Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
|
Pagina 107 van 206
|
Dit topic is 142480 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MaXi-PuCh |
12-6-2011 20:36 |
 Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Wat gaat het er het snelst kapot, of wat kan de oorzaak zijn als je een electromotortje werkend weglegt, na een half jaar weer pakt en het niet meer doet?
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 12-6-2011 om 20:32 uur.
batterij leeg
contactpuntje geoxideerd/geroest
last van muizen die draadjes door knagen
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 12-6-2011 om 20:38 uur.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Ruben2311 |
12-6-2011 20:38 |
 Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
batterij leeg
contactpuntje geoxideerd/geroest
last van muizen die draadjes door knagen
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 12-6-2011 om 20:38 uur.
Haha, dat is het niet.
Maar ik zal inderdaad eventueel de contactpunten ontdoen van zooi.
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 12-6-2011 om 20:39 uur.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
MaXi-PuCh |
12-6-2011 20:48 |
 Posts: 1531 |
over wat voor motortje gaat het eigenlijke?
want het verschil tussen een motortje van een cd drive en een heftruck is nogal groot
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Ruben2311 |
12-6-2011 22:47 |
 Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
over wat voor motortje gaat het eigenlijke?
want het verschil tussen een motortje van een cd drive en een heftruck is nogal groot
Van zo'n mecano doos.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
kevin1rules |
13-6-2011 11:21 |
Posts: 132 |
ik heb een derbi senda ontgrenst enz
Maar als ik 9/10gas geeft dan rijd hj gwn in zijn 6
Maar als ik in zijn 6 op topsnelheid laaste beetje gas geeft dan maakt hij niet meer toere en gaat ook niet harder
Moet ik dan sproeiermaat kleiner of gasnaald lager?
groetjes
|
|
|
|
Freddy-fish |
13-6-2011 11:24 |
 Posts: 2129 |
het verschil is dan gewoon te klein om te merken
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Ruben2311 |
13-6-2011 13:53 |
 Posts: 1055 |
Er zijn op het forum al geregeld topics en discussies geweest oover Powervalves op een brommer, het zou te gecompliceerd, te klein gemaakt, te groot zijn, of simpelweg nutteloos op een brommer.
Maar nou zag ik op internet dat een ktm sx50 er ook een heeft!
Zou dit betekenen dat het ook op een brommer zou kunnen?
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
ChielTZR |
13-6-2011 13:57 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Er zijn op het forum al geregeld topics en discussies geweest oover Powervalves op een brommer, het zou te gecompliceerd, te klein gemaakt, te groot zijn, of simpelweg nutteloos op een brommer.
Maar nou zag ik op internet dat een ktm sx50 er ook een heeft!
Zou dit betekenen dat het ook op een brommer zou kunnen?
dacht dat athena er ook mee bezig was? voor am6 dan?
http://www.scooterdi...i-am6-50mm-80cc.html
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 13-6-2011 om 13:58 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kenny77 |
13-6-2011 13:59 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Er zijn op het forum al geregeld topics en discussies geweest oover Powervalves op een brommer, het zou te gecompliceerd, te klein gemaakt, te groot zijn, of simpelweg nutteloos op een brommer.
Maar nou zag ik op internet dat een ktm sx50 er ook een heeft!
Zou dit betekenen dat het ook op een brommer zou kunnen?
Het is er al:
 [
En alles kan.
Het is alleen de vraag of het het geld waard is voor wat je krijgt.
|
|
|
|
Ruben2311 |
13-6-2011 13:59 |
 Posts: 1055 |
Maar da's een 80cc, en ik bedoel een "brommer"
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
kenny77 |
13-6-2011 14:00 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Maar da's een 80cc, en ik bedoel een "brommer"
Ja die cilinder zit toch op een brommer?
Er is ook een 50cc van als het goed is.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 13-6-2011 om 14:01 uur.
|
|
|
|
ChielTZR |
13-6-2011 14:00 |
 Posts: 6016 |
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Ruben2311 |
13-6-2011 14:02 |
 Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
http://www.scooterdi...minarelli-50-cc.html
AHa, ik keek naar die link van jou :p
Maar het kan dus wel, alleen is het nu erg duur.
Zijn er meer bedrijven bezig met de ontwikkeling, en heeft het zin om het grootschalig toe te passen?
Die kosten lijken mij vooral ontwikkelingkosten? want het systeem lijkt me niet bijzonder duur om te fabriceren.
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 13-6-2011 om 14:03 uur.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
kenny77 |
13-6-2011 14:04 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
[...]
AHa, ik keek naar die link van jou :p
Maar het kan dus wel, alleen is het nu erg duur.
Zijn er meer bedrijven bezig met de ontwikkeling, en heeft het zin om het grootschalig toe te passen?
In de zin van dat er een blok door een fabrikant wordt geproduceerd en dat het onder de productie brommers komt?
Denk van niet en dan zeker niet in Nederland.
|
|
|
|
ChielTZR |
13-6-2011 14:05 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
In de zin van dat er een blok door een fabrikant wordt geproduceerd en dat het onder de productie brommers komt?
Denk van niet en dan zeker niet in Nederland.
met zon powervalve van athena, als die powervalve opengaat, zal ie dan extreem getimed zijn of iets meer als gemiddeld?
nja, zal niemand zo weten he?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Dit topic is 142480 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 107 van 206
|
|