nitirkha |
17-2-2011 23:14 |
 Posts: 437 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
[...]
ja heb ik gedaan mr vind gen goed voorbeeld :p
en ik heb er geen tijd voor teveel schoolwerk.
en nog een vraagje is er in nederland een mogelijkheid om een brommer om te keuren naar motor?
en zo ja kan ik hem dan ook voor meer cc's laten keuren?
Maatje van me heeft t ooit is uitgezocht, en volgens mij konden alleen brommers van voor 1998 omgezet worden naar motor...mits hij voldoet aan de inrichtingseisen van een motorfiets natuurlijk...
|
|
|
|
Pushpin |
18-2-2011 17:37 |
Posts: 841 |
Okee, ben beetje pissig de laatste tijd omdat iemand hier zn werk niet goed kan doen...
ik had dus een 2ehands brommer gekocht bij een dealer, en eerst liep die prima, alleen erg hoog in de toeren, omdat er een metrakit thower uitlaat onderlag, maar warmloper gehad en teruggebracht (garantie).
ik rijd vanaf de dealer naar huis en 200 meter later ofzoiets..
Hetzelfde! 3x!
gelijk weer teruggeweest en ze vertelden mij dat ik te hoog in de versnelling heb gereden.. okke.. zal wel zijn maar dan kan het toch haast niet dat ding alweer na 200 meter weer stilvalt (valt echt abrupt stil)...
iemand idee wat dit kan zijn? radiateur zat goed vol, oliepomp ook
betreft een rieju rrx bj 2008
|
|
|
|
kenny77 |
18-2-2011 18:09 |
 Posts: 29286 |
Hoe lang heb je er mee gereden totdat je een warmloper kreeg?
Misschien dat de afstelling niet 100% is?
Hebben ze bij de dealer de cilinder er af gehaald?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-2-2011 om 18:10 uur.
|
|
|
|
Pushpin |
18-2-2011 18:13 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hoe lang heb je er mee gereden totdat je een warmloper kreeg?
Misschien dat de afstelling niet 100% is?
Hebben ze bij de dealer de cilinder er af gehaald?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 18-2-2011 om 18:10 uur.
uhmm.. zal wel iets van 200-100 km zijn geweest tot de eerste warmloper, ff gewacht en verder gereden, 2e warmloper die avond gehad..
hij loopt kwa gehoor helemaal top, maar kan altijd iets mis zijn natuurlijk.. ik had zelf het idee dat hij geen smering krijgt..
Ja, om de zuiger te vervangen, de oude zag er NIET best uit.. xD (was helemaal zwart met allemaal vegen en krassen en je zag de veren haast niet meer omdat de zuiger er zeg maar overheen was geveegd)
en ik reed naar huis toe en 200-300 meter later stond ie weer stil..
Dit bericht is gewijzigd door Pushpin op 18-2-2011 om 18:15 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
18-2-2011 18:15 |
 Posts: 29286 |
Misschien hebben ze dan de verkeerde maat zuiger er in gezet?
Te weinig zuiger speling dan zit hij ook zo vast.
Kan van alles mis mee zijn, koeling, afstelling.
|
|
|
|
just_pelmke |
18-2-2011 19:03 |
 Posts: 1349 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nitirkha
[...]
Maatje van me heeft t ooit is uitgezocht, en volgens mij konden alleen brommers van voor 1998 omgezet worden naar motor...mits hij voldoet aan de inrichtingseisen van een motorfiets natuurlijk...
ok bedankt.
dan maar kijken totall loss rs 50 of 125 vinden en plaatje over zetten
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
wouter de koning |
19-2-2011 12:14 |
Posts: 6 |
Ik kom er net dus achter dat de koppelingsstift van mijn tsx krom is, en daardoor de keerring langzaam heeft lopen uitvreten waardoor hij is gaan lekken. Het stiftje heb ik al gevonden op internet, maar zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat voor keerring er in moet?
Wouter
|
|
|
|
Niek27 |
19-2-2011 12:34 |
 Posts: 633 |
wie weet wat voor binnenrotor precies is?
Merk/Type?
|
|
flappie business |
|
antonhonda |
19-2-2011 13:42 |
 Posts: 3616 |
dt wil niet lopen
bougie is wel een beetje nat
hij vonkt goed
er zit benzine in de lucht inlaat (niet heel veel)
waarom zou die niet lopen ?
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
grasmaaier89 |
19-2-2011 13:46 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
dt wil niet lopen
bougie is wel een beetje nat
hij vonkt goed
er zit benzine in de lucht inlaat (niet heel veel)
waarom zou die niet lopen ?
compressie te weinig
toch iets te rijk afgesteld?
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
antonhonda |
19-2-2011 14:16 |
 Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
compressie te weinig
toch iets te rijk afgesteld?
te rijk zo kunnen nog niet met deze set up gereden
zit 100 in
compressie zat in zn 1 en 2 slip de band mee
set up is trouwens 93 autisa en 20 mm mikuni
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
aprilia sx |
19-2-2011 15:32 |
Posts: 269 |
ik ga dus binnenkort mijn aprilia sx ontgrenzen. (alleen prop uit de uitlaat zijtaktje laat ik waarschijnlijk zitten) maar als ik dit gedaan hebt dan moet ik toch als eerste mijn voortandwiel veranderen en daarna hoofdsproeier veranderen. en vervolgens stationair schroef en luchtstroef afstellen?
|
|
|
|
grasmaaier89 |
19-2-2011 15:39 |
 Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]
te rijk zo kunnen nog niet met deze set up gereden
zit 100 in
compressie zat in zn 1 en 2 slip de band mee
set up is trouwens 93 autisa en 20 mm mikuni
kijk anders even naar je membraan.
Was bij mij ook dat tie goed vonkte, benzine kreeg enzo.
Bleek dat het membraan niet deugde.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
antonhonda |
19-2-2011 15:40 |
 Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
kijk anders even naar je membraan.
Was bij mij ook dat tie goed vonkte, benzine kreeg enzo.
Bleek dat het membraan niet deugde.
oke membraam heb ik minareli horzontaal klepjes in zitten
zitten
gaan wel gewoon dicht
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Ruben2311 |
19-2-2011 15:54 |
 Posts: 1055 |
Als je die taartschep van je derbi afhaalt, waar moet je je nummerbord dan "legaal" plaatsen?
|
|
Half the strokes, double the power! |
|