Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 51 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroentjen13 11-5-2011 17:33 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
kan de politie mij iets doen als ik een brommer verkoop zonder papieren, maar dat ik de koper wel een papier schrijf dat hij van mij gekocht is?!
(ik woon in belgie, maar regels zullen mss wel ongeveer zelfde zijn?)

 
kenny77 11-5-2011 17:35 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bro123
ik zou graag een kilometerteller kopen kopen voor m`n kart.
alleen hoorde ik dat die digitale fiets tellertjes worden verstoord op de straling van de bougie. wat voor kilometer moet ik nou kopen voor me kart? ik heb geen hoog budget.


Werkt bij mij gewoon.
ik heb dan wel een met een kabel, misschien is het alleen bij de tellers die draadloos zijn?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robin S
yoo ik heb een yamaha dt50mx voledig origineel
en zou eens willen weten wat deze uitlaat doet?
http://www.easyparts...onder_Demper%29.html


Volgens mij klopt er niks van die advertentie.
Die uitlaat wat daar staat aangegeven is volgens mij een voor een nieuwe dt50 (met am6 blok)

Je hebt wel een gianelli voor de dt50mx , maar die lijkt in de verste verte niet op die wat op de afbeelding staat.

De gianelli is te vergelijken met de luhao rond en zal niet fijn rijden op een originele cilinder.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Heb inmiddels m'n multimeter gefixed, dus ik heb het eens doorgemeten.

Ik kwam op de volgende waardes uit:

Bobine (tussen de 2 aansluitingen, niet de bougiekabel): 10,6 Ohm
Pickupspoel: 190,0 Ohm
Ontstekingsspoel: 11,6 Ohm

Hoe weet ik nu waar het probleem zit? En heb ik het aan de bobine goed gemeten, of moest ik tussen de bougiekabel en aansluitingen meten?

edit: Ook nog even de weerstand tussen de bougiekabel en de gele en bruine aansluiting van de bobine gemeten. Kwam allebei uit op 3,3 KOhm.
Op verschillende sites lees ik dat deze waarde tussen de 3 en 4 KOhm moet zijn.
Dit betekent dat de bobine dus gewoon goed is?

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 10-5-2011 om 11:20 uur.



Ik weet de waardes voor de rest ook niet, maar je krijgt wel een gratis kickje van me.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: clutch
ik ben op zoek naar een carburateur (liefst een keihin) 24mm met externe sproeier.
zijn er wat voorstellen qua verschillende modellen?

alvast bedankt.


een 24mm keihin met externe sproeier is er niet.
wel een met een 6 kant schroefdop aan de onderkant, dat werkt bijna net zo makkelijk.
(2 slangen klemmen los en dan kan je hem draaien , die 6 kant los en dan kan je de sproeier verwisselen, zonder de 4 vlotterbak boutjes los te halen.)

Dat is een Keihin pe carburateur.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
kan de politie mij iets doen als ik een brommer verkoop zonder papieren, maar dat ik de koper wel een papier schrijf dat hij van mij gekocht is?!
(ik woon in belgie, maar regels zullen mss wel ongeveer zelfde zijn?)



Ik zou niet weten wat de politie jou iets moet gaan doen?
Een cross motor verkoop je immers ook zonder papieren/kenteken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-5-2011 om 17:36 uur.
 
old timer 11-5-2011 18:20 Print reply

Posts: 469
als ik een tijdje met de brommer rijd en rem dan blijven de voorremblokjes tegen de schijf schuren.
na 10 min stilstaan is het over.
ze zijn net vervangen
wat scheelt er?
 
bijna goed, is goed genoeg
st.nyksterdriver 11-5-2011 18:36 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
als ik een tijdje met de brommer rijd en rem dan blijven de voorremblokjes tegen de schijf schuren.
na 10 min stilstaan is het over.
ze zijn net vervangen
wat scheelt er?

rem al ontlucht ?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-5-2011 18:47 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
als ik een tijdje met de brommer rijd en rem dan blijven de voorremblokjes tegen de schijf schuren.
na 10 min stilstaan is het over.
ze zijn net vervangen
wat scheelt er?


heb je de remvloeistof kort geleden nog ververst?
Ik vermoed dat er veel water bij zit.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BartHonda 11-5-2011 18:57 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
als ik een tijdje met de brommer rijd en rem dan blijven de voorremblokjes tegen de schijf schuren.
na 10 min stilstaan is het over.
ze zijn net vervangen
wat scheelt er?

Misschien een vuiltje in de remleiding of in het terugloop gaatje van het reservoir? Ook zou het kunnen dat er teveel vloeistof in zit, maar in principe moet dit dan gewoon teruglopen. Als ik jou was zou ik je remleiding/reservoir ff nakijken en schoonmaken.

edit : Het kan ook zijn dat er viezegeit tussen de remcilinders zit, er zitten namenlijk rubberen ringen voor afdichting en deze vervormen als het ware wanneer je de rem in knijpt. Er zou viezegeit tussen kunnen zijn gaan zitten toen je de cilinders terug dieuwde om de nieuwen blokken er tussen te doen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 11-5-2011 om 19:03 uur.
 
