitlaat erop zet, icm die ns1 cilinder is 15+ pk heel goed mogelijk, en dan wel zo dat hij nog goed vanuit de lage toeren trekt.
Of een cross uitlaat van een oude 80cc crosser, die hebben ook een top vermogen van om nabij de 11000~11500 toeren en die trekken toch mooi zat vanuit de lage toeren?



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-5-2011 om 16:44 uur.


Naja iig wat meer onderin dan nu en bovenin ongeveer gelijk.
Maar als het maar niet kut gaat lopen (zonde voor 2 uitlaten)
Zelf uitlaat maken is me teveel gepruts eigenlijk :p

Met onderin doel ik eigenlijk op van de 1 in lage toeren naar de 4 schakelen zonder dat hij dood valt (dat kon met die r2 pijp)

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-5-2011 om 22:36 uur.
 
giggitybyte
Robin 1993 11-5-2011 22:36 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Nee, pak maar een 8


maar klopt die theorie van die website dan? want met een 8 zal ik dus een warmere bougie krijgen
 
!!2 takt!!
De Schout 11-5-2011 22:39 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


maar klopt die theorie van die website dan? want met een 8 zal ik dus een warmere bougie krijgen


klopt &klopt.

te koude bougie slaat snel vet en geeft dus ook ellende.
 
tune tweak fiddle bang bummer
JB1 11-5-2011 22:41 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


maar klopt die theorie van die website dan? want met een 8 zal ik dus een warmere bougie krijgen


Ja dat klopt.
Maar ik reed met een 110cc ook met een 8, nooit problemen gehad.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 11-5-2011 22:44 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ja dat klopt.
Maar ik reed met een 110cc ook met een 8, nooit problemen gehad.


heeft dan ook tataal niets met het aantal cc's te maken..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Robin 1993 11-5-2011 22:44 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ja dat klopt.
Maar ik reed met een 110cc ook met een 8, nooit problemen gehad.


haha, ik heb altijd gedacht hoe hoger het getal hoe warmer die bougie word , weer wat geleerd. Maar denk dat 8 indd een iets beter zal zijn voor me setup
 
!!2 takt!!
JB1 11-5-2011 22:46 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


heeft dan ook tataal niets met het aantal cc's te maken..


Nee dat klopt ook wel.
Maargoed, een 8 kan prima, het is geen toerenbeuker.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 11-5-2011 23:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]Naja iig wat meer onderin dan nu en bovenin ongeveer gelijk.
Maar als het maar niet kut gaat lopen (zonde voor 2 uitlaten)
Zelf uitlaat maken is me teveel gepruts eigenlijk :p

Met onderin doel ik eigenlijk op van de 1 in lage toeren naar de 4 schakelen zonder dat hij dood valt (dat kon met die r2 pijp)



Beter én bovenin én onderin meer.
Opmaat is veel werk dat klopt.

Maar is wel het beste natuurlijk.
Ik kon met mijn nsr sprint blok ook prima laagtoerig rijden en dat trok hij allemaal prima.
Terwijl die een uitlaat en timingen had voor een vermogen van bij 13ooo duizend toeren en ook nog een 30mm carb + een hpi.

Maar hij trok veel beter op dan een standaard 80cc blok.
(ja ook bij het zelfde lage toerental)

Ook bij mijn rd, ik had een uitlaat erop die voor de racerij was en berekend voor een toptoerental van 13ooo~14ooo duizend toeren.
Maar toen ik de uitlaatpoort 4mm (!) hoger had gemaakt dan origineel , de inlaat poort had aangepakt en een 26mm carburateur erop.
Had hij meer kracht onderin de toeren dan hij ooit heeft gehad, met een laagtoeirge uitlaat lage timingen en een 20mm carburateur.

Ik dacht tot voor kort ook, hoogtoerige uitlaat + hoge timingen = kut onderin de toeren, maar dat is toch niet helemaal waar.
(gezien de prestaties van een origineel blok dan)

Als je maar een fatsoenlijke uitlaat erop hebt en daar zit ook nog een groot verschil in.
Je kan wel een uitlaat hebben die wel het gewenste toerental haalt, maar onderin het erg laat afweten.
Zoals eerst, had ik een homoet uitlaat op de brommer, hij maakte veel toeren, maar allemaal leuk en aardig het reed voor geen meter.
Maar nu ik een fatsoenlijk ontworpen en gemaakte uitlaat erop heb, heeft hij ook nog een fijn vermogen in de lage toeren.

Ik ben er ook echt achter gekomen dat een hoogtoerige uitlaat, hoge timingen en grote carburateur niet perse betekend dat hij onderin dood is.
Als het allemaal maar precies juist bij elkaar past, dan rijd het zoveel mooier dan dat het standaard uit de fabriek komt.

Maar goed, leuk lul verhaal van mij, maar dat beantwoord nog niet je vraag.
Ik liet me even gaan.

En die kan ik ook niet beantwoorden, omdat ik nog geen verstand heb van uitlaten berekenen.
Dus ik kan alleen antwoorden, je zou er proefondervindelijk achter moeten komen.

