Cas DT |
14-8-2011 20:52 |
 Posts: 3131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kai.
Gisteren heb ik een gpr replica uit 2005 opgehaalt. Maar nu vraag ik mij af welke. Blokolie erin moet
Gr Kai
Gewoon 10w40 voor natte koppelingsplaten.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
Puntenslijper |
14-8-2011 21:16 |
Posts: 107 |
Omdat ie zo wegvalt onderaan de vorige pagina:
Waar moet ik allemaal EXTRA op letten als ik een schakel brommer 2 takt koop die een vast loper heeft gehad? Hij heeft er wel een nieuwe zuiger in gezet maar geen nieuwe cilinder, daar zei hij dat er geen krassen of iets in zaten.
|
|
|
|
janh95 |
14-8-2011 21:51 |
 Posts: 426 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Puntenslijper
Omdat ie zo wegvalt onderaan de vorige pagina:
Waar moet ik allemaal EXTRA op letten als ik een schakel brommer 2 takt koop die een vast loper heeft gehad? Hij heeft er wel een nieuwe zuiger in gezet maar geen nieuwe cilinder, daar zei hij dat er geen krassen of iets in zaten.
Is het heel toevallig een DT uit dwingeloo?
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
Skillzone TSX |
14-8-2011 21:57 |
Posts: 182 |
een vastloper zonder krassen in de cilinder :S knap
|
|
|
|
mx-jacob |
14-8-2011 22:05 |
|
janh95 |
14-8-2011 22:35 |
 Posts: 426 |
Klein vraagje,
Zou je gepakt worden met een opgevoerde brommert.
en ze trekken bijv wel je cilinder los.
maakt het dan nog veel uit als die flink opgevoerd is of je 50cc of 70cc hebt qua bekeuringen etc.
zelfde met verzekering veel verschil?
want dit is mij nog best onduidelijk.
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
BenjaminDG |
14-8-2011 22:40 |
 Posts: 4605 |
Als je met 50cc te snel rijd is je rijbewijs, inschrijving en verzekering nog in orde.
Met een 70cc (als ze die dan al nameten, waarschijnlijk niet) ben je met niets meer in orde en beschouwen ze je brommer als een 'motorfiets'.
Dus geen geldige papieren, verzekering, kentekenplaat,....
Maar de kans dat ze effectief cilinders gaan nameten lijkt me vrij klein.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
janh95 |
14-8-2011 22:45 |
 Posts: 426 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Als je met 50cc te snel rijd is je rijbewijs, inschrijving en verzekering nog in orde.
Met een 70cc (als ze die dan al nameten, waarschijnlijk niet) ben je met niets meer in orde en beschouwen ze je brommer als een 'motorfiets'.
Dus geen geldige papieren, verzekering, kentekenplaat,....
Maar de kans dat ze effectief cilinders gaan nameten lijkt me vrij klein.
Maar veel mensen zeggen dus dat als je 50cc brommert opgevoerd is dat je dan ook niet meer verzekerd bent.
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
kenny77 |
14-8-2011 22:47 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: janh95
[...]
Maar veel mensen zeggen dus dat als je 50cc brommert opgevoerd is dat je dan ook niet meer verzekerd bent.
klopt, als hij harder gaat dan 45 km/h ben je in principe al niet meer verzekerd.
|
|
|
|
janh95 |
14-8-2011 22:48 |
 Posts: 426 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
klopt, als hij harder gaat dan 45 km/h ben je in principe al niet meer verzekerd.
Dus dan zou het in feite niet uitmaken of ik nou een 50cc of 70cc onder me brommer heb. als die dus ongeveer 80 loopt.
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
Aquamaniac |
14-8-2011 22:48 |
 Posts: 882 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: janh95
[...]
Maar veel mensen zeggen dus dat als je 50cc brommert opgevoerd is dat je dan ook niet meer verzekerd bent.
als de brommer harder kan als 45 is het ook officieel geen brommer meer ongeacht het aantal cc's
(je hebt ook motoren gehad met 50cc)
gelukig houden ze een kleine marge aan en worden ze pas vervelend als de brom harder kan als 50 a 55 geloof ik
cilinders lostrekken doen ze niet echt meer
ze houden gewoon het vermogen op de rollenbank aan
en zullen alleen het voertuig meenemen als het te grof is qua opvoeren , hij niet eerlijk is , of ze een begrenzer vermoeden
hooguit bij een zwaar ongeval waneer vermoed wordt dat de brommer gigantisch te hard reed
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
maerijn |
14-8-2011 22:51 |
 Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]
als de brommer harder kan als 45 is het ook officieel geen brommer meer ongeacht het aantal cc's
(je hebt ook motoren gehad met 50cc)
gelukig houden ze een kleine marge aan en worden ze pas vervelend als de brom harder kan als 50 a 55 geloof ik
cilinders lostrekken doen ze niet echt meer
ze houden gewoon het vermogen op de rollenbank aan
en zullen alleen het voertuig meenemen als het te grof is qua opvoeren , hij niet eerlijk is , of ze een begrenzer vermoeden
hooguit bij een zwaar ongeval waneer vermoed wordt dat de brommer gigantisch te hard reed
Bij dat laatste kunnen ze hem wel opentrekken maar toch nooit meer aantonen dat de brommer zo hard kon, aangezien die in puin ligt
|
|
|
|
janh95 |
14-8-2011 22:59 |
 Posts: 426 |
Ok bedankt voor de informatie.
Ik heb nu antwoord op mijn vraag.
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
wespa |
14-8-2011 23:37 |
 Posts: 518 |
Een vraagje:
IK ga een kawasaki kx80 kopen maar nu vraag ik me af of deze motor niet te klein voor mij is. Ben zelf 1 meter 90 mij leek de motor wel aardig groot maar op internet las ik al iemand die vond dat ie te klein was.
bvd
|
|
Tie rips: De oplossing voor alles!!! |
|
janh95 |
14-8-2011 23:39 |
 Posts: 426 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wespa
Een vraagje:
IK ga een kawasaki kx80 kopen maar nu vraag ik me af of deze motor niet te klein voor mij is. Ben zelf 1 meter 90 mij leek de motor wel aardig groot maar op internet las ik al iemand die vond dat ie te klein was.
bvd
Dank dat het wel zou willen met grote wielen, maar denk wel dat hij aardig aan de kleine kant voor jou is ja.
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|