MaXi-PuCh 11-5-2011 19:15 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Misschien een vuiltje in de remleiding of in het terugloop gaatje van het reservoir? Ook zou het kunnen dat er teveel vloeistof in zit, maar in principe moet dit dan gewoon teruglopen. Als ik jou was zou ik je remleiding/reservoir ff nakijken en schoonmaken.

edit : Het kan ook zijn dat er viezegeit tussen de remcilinders zit, er zitten namenlijk rubberen ringen voor afdichting en deze vervormen als het ware wanneer je de rem in knijpt. Er zou viezegeit tussen kunnen zijn gaan zitten toen je de cilinders terug dieuwde om de nieuwen blokken er tussen te doen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 11-5-2011 om 19:03 uur.



dat dingetje van de pomp, die je met de hendel indrukt, komt die wel terug? of ook pas na 10min ?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
BartHonda 11-5-2011 20:07 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]



dat dingetje van de pomp, die je met de hendel indrukt, komt die wel terug? of ook pas na 10min ?

haha, ik had die post al 5x doorgelezen en er al een aantal spelfouten uit gehaald, maar soms zie ik ze zelf niet meer. Maargoed, ik vind hem eigenlijk wel geniaal
 
Cas DT 11-5-2011 20:12 Print reply

Posts: 3131
Jeuj mn 1000ste keer online
Ga ik nu door voor het gouden polshorloge?

OT:
Is er animo voor ophoogblokjes (achter) voor Yamaha DT50 Nieuw type?

Als er genoeg animo is laat ik deze professioneel maken door tsd.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
old timer 11-5-2011 20:43 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

Misschien een vuiltje in de remleiding of in het terugloop gaatje van het reservoir? Ook zou het kunnen dat er teveel vloeistof in zit, maar in principe moet dit dan gewoon teruglopen. Als ik jou was zou ik je remleiding/reservoir ff nakijken en schoonmaken.

edit : Het kan ook zijn dat er viezegeit tussen de remcilinders zit, er zitten namenlijk rubberen ringen voor afdichting en deze vervormen als het ware wanneer je de rem in knijpt. Er zou viezegeit tussen kunnen zijn gaan zitten toen je de cilinders terug dieuwde om de nieuwen blokken er tussen te doen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 11-5-2011 om 19:03 uur.


ok ik zie wat vuil zitten in het reservoir,
ik ga wat geld sparen voor nieuwe remolie en alles schoonmaken.
bedankt voor je tips
 
bijna goed, is goed genoeg
BartHonda 11-5-2011 21:06 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
[...]


ok ik zie wat vuil zitten in het reservoir,
ik ga wat geld sparen voor nieuwe remolie en alles schoonmaken.
bedankt voor je tips

graag gedaan. Nu maar hopen dat hij daarna weer goed werkt, btw wel de goede remvloeistof kopen he. Op de deksel van je reservoir staat wat er in moet (zal wel Dot 3 zijn).

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 11-5-2011 om 21:06 uur.
 
grasmaaier89 11-5-2011 21:14 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]

graag gedaan. Nu maar hopen dat hij daarna weer goed werkt, btw wel de goede remvloeistof kopen he. Op de deksel van je reservoir staat wat er in moet (zal wel Dot 3 zijn).

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 11-5-2011 om 21:06 uur.



en anders Dot 5.1. Is (bijna) voor alle remmerij geschikt
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
RikDT50MX - Nieuws Poster 11-5-2011 21:16 Print reply

Posts: 1558
dr was laatst een topic over een gianelli voor een dt50mx. Is dit een beetje een goede uitlaat? en is tie bijvoorbeeld hoog of laag toerig.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 11-5-2011 om 21:17 uur.
 
I Can Play With Madness
De Schout 11-5-2011 21:17 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



en anders Dot 5.1. Is (bijna) voor alle remmerij geschikt



maar synthetisch en mengt met geen een andere remolie. moet je je systeem eigenlijk helemaal voor leeg halen en uitspoelen.

 
tune tweak fiddle bang bummer
Robin 1993 11-5-2011 22:31 Print reply

Posts: 1234
Ik moet een andere bougie hebben voor mijn honda mt5. Ik heb nu een
B9HS bougie van ngk. Ik dacht altijd hoe hoger het getal dus '9' hoe hoger je hittengraad van je bougie.

Maar volgens de onderstaande link is het andersom. Dus B6HS is volgens hun een 'warme' bougie waarmee als je niet uitkijkt een gat in je zuiger brand. Maar klopt dit nou? ik dacht altijd hoe hoger het getal hoet hoger hittengraad. Dus stel je voor ik doe inplaats van een B9HS een B6HS in mijn brommer, heb ik dan de kans op gaten in me zuiger?

http://www.fs1forum.com/Bougies.html

en wat denken jullie is B9HS een goede bougie voor onderstaande setup?

honda mt5
airsal 70cc
proma uitlaat
18mm keihin carb
16/42 topspeed ong 85


 
!!2 takt!!

Dit topic is 143096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 51 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved