maerijn |
17-6-2011 19:30 |
 Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
heb je dan zo'n universele of een tsx kabel?
lijkt me namelijk dat hij voor 10 of 15 euro een zr kabel bedoelt met eventueel splitter voor oliepomp.
Zo een is het inderdaad
|
|
|
|
-simon- |
17-6-2011 19:31 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Zo een is het inderdaad
dan zou ik voor die 5 euro meer gaan en ori kopen. past het zeker goed. ik meende eerst dat je een universele bedoelde zonder splitter tot ik de prijs zag.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
maerijn |
17-6-2011 19:34 |
 Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
dan zou ik voor die 5 euro meer gaan en ori kopen. past het zeker goed. ik meende eerst dat je een universele bedoelde zonder splitter tot ik de prijs zag.
Ik merkte ook al dat de kabel de laatste tijd wat zwaarder ging. Als dat met deze blijkt, hoe moet ik hem dan smeren?
|
|
|
|
ChielTZR |
17-6-2011 19:35 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Ik merkte ook al dat de kabel de laatste tijd wat zwaarder ging. Als dat met deze blijkt, hoe moet ik hem dan smeren?
kettingolie.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
mxbeunking |
17-6-2011 19:36 |
 Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Ik merkte ook al dat de kabel de laatste tijd wat zwaarder ging. Als dat met deze blijkt, hoe moet ik hem dan smeren?
als je hem zou moeten smeren heb je wel een hele slechte gaskabel gehad... alles in de carb nog goed? kan zijn dat de kabel uit gerafeld was waarom die zwaarder ging
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
maerijn |
17-6-2011 19:42 |
 Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]
als je hem zou moeten smeren heb je wel een hele slechte gaskabel gehad... alles in de carb nog goed? kan zijn dat de kabel uit gerafeld was waarom die zwaarder ging
Ok, dus de nieuwe zou goed moeten lopen. Bedankt!
|
|
|
|
tosser |
17-6-2011 21:44 |
Posts: 393 |
op het contactslot van mijn suzuki tsx staat off, un en p
nu weet ik waar de eerste 2 voor zijn maar waar staat de p voor en wat doet het?
|
|
|
|
tsxhunter |
17-6-2011 21:45 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tosser
op het contactslot van mijn suzuki tsx staat off, un en p
nu weet ik waar de eerste 2 voor zijn maar waar staat de p voor en wat doet het?
P is parkeer stand. dan staat ie uit en brand het achterlicht.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
tosser |
17-6-2011 21:59 |
Posts: 393 |
ow, daarom brandde die dus, vond het al raar want dacht dat mij achterrem licht aanstond omdat de kabbelboom eraf lag!
|
|
|
|
maerijn |
17-6-2011 22:03 |
 Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
P is parkeer stand. dan staat ie uit en brand het achterlicht.
Niet ook het voorlicht?
|
|
|
|
Robin 1993 |
17-6-2011 23:23 |
 Posts: 1234 |
yooh effe snel vraagje. Is het noodzakelijk om allemaal nieuwe pakkingen te monteren bij een cilinder van een aprillia rs50? voetpakking lijkt me zowiezo wel handig maar moeten ook die rubbere o ringen op de cillinderkop?
|
|
!!2 takt!! |
|
BenjaminDG |
18-6-2011 12:19 |
 Posts: 4605 |
Dan zou ik eerder een oude voetpakking hergebruiken en nieuwe o-ringen ipv andersom
Op die oude voetpakking kan je nog vloeibare pakking doen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
axety |
18-6-2011 12:20 |
 Posts: 207 |
Ik had een klein vraagje, wat is en wat doet een hpi ontsteking? Voor honda mt5
|
|
|
|
Ruben2311 |
18-6-2011 12:21 |
 Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Ik had een klein vraagje, wat is en wat doet een hpi ontsteking? Voor honda mt5
Betere gasreactie vooral, maar je hebt dan geen licht meer hè.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
Fabio |
18-6-2011 12:57 |
 Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: axety
Ik had een klein vraagje, wat is en wat doet een hpi ontsteking? Voor honda mt5
Een HPI ontsteking is anders dan de conventionele ontsteking. Het verschil zit voornamelijk in het feit dat een HPI ontsteking een binnenrotor is en de conventionele een buitenrotor. Met andere woorden, met een buitenrotor is het vliegwiel groter en draait om de spoelen heen(de buitenkant van de spoelen). Een binnenrotor draait aan de binnenkant van de spoelen, de spoelen zijn dus zichtbaar buiten de rotor(vaak wel in plastic verpakt).
Een snellere gasreactie en ik dacht ook meer toeren zijn mogelijk doordat het vliegwiel een stuk minder kan wegen(een binnenrotor bedoel ik dan uiteraard). Een ander voordeel is een instelbare vervroeging. Ik weet niet zeker of je alle HPI's kan programmeren maar dat is een groot voordeel om zo de vervroeging aan te passen aan de karakteristieken van de motor. Een nadeel is wel dat er geen lichtspoel op zit dus voor een straatbrommer niet zo praktisch. Er zijn lichtspoelen verkrijgbaar maar de opbrengst daarvan is minimaal.
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 18-6-2011 om 12:59 uur.
|
|
|
|