Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
|
Pagina 141 van 206
|
Dit topic is 143008 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
StineZ |
5-7-2011 20:46 |
Posts: 571 |
Maarr ik kwam voor een vraag. Als ik bij mn puch one de voorvork eruit haal kan ik er dan een stuk even dikke pijp tussen lassen zodat hij ongeveer 20 centimeter langer wordt? Dit wil ik namelijk aangezien hij wordt omgebouwd tot chopper achtig geval.
Dit bericht is gewijzigd door hackomatic op 5-7-2011 om 20:52 uur.
|
|
Turbokit |
|
MaXi-PuCh |
5-7-2011 23:16 |
 Posts: 1531 |
Nou ja, m'n uitlaat was dus opgeblazen, die eraf gehaald en dankijk je natuurlijk vanzelf even met een lampje bij de uitlaatpoort naar binnen. Ik zag daar flinke krassen op de zuiger dus dacht natuurlijk kut, duur weekje. Nu heb ik alles uit elkaar getrokken mede om het een en ander schoon te maken, en dus ook cilinder + zuiger eraf gehaald (wat een kut werk, echt alles moet er eerst af voordat je die cilinder er af kan krijgen).
Nu zijn er 2 geruststellende dingen:
- in de cilinderwand zie je wel veegjes, maar je voelt helemaal niks! Er zijn ook nog hoonsporen te zien.
- de zuigerspeling is echt minimaal, alsof die motor nooit gebruikt is.
Iets minder was dus de krassen op de zuiger, die gelukkig niet op belangrijke plekken zaten, en minder diep waren dan dat ze er uit zagen.
Aangezien die zuiger precies in de cilinder past, en er niks versleten is, wil ik geen andere zuiger, dus is het misschien slim om die krassen weg te vijlen of breng ik dan die zuiger uit evenwicht?
of kan ik het spul gewoon zo monteren? Want ik zie niet in wat voor gevolgen deze krassen kunnen hebben.
Gaat trouwens uiteraard over mijn Honda cr125 uit 1990.
En dat gat in de uitlaat laat ik waarschijnlijk dicht lassen.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
kenny77 |
5-7-2011 23:23 |
 Posts: 29286 |
Je kan de zuiger en cilinder laten opmeten nu je het toch los hebt liggen.
Dan weet je precies wat de zuiger speling is en dan even opzoeken wat de maximale tolerantie is voor de zuiger en cilinder.
Dan weet je meer.
(want ik neem aan, dat je het nu op het oog, gevoel hebt gedaan?)
Als dit nog goed zit en je wilt geen geld uit geven, dan zou ik het boeltje gewoon weer zo terug zetten.
Niet eraan gaan veilen ofzo, daar schiet je niks mee op.
|
|
|
|
StineZ |
5-7-2011 23:33 |
Posts: 571 |
anders ff foto?
|
|
Turbokit |
|
Venlonaer |
5-7-2011 23:45 |
 Posts: 2431 |
Hallo ,
Ik ben langzamerhand begonnen met de revisie van mijn am6 blok en heb een vraag:
Ook al staat er niks in de how-to's over de lagers van de schakelbak, hoe lang gaan deze mee? Ik neem aan dat ik deze niet hoef te vervangen.
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
Royal Club |
6-7-2011 0:41 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
Hallo ,
Ik ben langzamerhand begonnen met de revisie van mijn am6 blok en heb een vraag:
Ook al staat er niks in de how-to's over de lagers van de schakelbak, hoe lang gaan deze mee? Ik neem aan dat ik deze niet hoef te vervangen.
als je het blok toch open hebt zou ik die meteen vervangen.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Venlonaer |
6-7-2011 10:04 |
 Posts: 2431 |
oke danku
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
hondansr91 |
6-7-2011 11:19 |
 Posts: 697 |
heb sindskort een nieuwe cilinder op mn nsr zitten, alleen nu moet ik um voor de 1e keer starten. alleen nu zit de mengsmering nog niet in de leiding naar mn spruitstuk.. hoe is dit op te lossen zodat ie niet kapot loopt?
mvgr.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
6-7-2011 11:22 |
 Posts: 1558 |
beetje olie door je bougie gat gooien.
|
|
I Can Play With Madness |
|
hondansr91 |
6-7-2011 11:24 |
 Posts: 697 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
beetje olie door je bougie gat gooien.
oke, maar hoe krijg ik de olie wel richting spruitstuk?
het zit nu in de oliepomp zelf omdat het hele blok er af is geweest...
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
6-7-2011 12:24 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondansr91
[...]
oke, maar hoe krijg ik de olie wel richting spruitstuk?
het zit nu in de oliepomp zelf omdat het hele blok er af is geweest...
Heb je een oliepomp aangesloten ?
|
|
|
|
BenjaminDG |
6-7-2011 12:30 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
Hallo ,
Ik ben langzamerhand begonnen met de revisie van mijn am6 blok en heb een vraag:
Ook al staat er niks in de how-to's over de lagers van de schakelbak, hoe lang gaan deze mee? Ik neem aan dat ik deze niet hoef te vervangen.
Die slijten haast niet, dus als er nog geen voelbare speling is zou ik die maar laten zitten.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
hondansr91 |
6-7-2011 12:35 |
 Posts: 697 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Heb je een oliepomp aangesloten ?
jep olie loopt ook zowiezo tot pomp maar de slang van mn pomp naar mn spruitstuk komt nog niks uit...
|
|
|
|
Tom96 |
6-7-2011 12:46 |
 Posts: 1719 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondansr91
[...]
jep olie loopt ook zowiezo tot pomp maar de slang van mn pomp naar mn spruitstuk komt nog niks uit...
zolang mengsmering in je tank doen en dan laten lopen tot er olie uit het leidinkje komt.?
|
|
|
|
kenny77 |
6-7-2011 13:32 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondansr91
[...]
oke, maar hoe krijg ik de olie wel richting spruitstuk?
het zit nu in de oliepomp zelf omdat het hele blok er af is geweest...
Bougie eruit halen, in de 1ste versnelling zetten, gashendel vol open houden en dan gaan rennen.
Dan zie je de olie van zelf door de slang omhoog komen.
Maar als je rijd dan zit de slang ook binnen 50 tot 100 meter vol.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-7-2011 om 13:34 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 143008 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 141 van 206
|
|