Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Y stuk maken voor dubbele uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 726 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63893 - Y stuk maken voor dubbele uitlaat
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 27-2-2011 21:50 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


toorts had ik goed rechtop
stroom had ik op 22/23 ampere, gelast op 4 takt met 1mm mig/mag draad
(ook met formeergas gedaan, voor de doorlas)

waarom zou ik de las nog breder maken?

was trouwens de 3e keer dat ik het had geoefend, best goed vind ik zelf

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 27-2-2011 om 21:46 uur.



omdat je las niet lekker in het materiaal ligt, maar meer erop.

doorbranding is wel goed, alleen je las is simpelweg te hoog.
 
Marcooow 27-2-2011 21:53 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



omdat je las niet lekker in het materiaal ligt, maar meer erop.

doorbranding is wel goed, alleen je las is simpelweg te hoog.


teveel toegevoegt, was ook 3e keer maar ik ben ook geen pro

je gaat er echt snel doorheen, dan las ik maar wat rustiger, vind ik zelf ook wat fijner dan dat je als een gek aan het toevoegen bent om je smeltbad te koelen (anders brand je erdoor, lijkt me)
 
faster than a bullet!
Leen 27-2-2011 21:55 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


teveel toegevoegt, was ook 3e keer maar ik ben ook geen pro

je gaat er echt snel doorheen, dan las ik maar wat rustiger, vind ik zelf ook wat fijner dan dat je als een gek aan het toevoegen bent om je smeltbad te koelen (anders brand je erdoor, lijkt me)



als je 0,75mm binnen notime doorknetterd zit je veel te hoog kwa amperes.

als je je machine goed instelt kan je je toorts bijna stilhouden en niks toevoegen zonder dat je er doorheen brand.
 
Marcooow 27-2-2011 21:58 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



als je 0,75mm binnen notime doorknetterd zit je veel te hoog kwa amperes.

als je je machine goed instelt kan je je toorts bijna stilhouden en niks toevoegen zonder dat je er doorheen brand.


ja en daarom had ik hem ook niet hoger dan 23

bedankt voor het meedenken om het te verbeteren niet dat je denkt dat ik je maar wil verbeteren en je advies negeer
 
faster than a bullet!
mbx-genieter 27-2-2011 22:02 Print reply
Posts: 758
@ts, heb je al een antwoord op je vraag want ze laten wel voorbeelden van laswerk zien en over instellingen van de parameters van een lasmachine maar daar heb je denk ik niks aan.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-2-2011 22:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
@ts, heb je al een antwoord op je vraag want ze laten wel voorbeelden van laswerk zien en over instellingen van de parameters van een lasmachine maar daar heb je denk ik niks aan.


ts geeft zo weinig info , en heeft zoweinig zichtbare research gedaan , dat informatie over lassen best relevant is.

en voegt altijd meer toe als jou post.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mbx-genieter 27-2-2011 22:17 Print reply
Posts: 758
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ts geeft zo weinig info , en heeft zoweinig zichtbare research gedaan , dat informatie over lassen best relevant is.

en voegt altijd meer toe als jou post.





Ik ben benieuwd of de ts al een antwoord heeft op zijn vraag ik zou zelf ook wel meer info willen zien zoals wat voor materiaal, vorm, lengte, diameter van de buis.
Daarom vraag ik het, dan kan je daarna verder gaan met het kiezen van het lasproces lijkt mij niet zo gek denk ik
 
Aprilia RX 50 2003 27-2-2011 22:23 Print reply

Posts: 6722
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
[...]




Ik ben benieuwd of de ts al een antwoord heeft op zijn vraag ik zou zelf ook wel meer info willen zien zoals wat voor materiaal, vorm, lengte, diameter van de buis.
Daarom vraag ik het, dan kan je daarna verder gaan met het kiezen van het lasproces lijkt mij niet zo gek denk ik


als hij geen afmetingen geeft kunnen wij niks anders dan vertellen wat we weten. en dat zijn de manieren van lassen. als hij meer afmetingen geeft en waar/op wat voor brommer het moet komen kunnen wij pas meer vertellen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PRO TUNING 28-2-2011 13:24 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
Ja dat is waar. op school lassen we er altijd mee. je kan hem natuurlijk ook autogeen lassen..... vind ik zelf niet super mooi.


De meeste professionele uitlaatbouwers lassen nog steeds met autogeen.
 
Leen 28-2-2011 13:55 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


De meeste professionele uitlaatbouwers lassen nog steeds met autogeen.



en ze dragen ook cowboyhoeden en rijden paard met wagen?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-2-2011 13:55 Print reply

Posts: 9841
en daarom rijden we over 10 jaar elektrisch.
stilstand in de uitlaatbouwvooruitgang.

 
Too cool for school!
Rens 28-2-2011 14:02 Print reply

Posts: 6863
Een y stuk maken voor een 1 cilinder met 1 uitlaatkanaal is in mijn ogen nog steeds nutteloze achteruitgang. kan je beter een wasrek in elkaar gaan lassen als lasoefening.
 
achter de maan is alles beter
Maeddy 28-2-2011 14:19 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
Een y stuk maken voor een 1 cilinder met 1 uitlaatkanaal is in mijn ogen nog steeds nutteloze achteruitgang. kan je beter een wasrek in elkaar gaan lassen als lasoefening.


Toch gek dat het daadwerkelijk nuttig kan zijn.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
j0ren 28-2-2011 16:58 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
Een y stuk maken voor een 1 cilinder met 1 uitlaatkanaal is in mijn ogen nog steeds nutteloze achteruitgang. kan je beter een wasrek in elkaar gaan lassen als lasoefening.


T gaat hier om een splitsting voor 2 dempers, niet om 2 expansieruimtes.

Maakt dus geen flikker uit voor de uitlaatprestaties, misschien word het er zelfs beter op als je 2 hele dikke dempers erop hebt zitten.

En word er waarschijnlijk stiller op.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Gerard1793 28-2-2011 17:08 Print reply

Posts: 4006
Rens heeft het niet over de prestatie's, dubbele demper op een eencilinder tweetakt is gewoon pauper
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!

Dit topic is 8858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved