Tim-gpr99 |
27-7-2011 11:11 |
 Posts: 841 |
je kan de kleine sproeier als het goed is gewoon uit je sproeierbuis halen. die moet je eerst weer even in je carburateur draaien, gebeurt wel vaker dat ze meekomen als de sproeier weinig gewisseld word, dan gaat het vast zitten.
weet niet 100% zeker of het zo bij simson is, maar bij 99% van de brommers wel.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
midas |
27-7-2011 11:29 |
 Posts: 1211 |
Hallo iedereen,
Ik heb gehoord dat als je je cilinderkop vlakt, dat je dat meer kracht/snelheid hebt als je op 98 rijdt, ik heb zelf een honda ps50, maar is het dan niet zo dat je kleppen je zuiger raken?? En heeft hier iemand ervaring met koppen vlakken en vervolgens op 98 rijden?
mvg midas
|
|
|
|
wespa |
27-7-2011 12:24 |
 Posts: 518 |
Hallo,
Heeft er iemand hier verstand van auto's?
Ik kan een hele mooie opel rekord uit 1970 kopen.
Maar mijn ouders zeggen dat een oldtimer in onderhoud heel duur is.
Iemand ervaring met een opel rekord? Ik wil namelijk weten of de reparatiekosten enz duur zijn.
bvd.
|
|
Tie rips: De oplossing voor alles!!! |
|
Royal Club |
27-7-2011 16:10 |
 Posts: 60390 |
dit is een BROMMERforum. voor auto gerelateerde vragen ga je maar naar een auto/opel forum
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
27-7-2011 16:16 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wespa
Hallo,
Heeft er iemand hier verstand van auto's?
Ik kan een hele mooie opel rekord uit 1970 kopen.
Maar mijn ouders zeggen dat een oldtimer in onderhoud heel duur is.
Iemand ervaring met een opel rekord? Ik wil namelijk weten of de reparatiekosten enz duur zijn.
bvd.
Ligt er maar net aan in welke staat die is. Als je veel onderhoud zelf kunt valt het allemaal wel mee.
|
|
|
|
Frysk |
27-7-2011 18:35 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dit is een BROMMERforum. voor auto gerelateerde vragen ga je maar naar een auto/opel forum
Ben je de laatste tijd een beetje ongesteld ofzo ?
of een beetje zand in het kutje ?
Dat jij geen auto hebt wil niet zeggen dat je direkt op iemand kan zitten zeiken die wel 1 heeft.
|
|
giggitybyte |
|
sjoerd456 |
27-7-2011 18:40 |
 Posts: 274 |
Hey, mijn vriend heeft een Honda Mt5 met 70cc cilinder en 21mm carburateur. Hij loopt ongeveer 65, dat is toch veel te weinig of niet dan? Ik weet trouwens niet wat voor uitlaat hij heeft maar die zal wel veel te klein zijn denk ik?
|
|
|
|
JB1 |
27-7-2011 18:41 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
Hey, mijn vriend heeft een Honda Mt5 met 70cc cilinder en 21mm carburateur. Hij loopt ongeveer 65, dat is toch veel te weinig of niet dan? Ik weet trouwens niet wat voor uitlaat hij heeft maar die zal wel veel te klein zijn denk ik?
Welke 70cc?
Welke vertanding?
Welke uitlaat?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
sjoerd456 |
27-7-2011 18:56 |
 Posts: 274 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Welke 70cc?
Welke vertanding?
Welke uitlaat?
70cc was niet zo'n bijzonderen kostte nog geen 50 euro dacht ik, achter tand wiel is niet heel groot dus zou in principe best hard moeten lopen en uitlaat weet ik dus niet...
|
|
|
|
midas |
27-7-2011 19:13 |
 Posts: 1211 |
miss zit er een begrenzer in z'n uitlaat...
en effe mijn vraag:
Ik heb gehoord dat als je je cilinderkop vlakt, dat je dat meer kracht/snelheid hebt als je op 98 rijdt, ik heb zelf een honda ps50, maar is het dan niet zo dat je kleppen je zuiger raken?? En heeft hier iemand ervaring met koppen vlakken en vervolgens op 98 rijden?
mvg midas
|
|
|
|
Meegrob |
27-7-2011 20:44 |
Posts: 196 |
Ik heb m'n blok gereviseerd en ben vergeten de koppelingsplaten in de olie te leggen voor ze te monteren. Als ik nou m'n koppeling indruk voel ik bijna niks en hij lijkt ook wel niet te ontkoppelen. Kan dat zijn omdat er nog geen olie in het blok zit en de platen dus droog zijn?
Het gaat trouwens om een mt blok met een nsr 4bak en een nsr koppeling
|
|
|
|
grasmaaier89 |
27-7-2011 20:46 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Meegrob
Ik heb m'n blok gereviseerd en ben vergeten de koppelingsplaten in de olie te leggen voor ze te monteren. Als ik nou m'n koppeling indruk voel ik bijna niks en hij lijkt ook wel niet te ontkoppelen. Kan dat zijn omdat er nog geen olie in het blok zit en de platen dus droog zijn?
Het gaat trouwens om een mt blok met een nsr 4bak en een nsr koppeling
heb je wel (de goeie) blokolie in je blok zitten? Anders ff een dagje laten staan, en dan zal t morgen wel voorbij zijn.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Meegrob |
27-7-2011 20:47 |
Posts: 196 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
heb je wel (de goeie) blokolie in je blok zitten? Anders ff een dagje laten staan, en dan zal t morgen wel voorbij zijn.
er zit nu nog geen olie in het blok omdat ik die er nog niet in wilde gooien omdat ik niet zeker wist of het daar aan lag. Vond het een beetje zonde om er olie in te gooien als het blok meteen daarna toch weer open moet
|
|
|
|
grasmaaier89 |
27-7-2011 20:52 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Meegrob
[...]
er zit nu nog geen olie in het blok omdat ik die er nog niet in wilde gooien omdat ik niet zeker wist of het daar aan lag. Vond het een beetje zonde om er olie in te gooien als het blok meteen daarna toch weer open moet
dan doe je je blok open.
Je koppelingscarter kan er zo af, dus weinig moeite om ff je platen te laten weken.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
JB1 |
27-7-2011 21:08 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
[...]
70cc was niet zo'n bijzonderen kostte nog geen 50 euro dacht ik, achter tand wiel is niet heel groot dus zou in principe best hard moeten lopen en uitlaat weet ik dus niet...
Maak eens een foto van de uitlaat.
En kijk de vertanding nog even na.
Is het een 4, 5 of 6 bak? (:
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|