Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 680 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 103 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 142580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 10-6-2011 19:45 Print reply

Posts: 29286
Ow je bedoeld het frame?

Een oud 500cc 2 takt blok kan ook prima in een nieuw frame gemaakt worden.



Daar zit een yamaha blok onder die sinds 1980 niet veel veranderd meer is.
(deze is dan watergekoeld gemaakt, maargoed)



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-6-2011 om 19:49 uur.
 
Ruben2311 10-6-2011 19:47 Print reply

Posts: 1055
Maar ik vind die machines zo log, een gaaf project voor later lijkt me om een Enduro blok in een crosserframe te bouwen.
 
Half the strokes, double the power!
Paul de Salmiakbal 10-6-2011 19:47 Print reply

Posts: 5285
Ruben2311 10-6-2011 19:49 Print reply

Posts: 1055
Gave dingen allemaal, dat lijkt me echt geweldig.
Je hebt deels nog de lichtvoetigheid van een crosser, maar alle voordelen van een grotere cilinderinhoud.
 
Half the strokes, double the power!
kenny77 10-6-2011 19:50 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Gave dingen allemaal, dat lijkt me echt geweldig.
Je hebt deels nog de lichtvoetigheid van een crosser, maar alle voordelen van een grotere cilinderinhoud.


Of een 500cc 2 takt een voordeel is, dat zou ik niet echt durven noemen.
 
Ruben2311 10-6-2011 19:51 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Of een 500cc 2 takt een voordeel is, dat zou ik niet echt durven noemen.


Maar desalniettemin wel gaaf!
Veel beter dan zo'n logge bmw die claimen dat het alleskunners zijn, maar bij de eerste de beste blubber het er bij laten zitten.

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 10-6-2011 om 19:52 uur.
 
Half the strokes, double the power!
kenny77 10-6-2011 19:52 Print reply

Posts: 29286
Dat wel.
 
ronny mtx sh 10-6-2011 20:23 Print reply
Posts: 79
kan een ontsteking+vliegwiel van een honda mt/mb ook op een honda mtx sh
groet ronny
 
j0ren 10-6-2011 20:41 Print reply

Posts: 1298
Nu zit ik te denken om bij Motoimport een ander blok voor mijn Mt te halen ( jaja slechte site ik weet het, ik rijd er dan wel gewoon heen )

Wat zou fijner rijden, en welke setup zal een hogere top hebben?

1. 50cc blok + 70cc airsal + proma
2. 80cc blok + 80cc ori + 80cc ori pijp of proma

50cc blokje lokt me wel omdat die onderdelen makkelijker te krijgen zijn, maar aan de andere kant is 80cc leuker omdat je kan upgraden naar 110cc + ..

Wat zouden jullie doen? En dan niet denkend aan alleen pure snelheid, maar ook betrouwbaarheid etc.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
mxbeunking 10-6-2011 20:50 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Nu zit ik te denken om bij Motoimport een ander blok voor mijn Mt te halen ( jaja slechte site ik weet het, ik rijd er dan wel gewoon heen )

Wat zou fijner rijden, en welke setup zal een hogere top hebben?

1. 50cc blok + 70cc airsal + proma
2. 80cc blok + 80cc ori + 80cc ori pijp of proma

50cc blokje lokt me wel omdat die onderdelen makkelijker te krijgen zijn, maar aan de andere kant is 80cc leuker omdat je kan upgraden naar 110cc + ..

Wat zouden jullie doen? En dan niet denkend aan alleen pure snelheid, maar ook betrouwbaarheid etc.



ik raad je echt af om bij motoimport te doen... maar dat moet je zelf weten..

de 80cc zal sneller gaan als je hem goed afsteld, en een goede vertanding er op zet dan zal je daar een aardige snelheid mee halen. nou kan je met een 70cc ook al een leuk snelheidje behalen hoor.

Dus het is aan jouw... hoe hard zou je willen gaan?


 
Draaiwerk nodig? = PB
Ruben2311 10-6-2011 20:51 Print reply

Posts: 1055
Origineel 80cc blok is super betrouwbaar!
 
Half the strokes, double the power!
j0ren 10-6-2011 20:59 Print reply

Posts: 1298
Ik probeer nog even via marktplaats etc te zoeken, maar bij motoimport kan je gewoon volledig komplete en gereviseerde blokken kopen.
Natuurlijk rijd ik er dan heen en controleer ik het blok zelf.

snelheidje rond de 90 zou fijn zijn, moet ongeveer 20km aan rechte stukken naar school dusja

Past een 80cc blok zo onder een MT? En hoe zit dat me een ori 80cc pijp??
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
ChielTZR 10-6-2011 21:17 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Ik probeer nog even via marktplaats etc te zoeken, maar bij motoimport kan je gewoon volledig komplete en gereviseerde blokken kopen.
Natuurlijk rijd ik er dan heen en controleer ik het blok zelf.

snelheidje rond de 90 zou fijn zijn, moet ongeveer 20km aan rechte stukken naar school dusja

Past een 80cc blok zo onder een MT? En hoe zit dat me een ori 80cc pijp??


is zelf reviseren of laten doen echt geen optie?
denk dat je dan stukken minder duur uit bent.

vraagje:

wordt de opbrengst van de oliepomp bepaalt door de stand van de gas hendel en het aantal rpm van de oliepomp as?
stand van gashendel lijkt me logisch, is het dan een combi van beide.



Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 10-6-2011 om 21:42 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Ruben2311 10-6-2011 23:20 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


is zelf reviseren of laten doen echt geen optie?
denk dat je dan stukken minder duur uit bent.

vraagje:

wordt de opbrengst van de oliepomp bepaalt door de stand van de gas hendel en het aantal rpm van de oliepomp as?
stand van gashendel lijkt me logisch, is het dan een combi van beide.



Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 10-6-2011 om 21:42 uur.

Het word inderdaad bepaalt door je RPM, bij de meeste brommers zit er een tandwiel op de krukas.
Deze gaat vaak kapot bij hoogtoerige set-ups of hij kan het aantal toeren niet kan bijhouden, en dan gaan ze meestal zelf mengen.


Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 10-6-2011 om 23:27 uur.
 
Half the strokes, double the power!
ktm 4 ever 10-6-2011 23:21 Print reply
Posts: 379
goedenavond,
ik wil een motor kopen, maar deze heeft geen kenteken. hoe kan ik dan het beste controleren of deze gestolen is? kan dat alleen door te bellen met RDW of politie? ik heb wel een framenummer.

mvg
 

Dit topic is 142580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 103 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved