Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 601 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 136 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 142989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 1-7-2011 18:10 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
1 maatje te grote sproeier.

Ikkejw had een paar jaar geleden hetzelfde probleem.. beetje kleinere sproeier en nooit weer gedonder met de bougie gehad


Eens kijken wat dat doet, bedankt!
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
- Han - 1-7-2011 19:29 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik had een batterij waar geen vloeistof meer in zat.
Ik heb er kokend demi water ingegoten om de opgedroogde electrolyten op te lossen.
Dan 2 uur geladen met een autolader op 'rapid charge'.
Ik heb nu 9 volt ?!
Wat denken jullie, komt dit nog goed...geen tijd om op die lader te blijven kijken tijdens het laden...onbewaakt laten kan immers gevaarlijk zijn, nee ?


ding is gewoon dood. Als een accu te lang onder pijl gestaan heeft kan je hem weggooien.
 
<10.000 posts
Frysk 1-7-2011 19:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


ding is gewoon dood. Als een accu te lang onder pijl gestaan heeft kan je hem weggooien.


niet weggooien.. bewaren.
en maar meer bewaren en meer bewaren.

op een gegeven moment een kar vol accu's naar de ijzerboer brengen en kassa
 
giggitybyte
- Han - 1-7-2011 19:31 Print reply

Posts: 9667
ja oke, 2 euro de kilo dacht ik voor accu's? Maar voor particulier niet interessant
 
<10.000 posts
Frysk 1-7-2011 19:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
ja oke, 2 euro de kilo dacht ik voor accu's? Maar voor particulier niet interessant


whahaah 2 euro per kilo ? jij bent gek
dat doet lood niet eens per kilo
dan heb je ook nog dat plastic en water/zuurbende wat erin zit.

2,- per kilo niet interessant ? een beetje accu zit op 30kg oid
dat zou 60,- zijn voor 1 accu

maar zat volgens mij op 30 of 35 cent per kilo
wat ook nog een tientje opsmijt.

breng je 5 of 10 accu's heen heb je zo een bankje te pakken

edit : meeste accu's krijgen we van particuliere klanten.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 1-7-2011 om 19:35 uur.
 
giggitybyte
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 1-7-2011 19:56 Print reply

Posts: 17931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


whahaah 2 euro per kilo ? jij bent gek
dat doet lood niet eens per kilo
dan heb je ook nog dat plastic en water/zuurbende wat erin zit.

2,- per kilo niet interessant ? een beetje accu zit op 30kg oid
dat zou 60,- zijn voor 1 accu

maar zat volgens mij op 30 of 35 cent per kilo
wat ook nog een tientje opsmijt.

breng je 5 of 10 accu's heen heb je zo een bankje te pakken

edit : meeste accu's krijgen we van particuliere klanten.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 1-7-2011 om 19:35 uur.




60 euro? kun je m dus meteen inruilen voor een nieuwe
 
MaXi-PuCh 2-7-2011 7:55 Print reply

Posts: 1531
Vanmiddag ga ik (voor het eerst) de crossbaan op, in Joure, maar ik wil voor de zekerheid nog even weten:
In het zand/losse modder "mag" je toch zonder koppeling schakelen, dus dat er dan niks kapot gaat? Ik dacht gehoort te hebben dat dat ook nog beter was omdat de koppeling dan niet zo snel zou slijten, het zand zou dan de "klap" opvangen bij het overschakelen.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Marcooow 2-7-2011 9:16 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Vanmiddag ga ik (voor het eerst) de crossbaan op, in Joure, maar ik wil voor de zekerheid nog even weten:
In het zand/losse modder "mag" je toch zonder koppeling schakelen, dus dat er dan niks kapot gaat? Ik dacht gehoort te hebben dat dat ook nog beter was omdat de koppeling dan niet zo snel zou slijten, het zand zou dan de "klap" opvangen bij het overschakelen.


opschakelen zonder koppeling is volgens sommigen wel slecht en de andere weer niet, kheb er nog nooit problemen mee gehad, ook niet met terugschakelen zonder koppeling
 
faster than a bullet!
st.nyksterdriver 2-7-2011 9:33 Print reply
Posts: 3376
wat je ook kunt doen is je koppeling een klein stukje in knijpen
 
kenny77 2-7-2011 11:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Vanmiddag ga ik (voor het eerst) de crossbaan op, in Joure, maar ik wil voor de zekerheid nog even weten:
In het zand/losse modder "mag" je toch zonder koppeling schakelen, dus dat er dan niks kapot gaat? Ik dacht gehoort te hebben dat dat ook nog beter was omdat de koppeling dan niet zo snel zou slijten, het zand zou dan de "klap" opvangen bij het overschakelen.

Aangezien je voor het eerst op de motor rijd zou ik toch fijn de koppeling gebruiken.

Meestal schakelt hij pas lekker door zonder koppeling als je wat hoger in de toerentallen rijd, in de lagere toerentallen gaat het stroever en ga je eerder je bak beschadigen.
En aangezien het je eerste keer is ga je niet volle petoet rijden.

En daarbij omdat je niet op het uiterste rond rijd, zal de slijtage aan de koppeling ook reuze mee vallen.
De koppeling is er echt wel op berekend.
 
MaXi-PuCh 2-7-2011 12:16 Print reply

Posts: 1531
oke

net zag ik dat er HR op mijn cilinder staat.
weet iemand waar dat voor staat?


 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
BenjaminDG 2-7-2011 12:35 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


whahaah 2 euro per kilo ? jij bent gek
dat doet lood niet eens per kilo
dan heb je ook nog dat plastic en water/zuurbende wat erin zit.

2,- per kilo niet interessant ? een beetje accu zit op 30kg oid
dat zou 60,- zijn voor 1 accu

maar zat volgens mij op 30 of 35 cent per kilo
wat ook nog een tientje opsmijt.

breng je 5 of 10 accu's heen heb je zo een bankje te pakken

edit : meeste accu's krijgen we van particuliere klanten.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 1-7-2011 om 19:35 uur.


Hebben wij ook gedaan, mijn broer nam steeds oude batterij's mee van het werk tot we een pallet vol hadden

Bracht wel wat centen op
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 2-7-2011 13:16 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
Vanmiddag ga ik (voor het eerst) de crossbaan op, in Joure, maar ik wil voor de zekerheid nog even weten:
In het zand/losse modder "mag" je toch zonder koppeling schakelen, dus dat er dan niks kapot gaat? Ik dacht gehoort te hebben dat dat ook nog beter was omdat de koppeling dan niet zo snel zou slijten, het zand zou dan de "klap" opvangen bij het overschakelen.



oehh... maak je maar klaar want Joure is een zware baan .. vooral omdat het toen wij der waren half nat en half droog was.. veel modder en dan weer moude.. ben ook een paar keer op m'n bek gegaan.

maar dit was dan ook m'n eerste keer op de crossbaan.. + al die professionelen die straalgas om je heen vliegen met hun schouder of voeten die je aantikken.


Edit : HR is iemand die hem getuned heeft

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-7-2011 om 13:17 uur.
 
giggitybyte
BenjaminDG 2-7-2011 13:27 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Aangezien je voor het eerst op de motor rijd zou ik toch fijn de koppeling gebruiken.

Meestal schakelt hij pas lekker door zonder koppeling als je wat hoger in de toerentallen rijd, in de lagere toerentallen gaat het stroever en ga je eerder je bak beschadigen.
En aangezien het je eerste keer is ga je niet volle petoet rijden.

En daarbij omdat je niet op het uiterste rond rijd, zal de slijtage aan de koppeling ook reuze mee vallen.
De koppeling is er echt wel op berekend.


Naar mijn ervaring met de gsxr is dat juist andersom, lagere toerentallen gaat soepel zonder koppeling.

Als ik dan echt goe doorpap dan voel je en hoor je toch een tik wanneer je opschakelt zonder koppeling.

Opschakelen zonder koppeling doe je door je schakelpedaal onder spanning te houden, daarna je gas iets terug geven en dan moet hij zo in de volgende versnelling schieten.

een lagere versnelling doe je zeer subtiel, dus ook je gas iets terug houden maar nu duw je hem zachtjes naar een lagere versnelling ipv echt een korte stoot zoals bij het opschakelen.

Maar dit lijkt me toch niet echt zinvol op een crosser omdat je daar geen tijd voorhebt en de baan ook niet mooi vlak is zoals op een circuit.

Dan denk ik ook dat je hem te bruusk in de versnelling zal trappen, tijdswinst lijkt me ook nogal verwaarloosbaar op zo'n parcour.
 
Vlaanderen vrij!
MaXi-PuCh 2-7-2011 13:28 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



oehh... maak je maar klaar want Joure is een zware baan .. vooral omdat het toen wij der waren half nat en half droog was.. veel modder en dan weer moude.. ben ook een paar keer op m'n bek gegaan.

maar dit was dan ook m'n eerste keer op de crossbaan.. + al die professionelen die straalgas om je heen vliegen met hun schouder of voeten die je aantikken.


Edit : HR is iemand die hem getuned heeft

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-7-2011 om 13:17 uur.

ja, dat joure zwaar geloof ik best (en al helemaal als beginner )
ik zou ook liever naar Marum gaan ofzo, maar dan moet ik gelijk 3x zo ver rijden.

dat HR dacht ik ook al dat het een tuner was, maar ik kon niet een tuner vinden die HR als afkorting oid op de cilinder(s) zet.

@Benjamin
het gaat mij niet om tijd, ik wil eerst de baan goed rond kunnen komen, en als ik dan een beetje kan crossen zal ik (volgend jaar ofzo denk ik) meer op die tijd gaan letter.
maar ik moet maar eens zien hoe snelle leerling ik ben, of niet.
het is voor mij een hele verrassing, ik heb helemaal geen idee wat ik er van moet verwachten.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 2-7-2011 om 13:33 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 142989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 136 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved