Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 677 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 145 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 143022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

old timer 10-7-2011 10:04 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



tsx heeft een vloeibare carterpakking......


kan het kwaad als ik er een dikker in steek?
 
bijna goed, is goed genoeg
grasmaaier89 10-7-2011 10:24 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
[...]


kan het kwaad als ik er een dikker in steek?


ja, dat kan zeker kwaad doen.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mxbeunking 10-7-2011 16:56 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raymon DRD Pro
[...]



het koel systeem ontluchten, gewoon heel het systeem volgooien, de motor stationair laten draaien en een keer goed warm laten worden, zo gaat alle lucht het systeem uit en zie je het kvs niveau wat zakken. afvullen tot net boven de lamellen.

en met je koppeling, de gevoerde platen gewoon even opmeten op dikte en de tussen platen moet je controleren of deze nog recht zijn, deze kunne krom trekken als de koppeling heel warm word door bv. veel de koppeling te laten slippen. vaak als de platen krom zijn zijn ze ook verkleurd door de hitte.

Dit bericht is gewijzigd door Raymon DRD Pro op 8-7-2011 om 23:22 uur.


als het goed is zit er zo een mooie bout op je cilinderkop. Dan gooi je de radiateur vol met kvs(tot de lamellen), dan draai je het boutje los. dan wachten tot er kvs uit komt. draai je hem dicht. en zo herhaal je het een paar keer.

en dan is die ontlucht.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Raymon DRD Pro 10-7-2011 16:59 Print reply

Posts: 411
niet alle motors hebben dit, ktm 2 takt crossers wel.
vind dit trouwens ook echt een klote manier om te ontluchten omdat dan vaak alles onder de kvs zit, wat helemaal niet nodig is omdat het op de manier wat ik eerder al zei ook gaat.

Dit bericht is gewijzigd door Raymon DRD Pro op 10-7-2011 om 17:03 uur.
 
YA RLY
marjo 10-7-2011 19:17 Print reply

Posts: 1211
Ik vind veel over het plaatsen van lagers, door carterhelften in oven en lagers in vriezer te leggen etc, maar hoe krijg ik ze het makkelijkste eruit?
 
Marcooow 10-7-2011 20:38 Print reply

Posts: 5713
wat voor bovenlangse uitlaat doet het goed op een 70cc airsal? want die 50cc versie is ook nie zo hoogtoerig en daar had ik een yasuni cross op, maar zou dat ook fatsoenlijk lopen op een 70cc?
 
faster than a bullet!
mxbeunking 10-7-2011 23:09 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Ik vind veel over het plaatsen van lagers, door carterhelften in oven en lagers in vriezer te leggen etc, maar hoe krijg ik ze het makkelijkste eruit?


gewoon een dop van de ratel. of een stuk pijp of iets dergelijks. wel zorgen dat je hem er vlak uit tikt. anders gaat hij scheef.
Of iets draaien is helemaal mooi.

Het zou het mooist zijn als je een pers hebt
 
Draaiwerk nodig? = PB
marjo 10-7-2011 23:11 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


gewoon een dop van de ratel. of een stuk pijp of iets dergelijks. wel zorgen dat je hem er vlak uit tikt. anders gaat hij scheef.
Of iets draaien is helemaal mooi.

Het zou het mooist zijn als je een pers hebt


Ok zal hem eruit proberen te tikken maar lager blijft wel gewoon goed dan?
 
mxbeunking 10-7-2011 23:29 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
[...]


Ok zal hem eruit proberen te tikken maar lager blijft wel gewoon goed dan?


dat ligt er aan hoe vast hij zit en waar je slaat. als je er een uit een carter moet halen. moetje op de buitenste rand tikken/persen. Anders pers je het lager kappot.
Maar waarom wil je het lager goed houden? als je slim bent koop je gewoon 2 nieuwe krukas lagers
 
Draaiwerk nodig? = PB
marjo 10-7-2011 23:32 Print reply

Posts: 1211
Ja klopt maar heb hier een paar carters welke bij het oud ijzer kunnen dus haal de lagers er ff uit.
 
JB1 10-7-2011 23:33 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Ja klopt maar heb hier een paar carters welke bij het oud ijzer kunnen dus haal de lagers er ff uit.


Toevallig een setje 80cc carters?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mxbeunking 10-7-2011 23:34 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Ja klopt maar heb hier een paar carters welke bij het oud ijzer kunnen dus haal de lagers er ff uit.


dan moet je proberen om iets te vinden wat zo groot is als de buiten ring. en dan hem eruit tikken (wel iets dat vlak is)
wd40 gebruiken kan ook helpen als ze al een beetje oud zijn
 
Draaiwerk nodig? = PB
marjo 10-7-2011 23:38 Print reply

Posts: 1211
Oke tnx, zal er morgen eens mee bezig. Een dopsleutel moet wel lukken, om die maat te vinden!
 
mxbeunking 10-7-2011 23:39 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Oke tnx, zal er morgen eens mee bezig. Een dopsleutel moet wel lukken, om die maat te vinden!


de grootste maat bij mij past net aan op de buitenste ring. dat is 32 geloof ik
 
Draaiwerk nodig? = PB
marjo 10-7-2011 23:40 Print reply

Posts: 1211
haha oh oke, moet wel lukken dan! Tnx
 

Dit topic is 143022 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 145 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 144, 145, 146 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved