XDr4g0nX |
27-1-2011 15:34 |
 Posts: 3526 |
Ik heb gisteren een nieuwe cilinde onder mijn NSR gehangen.
De cilinder is een 50cc Fast Arrow icm met een 16mm Keihin met sproeier 100 en een origineel filter met ontgrensde filterslang,en als uitlaat heb ik een Proma.
Nu heb ik een stukje gaan rijden, maar nu komt hij met moeite boven de 6k uit en draait hij max 7k, en zonder filterslang maximaal 8k maar doet hij er alsnog moeilijk over. Vanaf die toeren begint hij best hard te stotteren,maar de bougie is koffie-bruin.
Nu vroeg ik mij af of dit te maken heeft met de afstelling of met mijn ontstekingstijdstip?
Of is het een combinatie van allebei?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kenny77 |
27-1-2011 15:41 |
 Posts: 29286 |
Bougie wil niet altijd goed zitten.
Ik zou toch eens een kleinere sproeier proberen.
|
|
|
|
Joost. |
27-1-2011 15:42 |
 Posts: 339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik heb gisteren een nieuwe cilinde onder mijn NSR gehangen.
De cilinder is een 50cc Fast Arrow icm met een 16mm Keihin met sproeier 100 en een origineel filter met ontgrensde filterslang,en als uitlaat heb ik een Proma.
Nu heb ik een stukje gaan rijden, maar nu komt hij met moeite boven de 6k uit en draait hij max 7k, en zonder filterslang maximaal 8k maar doet hij er alsnog moeilijk over. Vanaf die toeren begint hij best hard te stotteren,maar de bougie is koffie-bruin.
Nu vroeg ik mij af of dit te maken heeft met de afstelling of met mijn ontstekingstijdstip?
Of is het een combinatie van allebei?
je bougie verkleurd niet zo snel na een stukje rijden.
ding zal wel veel te rijk staan, aangezien hij het zonder filterslang beter doet(luchtfilter verstopt?). Probeer hem niet adhv je bougiekleur af te stellen.
|
|
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e |
|
XDr4g0nX |
27-1-2011 15:54 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Bougie wil niet altijd goed zitten. 
Ik zou toch eens een kleinere sproeier proberen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost.
[...]
je bougie verkleurd niet zo snel na een stukje rijden.
ding zal wel veel te rijk staan, aangezien hij het zonder filterslang beter doet(luchtfilter verstopt?). Probeer hem niet adhv je bougiekleur af te stellen.
Zelfs na 10km niet?
Maar dan zal ik een kleinere sproeier gaan proberen, moet ik die zo ff gaan kopen.
En hoe weet je dan eigenlijk wanneer je ontsteking goed staat?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kenny77 |
27-1-2011 16:37 |
 Posts: 29286 |
Als je nog de originele ontsteking hebt, kan je die maximaal vervroegen, zonder dat je in de problemen komt.
Met een "snelle" grondplaat zou ik het niet duren zeggen.
|
|
|
|
WestlandMB |
27-1-2011 16:55 |
 Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je nog de originele ontsteking hebt, kan je die maximaal vervroegen, zonder dat je in de problemen komt.
Met een "snelle" grondplaat zou ik het niet duren zeggen.
Met een ori grondplaat gaat het ook al pingelen op z'n vroegst (zowel bij mijn 70 airsal als 110 immi). zou ik niet doen.
Gewoon kleinere sproeier erin...
|
|
|
|
kenny77 |
27-1-2011 17:01 |
 Posts: 29286 |
Zou normaal niet moeten mogen met de originele grondplaat.
|
|
|
|
Ruben2311 |
27-1-2011 17:50 |
 Posts: 1055 |
Er zijn 2 draadjes los in m`n rekenmachine, hoe kan ik die weer vast maken zonder soldeerbout? of kan ik ze ook gewoon met plakband vastmaken op de contactpunten.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
ChielTZR |
27-1-2011 18:29 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Er zijn 2 draadjes los in m`n rekenmachine, hoe kan ik die weer vast maken zonder soldeerbout? of kan ik ze ook gewoon met plakband vastmaken op de contactpunten.
solderen, of een nieuwe kopen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Paul de Salmiakbal |
27-1-2011 18:30 |
 Posts: 5285 |
In elkaar wikkelen en wat isolatietape eromheen.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-1-2011 18:40 |
|
antonhonda |
27-1-2011 19:06 |
 Posts: 3616 |
mij werd verteld als je honda mtx sh had
en je zet er een koppelings deksel op met waterpomp en een lc cilinder dan je dan lc hebt
past dit allemaal zo plug and play ?
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Marcooow |
27-1-2011 19:06 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
mij werd verteld als je honda mtx sh had
en je zet er een koppelings deksel op met waterpomp en een lc cilinder dan je dan lc hebt
past dit allemaal zo plug and play ?
ja
koppelingsdeksel van een nsr en cilinder ook van een nsr
Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 27-1-2011 om 19:06 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
maerijn |
27-1-2011 19:42 |
 Posts: 2455 |
Hoe krijg ik mijn banden weer zwart en mijn velgen weer goud? Zit allemaal olie en vuil op de velgen dat er niet met warm water en zeep afgaat.
|
|
|
|
kenny77 |
27-1-2011 19:43 |
 Posts: 29286 |
over de velg een doek met wasbenzine.
en voor banden krijg je bandenzwart (niet op het loopvlak smeren!)
|
|
|
|