Flauw hé?
 
lukas puch 12-5-2011 8:12 Print reply

Posts: 611
deze uitlaat zit op mijn dt:

http://link.marktplaats.nl/443391935

dus niet deze:

http://link.marktplaats.nl/416233952

de 1e is toch niet de originelen? is die beter?

ik wilde er een 70cc airsal opzetten, maar werkt dat een beetje met deze uitlaat?

dit is mijn 1e dt ( rest heb ik alleen puchjes)
 
Frysk 12-5-2011 8:40 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Beter én bovenin én onderin meer.
Opmaat is veel werk dat klopt.

Maar is wel het beste natuurlijk.
Ik kon met mijn nsr sprint blok ook prima laagtoerig rijden en dat trok hij allemaal prima.
Terwijl die een uitlaat en timingen had voor een vermogen van bij 13ooo duizend toeren en ook nog een 30mm carb + een hpi.

Maar hij trok veel beter op dan een standaard 80cc blok.
(ja ook bij het zelfde lage toerental)

Ook bij mijn rd, ik had een uitlaat erop die voor de racerij was en berekend voor een toptoerental van 13ooo~14ooo duizend toeren.
Maar toen ik de uitlaatpoort 4mm (!) hoger had gemaakt dan origineel , de inlaat poort had aangepakt en een 26mm carburateur erop.
Had hij meer kracht onderin de toeren dan hij ooit heeft gehad, met een laagtoeirge uitlaat lage timingen en een 20mm carburateur.

Ik dacht tot voor kort ook, hoogtoerige uitlaat + hoge timingen = kut onderin de toeren, maar dat is toch niet helemaal waar.
(gezien de prestaties van een origineel blok dan)

Als je maar een fatsoenlijke uitlaat erop hebt en daar zit ook nog een groot verschil in.
Je kan wel een uitlaat hebben die wel het gewenste toerental haalt, maar onderin het erg laat afweten.
Zoals eerst, had ik een homoet uitlaat op de brommer, hij maakte veel toeren, maar allemaal leuk en aardig het reed voor geen meter.
Maar nu ik een fatsoenlijk ontworpen en gemaakte uitlaat erop heb, heeft hij ook nog een fijn vermogen in de lage toeren.

Ik ben er ook echt achter gekomen dat een hoogtoerige uitlaat, hoge timingen en grote carburateur niet perse betekend dat hij onderin dood is.
Als het allemaal maar precies juist bij elkaar past, dan rijd het zoveel mooier dan dat het standaard uit de fabriek komt.

Maar goed, leuk lul verhaal van mij, maar dat beantwoord nog niet je vraag.
Ik liet me even gaan.

En die kan ik ook niet beantwoorden, omdat ik nog geen verstand heb van uitlaten berekenen.
Dus ik kan alleen antwoorden, je zou er proefondervindelijk achter moeten komen.

Flauw hé?


Interresant lulverhaal
Weer wat geleerd dankje
 
giggitybyte
lukas puch 12-5-2011 9:11 Print reply

Posts: 611
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
deze uitlaat zit op mijn dt:

http://link.marktplaats.nl/443391935

dus niet deze:

http://link.marktplaats.nl/416233952

de 1e is toch niet de originelen? is die beter?

ik wilde er een 70cc airsal opzetten, maar werkt dat een beetje met deze uitlaat?

dit is mijn 1e dt ( rest heb ik alleen puchjes)


 
aprilia sx 12-5-2011 9:33 Print reply
Posts: 269
sproeier 96 stotteren bougie lichtbruin
sproeier 94 is ook aan de witte kant
sproeier 92 rijd goed alleen bougie is dan aan de witte kant.
maar mijn cilinder is helemaal niet heet. ik kan gewoon mijn hand erop leggen na 20 km rijden. dus wat moet ik nu doen? (want meestal is die toch heel heet met witte bougie?)

Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 12-5-2011 om 9:41 uur.



Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 12-5-2011 om 10:02 uur.
 
XDr4g0nX 12-5-2011 10:31 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
sproeier 96 stotteren bougie lichtbruin
sproeier 94 is ook aan de witte kant
sproeier 92 rijd goed alleen bougie is dan aan de witte kant.
maar mijn cilinder is helemaal niet heet. ik kan gewoon mijn hand erop leggen na 20 km rijden. dus wat moet ik nu doen? (want meestal is die toch heel heet met witte bougie?)

Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 12-5-2011 om 9:41 uur.



Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 12-5-2011 om 10:02 uur.

Over welke brommer gaat het hier nu? Ik neem aan je Aprilia SX?
De kleur van een bougie is slechts een kleine indicator, het echte afstellen doe je op gevoel.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
Hier staat in principe alles in wat je moet weten over afstellen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
kenny77 12-5-2011 15:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
deze uitlaat zit op mijn dt:

http://link.marktplaats.nl/443391935

dus niet deze:

http://link.marktplaats.nl/416233952

de 1e is toch niet de originelen? is die beter?

ik wilde er een 70cc airsal opzetten, maar werkt dat een beetje met deze uitlaat?

dit is mijn 1e dt ( rest heb ik alleen puchjes)

Die rijd niet lekker op de airsal.
kan je beter de jamarcol nemen (laagtoerig) of de proma, ik geef de voorkeur aan de jamarcol, die is goedkoper en rijd mooier.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Interresant lulverhaal





Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 12-5-2011 om 15:05 uur.
 

Dit topic is 143098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 52 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved