Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 50 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pixl 11-5-2011 12:09 Print reply

Posts: 3125
heeft iemand hier ooit een tandwiel getekend in solidworks? en heeft tips oid?
 
So fuckin' what!?
RD50mx 11-5-2011 12:09 Print reply
Posts: 353
denk je nu niet zo van: als ik dus ook een laagtoerige (originele) Cilinder heb, met hoogtoerige uitlaat, dan heb je en koppel en vermogen? dat is namelijk de reden waarom ik geen Homoet op m'n standaard cilindertje wil :P
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Frysk 11-5-2011 12:33 Print reply

Posts: 34930
de vraagFf aan wat uitlaat experts :
Ik zit eraan te denken om het kx80 expansie op mn R2 voorbocht te maken maar wat voor voor en nadelen kan dat hebben ?

Kx expansie
-erg hoogtoerig
-dun blik

R2 voorbocht
-lange voorbocht dus veel koppel, toch?
-dik staal
-complete pijp is stnd erg laagtoerig

Als ik die 2 samenvoeg heb ik dan een koppelpijp + bovenin vermogen of zit ik nu totaal verkeerd te denken?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
denk je nu niet zo van: als ik dus ook een laagtoerige (originele) Cilinder heb, met hoogtoerige uitlaat, dan heb je en koppel en vermogen? dat is namelijk de reden waarom ik geen Homoet op m'n standaard cilindertje wil :P


Ik heb een ori ns1 cil, binnenkort een getunede

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 11-5-2011 om 12:41 uur.
 
giggitybyte
antonhonda 11-5-2011 12:36 Print reply

Posts: 3616
am6 blok blijft lekken aan koppelings kant

bij mijn am6 blok blijft maar lekken aan de koppelings kant
pakking er goed tussen - lekt
pakking er goed tussen en vloeibare pakking - lekt
deksel lijkt recht ? zou het verschil in nieuwe en oude type am6 blok kunnen zitten of wat anders ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Aprilia RX 50 2003 11-5-2011 12:43 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
am6 blok blijft lekken aan koppelings kant

bij mijn am6 blok blijft maar lekken aan de koppelings kant
pakking er goed tussen - lekt
pakking er goed tussen en vloeibare pakking - lekt
deksel lijkt recht ? zou het verschil in nieuwe en oude type am6 blok kunnen zitten of wat anders ?


al met vloeibare pakking geprobeerd?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
grasmaaier89 11-5-2011 12:56 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


al met vloeibare pakking geprobeerd?



beter lezen jij.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
am6 blok blijft lekken aan koppelings kant

bij mijn am6 blok blijft maar lekken aan de koppelings kant
pakking er goed tussen - lekt
pakking er goed tussen en vloeibare pakking - lekt
deksel lijkt recht ? zou het verschil in nieuwe en oude type am6 blok kunnen zitten of wat anders ?


al gekeken of er met een schroevendraaier mee gekloot is. Zoek naar kleine open ruimtes door met je vinger langs de randen/naad te voelen.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
kenny77 11-5-2011 16:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
denk je nu niet zo van: als ik dus ook een laagtoerige (originele) Cilinder heb, met hoogtoerige uitlaat, dan heb je en koppel en vermogen? dat is namelijk de reden waarom ik geen Homoet op m'n standaard cilindertje wil :P


Niet doen dat rijd kut.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
de vraagFf aan wat uitlaat experts :
Ik zit eraan te denken om het kx80 expansie op mn R2 voorbocht te maken maar wat voor voor en nadelen kan dat hebben ?

Kx expansie
-erg hoogtoerig
-dun blik

R2 voorbocht
-lange voorbocht dus veel koppel, toch?
-dik staal
-complete pijp is stnd erg laagtoerig

Als ik die 2 samenvoeg heb ik dan een koppelpijp + bovenin vermogen of zit ik nu totaal verkeerd te denken?



Helaas werkt het zo niet.
Je zult altijd een compleet nieuw karakter krijgen.
Misschien wordt de uitlaat dan wel zo dat het precies naar jouw zin is, maar dat kan ik niet zeggen.

Het is niet zo dat je dan in een keer het koppel krijgt van de ene uitlaat i.c.m. de toeren van de andere uitlaat.

Mooiste is als je een zelfbouw uitlaat erop zet, icm die ns1 cilinder is 15+ pk heel goed mogelijk, en dan wel zo dat hij nog goed vanuit de lage toeren trekt.
Of een cross uitlaat van een oude 80cc crosser, die hebben ook een top vermogen van om nabij de 11000~11500 toeren en die trekken toch mooi zat vanuit de lage toeren?



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-5-2011 om 16:44 uur.
 
jeroentjen13 11-5-2011 17:16 Print reply
Posts: 850
kan de politie mij iets doen als ik een brommer verkoop zonder papieren, maar dat ik de koper wel een papier schrijf dat hij van mij gekocht is?!
(ik woon in belgie, maar regels zullen mss wel ongeveer zelfde zijn?)

Dit bericht is gewijzigd door jeroentjen13 op 11-5-2011 om 17:33 uur.
 
XDr4g0nX 11-5-2011 17:21 Print reply

Posts: 3526
Ik heb zojuist de ketting op onze Puch Maxi vervangen met een nieuwe, maar nu als het wiel rond draait blijft de ketting niet op dezelfde spanning staan.
Hij staat op het ene moment goed gespannen, en het volgende moment staat hij weer slap.
De lagers en de as heb ik al gecontroleerd, deze zijn in orde.
Wat kan dit zijn?
 
Signature: [==||========] 20% complete
Aprilia RX 50 2003 11-5-2011 17:24 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik heb zojuist de ketting op onze Puch Maxi vervangen met een nieuwe, maar nu als het wiel rond draait blijft de ketting niet op dezelfde spanning staan.
Hij staat op het ene moment goed gespannen, en het volgende moment staat hij weer slap.
De lagers en de as heb ik al gecontroleerd, deze zijn in orde.
Wat kan dit zijn?


niet schalmen die nog beetje stug zijn en dus geknikt over een tw gaan?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MaXi-PuCh 11-5-2011 17:25 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik heb zojuist de ketting op onze Puch Maxi vervangen met een nieuwe, maar nu als het wiel rond draait blijft de ketting niet op dezelfde spanning staan.
Hij staat op het ene moment goed gespannen, en het volgende moment staat hij weer slap.
De lagers en de as heb ik al gecontroleerd, deze zijn in orde.
Wat kan dit zijn?

bij de fiets van mn (pleeg)zusje was het tanwiel helemaal scheef.
zit er in jouw 8ertaandwiel een slaje of issie scheef oid? voortandwiel zit nog goed?

kan maybe ook dat je een te dunne ketting hebt maar dan zou de spanning alsnog ongeveer gelijk blijven.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
kenny77 11-5-2011 17:28 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik heb zojuist de ketting op onze Puch Maxi vervangen met een nieuwe, maar nu als het wiel rond draait blijft de ketting niet op dezelfde spanning staan.
Hij staat op het ene moment goed gespannen, en het volgende moment staat hij weer slap.
De lagers en de as heb ik al gecontroleerd, deze zijn in orde.
Wat kan dit zijn?


Dat hebben eigenlijk alle tandwielen (in ieder geval die budget tandwielen die ik koop)
Zolang dat niet te veel is, is er niks aan de hand, en dan gewoon de speling afstemmen op het punt waar hij het vaste staat.
 
XDr4g0nX 11-5-2011 17:28 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
niet schalmen die nog beetje stug zijn en dus geknikt over een tw gaan?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
bij de fiets van mn (pleeg)zusje was het tanwiel helemaal scheef.
zit er in jouw 8ertaandwiel een slaje of issie scheef oid? voortandwiel zit nog goed?

kan maybe ook dat je een te dunne ketting hebt maar dan zou de spanning alsnog ongeveer gelijk blijven.

De ketting is goed, het achtertandwiel is goed, het voortandwiel is goed.
Daarom sta ik dus zelf ook voor een raadsel...
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Dat hebben eigenlijk alle tandwielen (in ieder geval die budget tandwielen die ik koop)
Zolang dat niet te veel is, is er niks aan de hand, en dan gewoon de speling afstemmen op het punt waar hij het vaste staat.

Dan gaan we daar maar mee leven, tnxs.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 11-5-2011 om 17:29 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Maeddy 11-5-2011 17:29 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
heeft iemand hier ooit een tandwiel getekend in solidworks? en heeft tips oid?


Gebruik circular sketch pattern bij het schetsen, en dan gewoon extruden .
Als je helische tandwielen wilt kan je ook wel revolve feature doen geloof ik.

Gebruik vooral patronen of revolve features, anders ben je erg lang bezig .
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
MaXi-PuCh 11-5-2011 17:29 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

[...]

De ketting is goed, het achtertandwiel is goed, het voortandwiel is goed.
Daarom sta ik dus zelf ook voor een raadsel...
[...]

Dan gaan we daar maar mee leven, tnxs.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 11-5-2011 om 17:29 uur.

filmpje?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 143091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 50 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved