janh95 |
27-7-2011 23:38 |
 Posts: 426 |
Ik heb een nieuwe uitlaat voor mijn SS50 gekocht maar probleem is hij past niet. bij de kop gaat alles goed en mooi enzo. maar die ophangingspunt in het midden lijkt niet helemaal te kloppen.
iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? baal hier wel heel erg van was een dure orignele honda uitlaat.
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
Royal Club |
27-7-2011 23:39 |
 Posts: 60390 |
Dr is een lange tijd terug (meer als een jaar in ieder geval) sprake geweest van een artikel (denk ik) over tandwiel verhoudingen en daarin werd een 'vuistregel' genoemd die zegt dat 1 tand groter vóór gelijk staat aan 3 tanden kleiner achter, en andersom natuurlijk. Ik meeeeeen mij te herinneren dat het door Rezek was geschreven, maar ik kan het niet meer vinden :(
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
BenjaminDG |
27-7-2011 23:58 |
 Posts: 4605 |
Klopt wel ongeveer.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Tim-gpr99 |
28-7-2011 0:14 |
 Posts: 841 |
ik geloof het ook inderdaad, weet iig dat het bij puch wel zo is. maar dat zet mij wel weer aan het denken, omdat de standaard verhouding daarbij 15/45 is, wat gelijk staat aan 1 tot 3.  is dit dan alleen bij puch, of ook bij andere brommers?? of heeft dit ook weer met maken met de RF factor of de interne vertanding van bromfietsblokken?
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Royal Club |
28-7-2011 0:28 |
 Posts: 60390 |
Ja, ik weet dat het klopt, maar ik zoek het artikel
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
midas |
28-7-2011 10:58 |
 Posts: 1211 |
Hallo iedereen,
Ik heb gehoord dat als je je cilinderkop vlakt, dat je dat meer kracht/snelheid hebt als je op 98 rijdt, ik heb zelf een honda ps50, maar is het dan niet zo dat je kleppen je zuiger raken?? En heeft hier iemand ervaring met koppen vlakken en vervolgens op 98 rijden?
mvg midas
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
28-7-2011 11:11 |
 Posts: 841 |
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
grasmaaier89 |
28-7-2011 11:20 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
Dr is een lange tijd terug (meer als een jaar in ieder geval) sprake geweest van een artikel (denk ik) over tandwiel verhoudingen en daarin werd een 'vuistregel' genoemd die zegt dat 1 tand groter vóór gelijk staat aan 3 tanden kleiner achter, en andersom natuurlijk. Ik meeeeeen mij te herinneren dat het door Rezek was geschreven, maar ik kan het niet meer vinden :(
De vuistregel (is mij uitgelegd) is dat je een 1:3 verhouding moet aanhouden.
Dus 15/45 en 16/48 en 17/51. Zo blijft het aantal omwentelingen gelijk aan weerszijden. Zo rij ik nu met 17/51, dat hetzelfde effect geef als een 15/45.
En dat over puchjes staat op Supermotaaah zn profiel.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
marjo |
28-7-2011 11:46 |
 Posts: 1211 |
Ik heb een rechthoekig framepje gebouwd van kokerprofiel en wil hier in hoogte verstelbare poten onder zetten (naja naast eigenlijk).
Heb ff snel klein schetsje gemaakt: (zwart is frame, paars is 1 poot, rood + zwart is de soort slangklem).
http://imageshack.us...ges/814/ontwerp.png/
T zijn een soort slangklemmen met een vlakke kant maar bestaan deze en waar kan ik ze evt. vinden of wordt het toch ff zelf maken?
|
|
|
|
Leen |
28-7-2011 11:54 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
Ik heb een rechthoekig framepje gebouwd van kokerprofiel en wil hier in hoogte verstelbare poten onder zetten (naja naast eigenlijk).
Heb ff snel klein schetsje gemaakt: (zwart is frame, paars is 1 poot, rood + zwart is de soort slangklem).
http://imageshack.us...ges/814/ontwerp.png/
T zijn een soort slangklemmen met een vlakke kant maar bestaan deze en waar kan ik ze evt. vinden of wordt het toch ff zelf maken?
2 u beugeltjes per poot met een vierkante plaat met gaten erin geen idee?
http://www.asianauto...faz.com/flip-300.jpg
zo dus.
|
|
|
|
marjo |
28-7-2011 12:09 |
 Posts: 1211 |
Zoiets bedoel ik wel idd, maar dan gewoon popnagelen door eerste laag van de koker (het rechte stuk) en dan 2 bogen die de buis vastklemmen... Deze moet helemaal door de koker heen, maar opzich wel het idee
|
|
|
|
JB1 |
28-7-2011 12:16 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
De vuistregel (is mij uitgelegd) is dat je een 1:3 verhouding moet aanhouden.
Dus 15/45 en 16/48 en 17/51. Zo blijft het aantal omwentelingen gelijk aan weerszijden. Zo rij ik nu met 17/51, dat hetzelfde effect geef als een 15/45.
En dat over puchjes staat op Supermotaaah zn profiel.
volgens mij had je dan te maken met gelijke slijtage enzo
Ronde getallen moest je juist vermijden
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
janh95 |
28-7-2011 12:19 |
 Posts: 426 |
Ik heb een vraag wat hoort er allemaal warm te zijn aan het blok naar een km of 10 rijden.
Aangezien ik net een stukje heb gereden, en alles van mijn blok warm is behalve de carb.
En er rook ergens bij het blok weg kwam.
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
28-7-2011 12:23 |
 Posts: 6738 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: janh95
Ik heb een vraag wat hoort er allemaal warm te zijn aan het blok naar een km of 10 rijden.
Aangezien ik net een stukje heb gereden, en alles van mijn blok warm is behalve de carb.
En er rook ergens bij het blok weg kwam.
hele blok wordt warm. kan die rook ook damp zijn? kan gewoon verdampend water zijn
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
janh95 |
28-7-2011 12:25 |
 Posts: 426 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
hele blok wordt warm. kan die rook ook damp zijn? kan gewoon verdampend water zijn
verdampend water? dat weet ik niet hoar net of het bij de cilinder,kop of uitlaat ofzo weg kwam.
was toch wel schrikbarend. denk niet dat het waterdamp was. ik geloof ook dat het een beetje blauwig was als ik het goed heb.
Miss olie ofzo?
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|