Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 46"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 696 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63445 - "Kleine vragen Topic Deel 46"
Pagina 56 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 135486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 26-1-2011 11:08 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Ja hoe bedoel je hetzelfde in de cilinder? 47mm is toch gewoon 47mm? Is het bijvoorbeeld beter om prox zuiger ofzo te nemen dan de standaard zuigers?


Airsal heeft redelijk goede zuigers, kun je gewoon pakken dan.
De kwaliteit van de zuigers verschillen nogal.
- Afwerking (Braampjes etc)
- Materiaalkeuze (Niet te hard, niet te zacht)
- Gewicht (Goede zuiger is niet zwaar)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 26-1-2011 11:36 Print reply

Posts: 1338
is een homoet 110cc meer hoogtoerig als een proma 80-125cc? want ik haal minder toeren, of moet ik een kleinere sproeier?

ik moet wel zeggen dat de homoet 110cc een stuk sneller optrekt vergeleken met de 80-125 proma onderlangs, eventueel als het normaal is zou ik hem zwaarder moeten vertanden?

ik haal nu denk 1000 toeren minder ten opzichte van de proma.
 
TSX-fan 26-1-2011 12:36 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Airsal heeft redelijk goede zuigers, kun je gewoon pakken dan.
De kwaliteit van de zuigers verschillen nogal.
- Afwerking (Braampjes etc)
- Materiaalkeuze (Niet te hard, niet te zacht)
- Gewicht (Goede zuiger is niet zwaar)


Maar ik zou bijvoorbeeld ook een prox 47mm erin kunnen doen? En heeft airsal een chroomwand? Als dat zo is moet je toch speciale zuigerveren erin doen?
 
JB1 26-1-2011 12:52 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
is een homoet 110cc meer hoogtoerig als een proma 80-125cc? want ik haal minder toeren, of moet ik een kleinere sproeier?

ik moet wel zeggen dat de homoet 110cc een stuk sneller optrekt vergeleken met de 80-125 proma onderlangs, eventueel als het normaal is zou ik hem zwaarder moeten vertanden?

ik haal nu denk 1000 toeren minder ten opzichte van de proma.


Wat voor cilinder heb je?
Homoet is geen mooie pijp op de 80cc blokken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Maar ik zou bijvoorbeeld ook een prox 47mm erin kunnen doen? En heeft airsal een chroomwand? Als dat zo is moet je toch speciale zuigerveren erin doen?


Chroom/nicasil wandje moeten gietijzeren veren in.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 26-1-2011 om 12:54 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TSX-fan 26-1-2011 12:56 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1

Chroom/nicasil wandje moeten gietijzeren veren in.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 26-1-2011 om 12:54 uur.


Is airsal chroom? Hoe kan ik zien dat het gietijzeren veren zijn?

 
JB1 26-1-2011 13:01 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


Is airsal chroom? Hoe kan ik zien dat het gietijzeren veren zijn?



Kun je aan de wand zien meestal.
Magneetje gebruiken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 26-1-2011 13:18 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Wat voor cilinder heb je?
Homoet is geen mooie pijp op de 80cc blokken

[...]


Chroom/nicasil wandje moeten gietijzeren veren in.

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 26-1-2011 om 12:54 uur.



een 110 immi, 54,25mm dacht ik eerste overmaat dus.
dit staat op me cil: Nr60, 0624194263

lijkt me iets van en tuner, hij rijd iig goed met homoet en proma, ik verbaas me alleen dat ik minder toeren maak met de homoet, terwijl ik dacht dat ik meer toeren zou maken, ik heb wel veel meer kracht.
 
JB1 26-1-2011 13:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]



een 110 immi, 54,25mm dacht ik eerste overmaat dus.
dit staat op me cil: Nr60, 0624194263

lijkt me iets van en tuner, hij rijd iig goed met homoet en proma, ik verbaas me alleen dat ik minder toeren maak met de homoet, terwijl ik dacht dat ik meer toeren zou maken, ik heb wel veel meer kracht.


Aha. Misschien kun je zoeken naar een 85cc crosserpijpje.
Dat loopt waarschijnlijk al een stuk beter.
Of niek de wildt inboxen voor een berekening oid.

Er zijn niet echt mooie uitlaten gemaakt voor de 110/125cc voor MT8
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 26-1-2011 13:32 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Aha. Misschien kun je zoeken naar een 85cc crosserpijpje.
Dat loopt waarschijnlijk al een stuk beter.
Of niek de wildt inboxen voor een berekening oid.

Er zijn niet echt mooie uitlaten gemaakt voor de 110/125cc voor MT8


dat weet ik, maar de homoet heb ik omdat hij naar mijn idee beter presteert als de proma. met een goede zware vertanding haal ik de 110 á 120km/u. en dat is voor mij wel genoeg als dagelijks vervoer naar school en werk. En nu met die 250cc aprilia rs demper op de homoet is het geluid ook netjes beschaafd.

Ik vond het alleen vreemd dat ik minder toeren maakt, maar blijkbaar is homoet iets laagtoeriger dan een proma.

de uitlaat bevalt mij namelijk prima.
 
WestlandMB 26-1-2011 14:41 Print reply

Posts: 1338
na veel zoeken zie ik dat iedereen ze ontsteking op ze vroegst zet bij mb.. wat bij mij gaat pingelen.. als ik hem op de fabrieksafstelling wilt doen moet dat dan volgens dit plaatje?



het streepje op de grondplaat moet gelijk met het uitstekende stukje bij de carter wat naar binnen steekt als en sooort puntje?
 
StineZ 26-1-2011 14:48 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]



een 110 immi, 54,25mm dacht ik eerste overmaat dus.
dit staat op me cil: Nr60, 0624194263

lijkt me iets van en tuner, hij rijd iig goed met homoet en proma, ik verbaas me alleen dat ik minder toeren maak met de homoet, terwijl ik dacht dat ik meer toeren zou maken, ik heb wel veel meer kracht.


Bel dat telefoon nummer is? kijken wie je aan de lijn krijgt misschien heeft die wat lol
 
Turbokit
Gerard1793 26-1-2011 15:56 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
na veel zoeken zie ik dat iedereen ze ontsteking op ze vroegst zet bij mb.. wat bij mij gaat pingelen.. als ik hem op de fabrieksafstelling wilt doen moet dat dan volgens dit plaatje?

afbeelding

het streepje op de grondplaat moet gelijk met het uitstekende stukje bij de carter wat naar binnen steekt als en sooort puntje?

Klopt helemaal
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
WestlandMB 26-1-2011 16:19 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Klopt helemaal


bedankt, het is gelukt. hij loopt nu super, en ik kom verder in toeren. het pingelen is naar mijn idee ook weg (H)
 
davidoznl 26-1-2011 19:13 Print reply

Posts: 85
Hallo, ik heb een vraag:
Zijn er losse achterstepjes voor een TSX verkrijgbaar?
Ik bedoel die op de achterbrug horen, bij mij zit daar namelijk gewoon een gat. Zijn ze er dan afgeslepen?

 
Mijn naam is haas.. Beunhaas
tsxhunter 26-1-2011 19:16 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: davidoznl
Hallo, ik heb een vraag:
Zijn er losse achterstepjes voor een TSX verkrijgbaar?
Ik bedoel die op de achterbrug horen, bij mij zit daar namelijk gewoon een gat. Zijn ze er dan afgeslepen?



dan zijn ze er af geslepen
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 135486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 56 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved