Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 717 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 26 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 142919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ktm 4 ever 25-4-2011 19:32 Print reply
Posts: 379
het verhogen van de uitlaatpoort heeft vast wel nadelen.
en zie door de bomen het bos niet meer helemaal. gaat je blok meer toeren draaien door verhogen vd uitlaatpoort?
 
kenny77 25-4-2011 19:38 Print reply

Posts: 29286
als je de poort zomaar 2cm omhoog gaat halen, heeft het inderdaad nadelen.

Maar als je een bepaald toeren bereik wilt halen, dan is het handig als je daar je uitlaattiming op aan doet passen, dus met de hoogte van de uitlaatpoort spelen. (ook de opp van de poort telt daarin mee, maar hoe dat precies zit moet ik eens nakijken)

Bij mijn rd50 had het verhogen van de uitlaatpoort icm de inlaat meer opp geven een gunstig effect, had zowel onder in de toeren als bovenin de toeren meer vermogen.
Dus bij mij had het geen nadelig effect, komt omdat de poorten eerst niet gunstig stonden voor de uitlaat en carburateur wat ik erop had.

Dus het is niet een kwestie van alleen de poorten verhogen en dan gaat hij meer toeren maken.
Maar ook aan je uitlaat, je moet zorgen dat het totaal plaatje bij elkaar klopt.
Zo krijg je het meeste vermogen.
 
Robin 1993 25-4-2011 19:40 Print reply

Posts: 1234
ik moet nieuwe koppelingsplaten hebben voor mijn honda mt5. Nu kan ik orginele platen kopen voor 6.50 per stuk, ook kan ik een setje van 3 imitatie platen kopen voor 4.50 . Zit er veel verschil in die originele of imitatie platen? , en slijt het harder?
 
!!2 takt!!
ChielTZR 25-4-2011 19:42 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ik moet nieuwe koppelingsplaten hebben voor mijn honda mt5. Nu kan ik orginele platen kopen voor 6.50 per stuk, ook kan ik een setje van 3 imitatie platen kopen voor 4.50 . Zit er veel verschil in die originele of imitatie platen? , en slijt het harder?


heb je zware setup erop?
dan zou ik zeker voor de ori gaan.

anders kan je imitatie overwegen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Cas DT 25-4-2011 19:42 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ik moet nieuwe koppelingsplaten hebben voor mijn honda mt5. Nu kan ik orginele platen kopen voor 6.50 per stuk, ook kan ik een setje van 3 imitatie platen kopen voor 4.50 . Zit er veel verschil in die originele of imitatie platen? , en slijt het harder?


Gewoon de originele kopen, zijn stukken beter.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
kenny77 25-4-2011 19:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ik moet nieuwe koppelingsplaten hebben voor mijn honda mt5. Nu kan ik orginele platen kopen voor 6.50 per stuk, ook kan ik een setje van 3 imitatie platen kopen voor 4.50 . Zit er veel verschil in die originele of imitatie platen? , en slijt het harder?

Ja zit veel verschil in kwaliteit.
beter wat meer geld uit geven.

die immi dingen doen het ook gewoon goed, als je geen extreme setup hebt, maar die zijn wel eerder versleten.
Dus of je nu ze in 1 x vervangt door goede of in de zelfde tijd 2x immi's moeten kopen, daar zit niet zo veel verschil in.
 
Floris-tsx 25-4-2011 19:42 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ik moet nieuwe koppelingsplaten hebben voor mijn honda mt5. Nu kan ik orginele platen kopen voor 6.50 per stuk, ook kan ik een setje van 3 imitatie platen kopen voor 4.50 . Zit er veel verschil in die originele of imitatie platen? , en slijt het harder?


Ik hou altijd als vuistregel dat je slijtage-onderdelen vaak 't sterkst kunt kopen. Simpelweg omdat ze dan minder hard slijten. En ja, ik geloof erin dat die 15 euro verschil zullen maken in de kwaliteit van de platen.
 
Iedereen kan professioneel worden
ktm 4 ever 25-4-2011 19:42 Print reply
Posts: 379
als ik meer vermogen wil maar niet tenkoste van toeren, dus niet meer toeren wil draaien. kan ik dat doen door niet de uitlaatpoort te verhogen maar wel op welke manier dan ook zorgen dat het oude mengsel sneller wordt afgevoerd, en er in dezelfde tijd meer nieuw mengsel word toegevoegd?
 
ChielTZR 25-4-2011 19:43 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Ik hou altijd als vuistregel dat je slijtage-onderdelen vaak 't sterkst kunt kopen. Simpelweg omdat ze dan minder hard slijten. En ja, ik geloof erin dat die 15 euro verschil zullen maken in de kwaliteit van de platen.


welke onderdelen kun je volgens jou dan wel minder 'sterk' kopen?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Floris-tsx 25-4-2011 19:44 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


welke onderdelen kun je volgens jou dan wel minder 'sterk' kopen?



Optische dingen. Kappen en zo. functie boven vorm!

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 25-4-2011 om 19:44 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
kenny77 25-4-2011 19:44 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ktm 4 ever
als ik meer vermogen wil maar niet tenkoste van toeren, dus niet meer toeren wil draaien. kan ik dat doen door niet de uitlaatpoort te verhogen maar wel op welke manier dan ook zorgen dat het oude mengsel sneller wordt afgevoerd, en er in dezelfde tijd meer nieuw mengsel word toegevoegd?


Je kan dan overwegen om de uitlaatpoort breder te maken.
Wel eerst een poortmap maken en te kijken hoe breed je uitlaatpoort nu is.
Als je hem te breed maakt dan gaan je zuigerveren in de poort happen en dat wil je niet.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-4-2011 om 19:46 uur.
 
Robin 1993 25-4-2011 19:45 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


welke onderdelen kun je volgens jou dan wel minder 'sterk' kopen?




naja snap hem wel, gaskabels, remgrepen, en zulk soort spul kun je best imi kopen
 
!!2 takt!!
Robin 1993 25-4-2011 19:47 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


heb je zware setup erop?
dan zou ik zeker voor de ori gaan.

anders kan je imitatie overwegen.


naja wat is zwaare setup?

setup is

70cc airsal
proma uitlaat
18mm keihin carb
16/42
topsnelheid ong 85
 
!!2 takt!!
ktm 4 ever 25-4-2011 19:49 Print reply
Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Je kan dan overwegen om de poort breder te maken.
Wel eerst een poortmap maken en te kijken hoe breed je uitlaatpoort nu is.
Als je hem te breed maakt dan gaan je zuigerveren in de poort happen en dat wil je niet.


ik wil namelijk zorgen voor een soort inblaas vh mengsel waardoor het verversen sneller gaat. hierdoor dacht ik bij hetzelfde toerental vermogen te winnen. als ik dit combineer met het verbreden en verhogen vd uitlaatpoort moet ik mi nog meer vermogen kunnen winnen.
 
De Schout 25-4-2011 19:49 Print reply
Posts: 5327
immi kabels is vaak ook kut met peren. remgrepen breken bij het miste tikje ipv dat ze buigen.

ik vervloek het imi spul
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 142919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 26 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved