Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
|
Pagina 144 van 206
|
Dit topic is 143020 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
RD50mx |
8-7-2011 9:39 |
Posts: 353 |
wat doen jullie allemaal met die oliepompjes? de mijne werkt nog gewoon perfect, en volgens mij doet ie dat al heeeeeeel erg lang :P
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
benpontiac |
8-7-2011 10:03 |
 Posts: 260 |
Hoeveel zou ik kunnen vragen voor een compleet rg 80 blok met carb rad, uitlaat, cilinder etc
|
|
|
|
janh95 |
8-7-2011 12:56 |
 Posts: 426 |
Dus als ik gewoon netjes mijn plof onderhoud dan kan ik gewoon olie in het tankje gooien?
En hoe onderhoud ik dit oliepompje met heel zijn gebeuren er omheen?
Met vriendelijke groet,
Jan
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
marjo |
8-7-2011 15:33 |
 Posts: 1211 |
ff vraagje, maak zelf een BBQ maar welke verf kan ik die het beste spuiten. Had op forum gelezen dat ze uitlaten wel met BBQ verf spuiten, maar op internet vind ik deze verf en is geschikt tot 425 graden. Is dit niet wat laag? volgens mij wordt hij wel warmer...
Zou motip 650 graden voldoende zijn?
|
|
|
|
maerijn |
8-7-2011 16:05 |
 Posts: 2455 |
Heb zelf ook Motip 600 graad gebruikt voor blok en uitlaat, en werkt goed, ik zou dat nemen.
Vraag: ik ga binnenkort op kamers en moet vanaf daar naar mijn nieuwe school rijden. Mijn pa wil niet dat ik mijn eigen brommer gebruik, maar dat ik een brommer vind die in slechtere staat is, maar motorisch 100%, zodat die niet gestolen wordt. Welke brommer (cilinder/blok) is het meest betrouwbaar/heeft het minste kans op falen? Ik zat zelf te denken aan een Honda MB of iets dergelijks.
|
|
|
|
BenjaminDG |
8-7-2011 16:47 |
 Posts: 4605 |
Ja een honda mb of mt zal wel goed zijn.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
janh95 |
8-7-2011 17:53 |
 Posts: 426 |
Ja van wat ik weet zijn de Honda M's (dus de mb,mbx,mt,mtx) goeie betrouwbare brommers. met de prijs valt het op zich ook nog wel mee.
en onderdelen genoeg voor te krijgen als er een keer iets stuk gaat.
|
|
You can either agree with me or be wrong! |
|
Meathausen |
8-7-2011 20:00 |
 Posts: 726 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
ff vraagje, maak zelf een BBQ maar welke verf kan ik die het beste spuiten. Had op forum gelezen dat ze uitlaten wel met BBQ verf spuiten, maar op internet vind ik deze verf en is geschikt tot 425 graden. Is dit niet wat laag? volgens mij wordt hij wel warmer...
Zou motip 650 graden voldoende zijn?
Voor de bodem (waar de kolen in liggen) Zou ik wel voor verf gaan met een hoge hittebestendigheid als daar al wat voor te vinden is. De temperatuur binnen de BBQ (de lucht) Ligt volgensmij tussen de 200 en 300 graden. (Staat iig op ons BBQ temp metertje als we BBQen)
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
MaXi-PuCh |
8-7-2011 23:07 |
 Posts: 1531 |
Geregeld dat mijn uitlaatje van m'n cr125 dit weekend gelast word, zuiger en cilinder blijken ook nog helemaal goed te zijn... Moet alleen de slippende koppelingnog verhelpen maar als ik mijn uitlaatje terug hebgaat hij in ieder geval weer in elkaar.
Ik had hem zo goed als helemaal uit elkaar liggen om alles schoon te maken, moest toch wachten op de uitlaat en cilinder wilde ik er toch af hebben om te zien wat er daarbinnen allemaal had afgespeelt.
Nou heb ik 2 vragen:
Hoe ontlucht ik het koelsysteem?
Zal ik alleen nieuwe tussenplaten kopen, of tussenplaten en (versterkte?) drukveren, of tussenplaten, drukveren, en ook nog frictieplaten?
Ik zit niet zo ruim in mijn financiƫn momenteel, maar wil wel van mijn slippende koppeling af.
De vorige eigenaar heeft vlak voor de verkoop de frictieplaten vervangen (heb het bankafschrift er van) maar ik heb daarna nog wel wat gereden, dus hoe snel slijten die frictieplaten als je met een slippende koppeling verder rijd?
Is er nog een manier om te kijken of je platen versleten zijn, behalve met een digitale schuifmaat oid? Kun je bijv slijtagesporen zien ofzo?
Zijn eigenlijk iets meer dan 2 vragen.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 8-7-2011 om 23:09 uur.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
marjo |
8-7-2011 23:16 |
 Posts: 1211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]
Voor de bodem (waar de kolen in liggen) Zou ik wel voor verf gaan met een hoge hittebestendigheid als daar al wat voor te vinden is. De temperatuur binnen de BBQ (de lucht) Ligt volgensmij tussen de 200 en 300 graden. (Staat iig op ons BBQ temp metertje als we BBQen)
Oh oke, tnx, met motip 600 zit ik dus altijd goed
Een frame van mijn bbq kan dus ook gemakkelijk van alu gemaakt worden, zonder dat het smelt neem ik aan dan als 't maar 200-300 wordt
|
|
|
|
Raymon DRD Pro |
8-7-2011 23:22 |
 Posts: 411 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Geregeld dat mijn uitlaatje van m'n cr125 dit weekend gelast word, zuiger en cilinder blijken ook nog helemaal goed te zijn... Moet alleen de slippende koppelingnog verhelpen maar als ik mijn uitlaatje terug hebgaat hij in ieder geval weer in elkaar.
Ik had hem zo goed als helemaal uit elkaar liggen om alles schoon te maken, moest toch wachten op de uitlaat en cilinder wilde ik er toch af hebben om te zien wat er daarbinnen allemaal had afgespeelt.
Nou heb ik 2 vragen:
Hoe ontlucht ik het koelsysteem?
Zal ik alleen nieuwe tussenplaten kopen, of tussenplaten en (versterkte?) drukveren, of tussenplaten, drukveren, en ook nog frictieplaten?
Ik zit niet zo ruim in mijn financiƫn momenteel, maar wil wel van mijn slippende koppeling af.
De vorige eigenaar heeft vlak voor de verkoop de frictieplaten vervangen (heb het bankafschrift er van) maar ik heb daarna nog wel wat gereden, dus hoe snel slijten die frictieplaten als je met een slippende koppeling verder rijd?
Is er nog een manier om te kijken of je platen versleten zijn, behalve met een digitale schuifmaat oid? Kun je bijv slijtagesporen zien ofzo?
Zijn eigenlijk iets meer dan 2 vragen.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 8-7-2011 om 23:09 uur.
het koel systeem ontluchten, gewoon heel het systeem volgooien, de motor stationair laten draaien en een keer goed warm laten worden, zo gaat alle lucht het systeem uit en zie je het kvs niveau wat zakken. afvullen tot net boven de lamellen.
en met je koppeling, de gevoerde platen gewoon even opmeten op dikte en de tussen platen moet je controleren of deze nog recht zijn, deze kunne krom trekken als de koppeling heel warm word door bv. veel de koppeling te laten slippen. vaak als de platen krom zijn zijn ze ook verkleurd door de hitte.
Dit bericht is gewijzigd door Raymon DRD Pro op 8-7-2011 om 23:22 uur.
|
|
YA RLY |
|
marjo |
9-7-2011 16:50 |
 Posts: 1211 |
Wat heb je allemaal nodig om een toerenteller op je MB te zetten?
Koppelingsdeksel met wormwieltje, kabel en tellertje lijkt me toch?
|
|
|
|
zoef_de_haas |
9-7-2011 22:50 |
 Posts: 332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marjo
Wat heb je allemaal nodig om een toerenteller op je MB te zetten?
Koppelingsdeksel met wormwieltje, kabel en tellertje lijkt me toch?
dan heb je ook nog een tandwiel nodig in je blok die dat wormwieltje in je koppelingsdeksel aandrijft. (weet ff zo gauw niet hoe je dat tandwiel noemt :P)
edit:
http://50cc.nl/expl_vws/HonMt5_d13.gif
en dat is het nummer 12, maar die je nodig hebt zit dan aan het uiteinde aan de linker kant ook een wormwieltje.
Dit bericht is gewijzigd door zoef_de_haas op 9-7-2011 om 22:59 uur.
Dit bericht is gewijzigd door zoef_de_haas op 9-7-2011 om 22:59 uur.
|
|
fulltime daddy || sommige mensen zijn te zielig voor woorden! |
|
old timer |
9-7-2011 23:00 |
 Posts: 469 |
kan het kwaad als i de pakking van het carter vervang door een die veel dikker is? suzuki tsx
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
10-7-2011 9:50 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: old timer
kan het kwaad als i de pakking van het carter vervang door een die veel dikker is? suzuki tsx
tsx heeft een vloeibare carterpakking......
|
|
|
|
Dit topic is 143020 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 144 van 206
|
|