Leen |
27-2-2011 21:50 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
toorts had ik goed rechtop
stroom had ik op 22/23 ampere, gelast op 4 takt met 1mm mig/mag draad
(ook met formeergas gedaan, voor de doorlas)
waarom zou ik de las nog breder maken?
was trouwens de 3e keer dat ik het had geoefend, best goed vind ik zelf
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 27-2-2011 om 21:46 uur.
omdat je las niet lekker in het materiaal ligt, maar meer erop.
doorbranding is wel goed, alleen je las is simpelweg te hoog.
|
|
|
|
Marcooow |
27-2-2011 21:53 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
omdat je las niet lekker in het materiaal ligt, maar meer erop.
doorbranding is wel goed, alleen je las is simpelweg te hoog.
teveel toegevoegt, was ook 3e keer maar ik ben ook geen pro
je gaat er echt snel doorheen, dan las ik maar wat rustiger, vind ik zelf ook wat fijner dan dat je als een gek aan het toevoegen bent om je smeltbad te koelen (anders brand je erdoor, lijkt me)
|
|
faster than a bullet! |
|
Leen |
27-2-2011 21:55 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
teveel toegevoegt, was ook 3e keer maar ik ben ook geen pro
je gaat er echt snel doorheen, dan las ik maar wat rustiger, vind ik zelf ook wat fijner dan dat je als een gek aan het toevoegen bent om je smeltbad te koelen (anders brand je erdoor, lijkt me)
als je 0,75mm binnen notime doorknetterd zit je veel te hoog kwa amperes.
als je je machine goed instelt kan je je toorts bijna stilhouden en niks toevoegen zonder dat je er doorheen brand.
|
|
|
|
Marcooow |
27-2-2011 21:58 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
als je 0,75mm binnen notime doorknetterd zit je veel te hoog kwa amperes.
als je je machine goed instelt kan je je toorts bijna stilhouden en niks toevoegen zonder dat je er doorheen brand.
ja en daarom had ik hem ook niet hoger dan 23
bedankt voor het meedenken om het te verbeteren  niet dat je denkt dat ik je maar wil verbeteren en je advies negeer
|
|
faster than a bullet! |
|
mbx-genieter |
27-2-2011 22:02 |
Posts: 758 |
@ts, heb je al een antwoord op je vraag want ze laten wel voorbeelden van laswerk zien en over instellingen van de parameters van een lasmachine maar daar heb je denk ik niks aan.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-2-2011 22:06 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
@ts, heb je al een antwoord op je vraag want ze laten wel voorbeelden van laswerk zien en over instellingen van de parameters van een lasmachine maar daar heb je denk ik niks aan.
ts geeft zo weinig info , en heeft zoweinig zichtbare research gedaan , dat informatie over lassen best relevant is.
en voegt altijd meer toe als jou post.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mbx-genieter |
27-2-2011 22:17 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
ts geeft zo weinig info , en heeft zoweinig zichtbare research gedaan , dat informatie over lassen best relevant is.
en voegt altijd meer toe als jou post.
Ik ben benieuwd of de ts al een antwoord heeft op zijn vraag ik zou zelf ook wel meer info willen zien zoals wat voor materiaal, vorm, lengte, diameter van de buis.
Daarom vraag ik het, dan kan je daarna verder gaan met het kiezen van het lasproces lijkt mij niet zo gek denk ik
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
27-2-2011 22:23 |
 Posts: 6722 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
[...]
Ik ben benieuwd of de ts al een antwoord heeft op zijn vraag ik zou zelf ook wel meer info willen zien zoals wat voor materiaal, vorm, lengte, diameter van de buis.
Daarom vraag ik het, dan kan je daarna verder gaan met het kiezen van het lasproces lijkt mij niet zo gek denk ik
als hij geen afmetingen geeft kunnen wij niks anders dan vertellen wat we weten. en dat zijn de manieren van lassen. als hij meer afmetingen geeft en waar/op wat voor brommer het moet komen kunnen wij pas meer vertellen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
PRO TUNING |
28-2-2011 13:24 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
Ja dat is waar. op school lassen we er altijd mee. je kan hem natuurlijk ook autogeen lassen..... vind ik zelf niet super mooi.
De meeste professionele uitlaatbouwers lassen nog steeds met autogeen.
|
|
|
|
Leen |
28-2-2011 13:55 |
 Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
De meeste professionele uitlaatbouwers lassen nog steeds met autogeen.
en ze dragen ook cowboyhoeden en rijden paard met wagen?
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
28-2-2011 13:55 |
 Posts: 9841 |
en daarom rijden we over 10 jaar elektrisch.
stilstand in de uitlaatbouwvooruitgang.
|
|
Too cool for school! |
|
Rens |
28-2-2011 14:02 |
 Posts: 6863 |
Een y stuk maken voor een 1 cilinder met 1 uitlaatkanaal is in mijn ogen nog steeds nutteloze achteruitgang. kan je beter een wasrek in elkaar gaan lassen als lasoefening.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
Maeddy |
28-2-2011 14:19 |
 Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rens
Een y stuk maken voor een 1 cilinder met 1 uitlaatkanaal is in mijn ogen nog steeds nutteloze achteruitgang. kan je beter een wasrek in elkaar gaan lassen als lasoefening.
Toch gek dat het daadwerkelijk nuttig kan zijn.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
j0ren |
28-2-2011 16:58 |
 Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rens
Een y stuk maken voor een 1 cilinder met 1 uitlaatkanaal is in mijn ogen nog steeds nutteloze achteruitgang. kan je beter een wasrek in elkaar gaan lassen als lasoefening.
T gaat hier om een splitsting voor 2 dempers, niet om 2 expansieruimtes.
Maakt dus geen flikker uit voor de uitlaatprestaties, misschien word het er zelfs beter op als je 2 hele dikke dempers erop hebt zitten.
En word er waarschijnlijk stiller op.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
Gerard1793 |
28-2-2011 17:08 |
 Posts: 4006 |
Rens heeft het niet over de prestatie's, dubbele demper op een eencilinder tweetakt is gewoon pauper
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|