Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 160 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 27-7-2011 11:11 Print reply

Posts: 841
je kan de kleine sproeier als het goed is gewoon uit je sproeierbuis halen. die moet je eerst weer even in je carburateur draaien, gebeurt wel vaker dat ze meekomen als de sproeier weinig gewisseld word, dan gaat het vast zitten.

weet niet 100% zeker of het zo bij simson is, maar bij 99% van de brommers wel.
 
GPR50 '99 streetfightert
midas 27-7-2011 11:29 Print reply

Posts: 1211
Hallo iedereen,
Ik heb gehoord dat als je je cilinderkop vlakt, dat je dat meer kracht/snelheid hebt als je op 98 rijdt, ik heb zelf een honda ps50, maar is het dan niet zo dat je kleppen je zuiger raken?? En heeft hier iemand ervaring met koppen vlakken en vervolgens op 98 rijden?
mvg midas
 
wespa 27-7-2011 12:24 Print reply

Posts: 518
Hallo,

Heeft er iemand hier verstand van auto's?
Ik kan een hele mooie opel rekord uit 1970 kopen.
Maar mijn ouders zeggen dat een oldtimer in onderhoud heel duur is.
Iemand ervaring met een opel rekord? Ik wil namelijk weten of de reparatiekosten enz duur zijn.
bvd.
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
Royal Club 27-7-2011 16:10 Print reply

Posts: 60390
dit is een BROMMERforum. voor auto gerelateerde vragen ga je maar naar een auto/opel forum
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 27-7-2011 16:16 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wespa
Hallo,

Heeft er iemand hier verstand van auto's?
Ik kan een hele mooie opel rekord uit 1970 kopen.
Maar mijn ouders zeggen dat een oldtimer in onderhoud heel duur is.
Iemand ervaring met een opel rekord? Ik wil namelijk weten of de reparatiekosten enz duur zijn.
bvd.


Ligt er maar net aan in welke staat die is. Als je veel onderhoud zelf kunt valt het allemaal wel mee.
 
Frysk 27-7-2011 18:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dit is een BROMMERforum. voor auto gerelateerde vragen ga je maar naar een auto/opel forum


Ben je de laatste tijd een beetje ongesteld ofzo ?
of een beetje zand in het kutje ?

Dat jij geen auto hebt wil niet zeggen dat je direkt op iemand kan zitten zeiken die wel 1 heeft.
 
giggitybyte
sjoerd456 27-7-2011 18:40 Print reply

Posts: 274
Hey, mijn vriend heeft een Honda Mt5 met 70cc cilinder en 21mm carburateur. Hij loopt ongeveer 65, dat is toch veel te weinig of niet dan? Ik weet trouwens niet wat voor uitlaat hij heeft maar die zal wel veel te klein zijn denk ik?
 
JB1 27-7-2011 18:41 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
Hey, mijn vriend heeft een Honda Mt5 met 70cc cilinder en 21mm carburateur. Hij loopt ongeveer 65, dat is toch veel te weinig of niet dan? Ik weet trouwens niet wat voor uitlaat hij heeft maar die zal wel veel te klein zijn denk ik?


Welke 70cc?
Welke vertanding?
Welke uitlaat?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
sjoerd456 27-7-2011 18:56 Print reply

Posts: 274
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Welke 70cc?
Welke vertanding?
Welke uitlaat?


70cc was niet zo'n bijzonderen kostte nog geen 50 euro dacht ik, achter tand wiel is niet heel groot dus zou in principe best hard moeten lopen en uitlaat weet ik dus niet...
 
midas 27-7-2011 19:13 Print reply

Posts: 1211
miss zit er een begrenzer in z'n uitlaat...
en effe mijn vraag:
Ik heb gehoord dat als je je cilinderkop vlakt, dat je dat meer kracht/snelheid hebt als je op 98 rijdt, ik heb zelf een honda ps50, maar is het dan niet zo dat je kleppen je zuiger raken?? En heeft hier iemand ervaring met koppen vlakken en vervolgens op 98 rijden?
mvg midas

 
Meegrob 27-7-2011 20:44 Print reply
Posts: 196
Ik heb m'n blok gereviseerd en ben vergeten de koppelingsplaten in de olie te leggen voor ze te monteren. Als ik nou m'n koppeling indruk voel ik bijna niks en hij lijkt ook wel niet te ontkoppelen. Kan dat zijn omdat er nog geen olie in het blok zit en de platen dus droog zijn?

Het gaat trouwens om een mt blok met een nsr 4bak en een nsr koppeling
 
grasmaaier89 27-7-2011 20:46 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meegrob
Ik heb m'n blok gereviseerd en ben vergeten de koppelingsplaten in de olie te leggen voor ze te monteren. Als ik nou m'n koppeling indruk voel ik bijna niks en hij lijkt ook wel niet te ontkoppelen. Kan dat zijn omdat er nog geen olie in het blok zit en de platen dus droog zijn?

Het gaat trouwens om een mt blok met een nsr 4bak en een nsr koppeling


heb je wel (de goeie) blokolie in je blok zitten? Anders ff een dagje laten staan, en dan zal t morgen wel voorbij zijn.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Meegrob 27-7-2011 20:47 Print reply
Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


heb je wel (de goeie) blokolie in je blok zitten? Anders ff een dagje laten staan, en dan zal t morgen wel voorbij zijn.


er zit nu nog geen olie in het blok omdat ik die er nog niet in wilde gooien omdat ik niet zeker wist of het daar aan lag. Vond het een beetje zonde om er olie in te gooien als het blok meteen daarna toch weer open moet
 
grasmaaier89 27-7-2011 20:52 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meegrob
[...]


er zit nu nog geen olie in het blok omdat ik die er nog niet in wilde gooien omdat ik niet zeker wist of het daar aan lag. Vond het een beetje zonde om er olie in te gooien als het blok meteen daarna toch weer open moet


dan doe je je blok open.
Je koppelingscarter kan er zo af, dus weinig moeite om ff je platen te laten weken.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
JB1 27-7-2011 21:08 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
[...]


70cc was niet zo'n bijzonderen kostte nog geen 50 euro dacht ik, achter tand wiel is niet heel groot dus zou in principe best hard moeten lopen en uitlaat weet ik dus niet...


Maak eens een foto van de uitlaat.
En kijk de vertanding nog even na.

Is het een 4, 5 of 6 bak? (:
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 143032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 160 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved