Wouter_DTR |
18-1-2011 14:17 |
 Posts: 132 |
hoort daar aan de linkerkant niet ook een pinnetje in?
is een 5 bak van een dt-80
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
StineZ |
18-1-2011 14:21 |
Posts: 571 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Wouter_DTR
hoort daar aan de linkerkant niet ook een pinnetje in?
is een 5 bak van een dt-80
afbeelding
Welke linkerkant? Waar precies als je die bovenste zeg maar bedoelt en dan ter hoogte van dat tandwiel erachter hoeft er geen in
|
|
Turbokit |
|
Wouter_DTR |
18-1-2011 14:23 |
 Posts: 132 |
ja de linkerkant van de schakelwals
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
kenny77 |
18-1-2011 15:28 |
 Posts: 29286 |
ja moet er ook een in, die van een 4bak is het zelfde.
|
|
|
|
MT_driver |
18-1-2011 15:35 |
Posts: 324 |
Hey,
gister was mijn vliegwiel bout eraf gegaan tijdens het rijden. moest nog 5KM dus ik dacht laat ik hem ter plekke maar repararen.
Eindelijk toen gerepareerd en aan de praat gekregen. Maar hoe weet ik nu zeker of hij wel goed vast zit?
EDIT: misschien een beetje locktide?
Dit bericht is gewijzigd door MT_driver op 18-1-2011 om 15:36 uur.
|
|
40000KM op de teller :D |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
18-1-2011 15:36 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Hey,
gister was mijn vliegwiel bout eraf gegaan tijdens het rijden. moest nog 5KM dus ik dacht laat ik hem ter plekke maar repararen.
Eindelijk toen gerepareerd en aan de praat gekregen. Maar hoe weet ik nu zeker of hij wel goed vast zit?
Hoe heb je hem aangedraaid, als je dat ook even erbij zegt.
|
|
|
|
MT_driver |
18-1-2011 15:42 |
Posts: 324 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Hoe heb je hem aangedraaid, als je dat ook even erbij zegt.
Met een ringsleutel, dan in zn 6 gezet zodat de bak blokt en dan hard aandraaien. ja ik heb geen momentsleutel. want volgens mij moet er 33Nm op staan. mja misschien dat ik hem ietjes strakker gedaan heb?
|
|
40000KM op de teller :D |
|
Royal Club |
18-1-2011 15:48 |
|
BenjaminDG |
18-1-2011 15:50 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Hey,
gister was mijn vliegwiel bout eraf gegaan tijdens het rijden. moest nog 5KM dus ik dacht laat ik hem ter plekke maar repararen.
Eindelijk toen gerepareerd en aan de praat gekregen. Maar hoe weet ik nu zeker of hij wel goed vast zit?
EDIT: misschien een beetje locktide?
Dit bericht is gewijzigd door MT_driver op 18-1-2011 om 15:36 uur.
Gewoon goed vast zetten.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
18-1-2011 15:53 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
[...]
Met een ringsleutel, dan in zn 6 gezet zodat de bak blokt en dan hard aandraaien. ja ik heb geen momentsleutel. want volgens mij moet er 33Nm op staan. mja misschien dat ik hem ietjes strakker gedaan heb?
Gewoon goed strak aantrekken dat het aan zit. 33nm zit je namelijk zo aan.
|
|
|
|
MT_driver |
18-1-2011 15:53 |
Posts: 324 |
okay, nja dan ga ik hem zo proberen strakker te zetten, maar dat bout zit haast bijna mn vliegwiel waardoor ik niet meer met mijn ringsleutel bij kan komen. misschien nog een ring tussen?
of is de risico groter dat hij er dan weer afvliegt?
|
|
40000KM op de teller :D |
|
Natte_Arie |
18-1-2011 15:55 |
Posts: 33 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
okay, nja dan ga ik hem zo proberen strakker te zetten, maar dat bout zit haast bijna mn vliegwiel waardoor ik niet meer met mijn ringsleutel bij kan komen. misschien nog een ring tussen?
of is de risico groter dat hij er dan weer afvliegt?
Doppenset of kniesleutel kopen.
|
|
Een oude bok lust ook wel eens een groen blaadje! |
|
leonmt5 |
18-1-2011 15:58 |
 Posts: 799 |
conische gedeelte van de krukas en vliegwiel wel schoon??
zo'n vliegwiel is is eigenlijk zelfklemmend door zijn coniciteit.
als er vuil of roest tussen zit klemt hij nooit en heeft je krukasmoer meer te lijden en zal hij eerder loslopen.
controleer dat even.
voor de rest goed vast zetten, bij sommige vliegwielen kun je een sleutel van de slijptol gebruiken om het vliegwiel tegen te houden.
( die sleutel waarmee je slijpschijven vervangt ).
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Wouter_DTR |
18-1-2011 16:19 |
 Posts: 132 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja moet er ook een in, die van een 4bak is het zelfde.
dankje!
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
BenjaminDG |
18-1-2011 16:27 |
 Posts: 4605 |
Iemand een idee om zelf carburateurs te sychroniseren zonder vacuüm meter?
Gaat om een viercilinder suzuki gsx-r750
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-1-2011 om 16:27 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|