Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 46"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 892 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63445 - "Kleine vragen Topic Deel 46"
Pagina 174 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 135377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mx-jacob 30-3-2011 19:21 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefkee3
Ik moet nieuwe remsegmenten hebben voor mijn DT, nu heb ik bij VDH-parts al allerlij onderdelen gevonden, alleen bij het remsegment staat dit:

remsegmentset FS1/DT/RD/MX/DX Achter/Voor per stuk 70257 5.00


Nou staat er per stuk, is dit nou per segment, of per set voor/achter?


staat er geen foto bij (ik denk dan per stuk)

 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
old timer 30-3-2011 19:33 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
[...]



nee joh hij beunt gewoon boor 1 er door heen

ja waarom niet eentje van 0.7 of 0.8 mm zal wel werken
 
bijna goed, is goed genoeg
Aprilia RX 50 2003 30-3-2011 20:18 Print reply

Posts: 6738
mijn uitlaat is nu echt doorgerrot

en nu twijvel ik tussen 2 uitlaten
namelijk de metrakit: http://www.josdijkma...d&productId=5249

en de leovince V6: http://www.josdijkma...d&productId=5306

de metrakit moet nog wel wat aan gebeuren om hem op am6 te kunnen krijgen (aansluiting lassen, maar is niet zo'n punt)

maar weet iemand of die metrakit goed uitkomt (hoe die loopt/niks raakt) op een aprilia rx

en welke uitlaat is eigenlijk beter, van leovince weet ik dat hij lekker laagtorig is. maar van metrakit weet ik niet zo veel
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robin 1993 30-3-2011 20:25 Print reply

Posts: 1234
Jongens ik heb waarschijnlijk een enorme stomme fout gemaakt ik heb op schaafbromfietsen een proma uitlaat besteld voor me honda mt50 en nu heb ik een zwarte proma hondamt50 uitlaat besteld, die stond er ook eerst alleen maar, maar nu staat er opeens ook een hondamt70 proma uitlaat te koop.

En ik wilde dat eigenlijk die 70 want het is dan voor op een 70cc.

alleen zit hier dus echt veel verschil in bij deze twee onderstaande foto"s ? want schaafbromfietsen heeft als enige webwinkel die proma 70 ,

aub wil iemand mij duidelijkheid geven of er echt veel verschil in de uitlaten is, ben echt effe gestresst nu want dat is natuurlijk zonde van me geld.

de 50 uitlaat: http://www.schaafbro...shop/&d=00000580

de 70 uitlaat: http://www.schaafbro...shop/&d=00000539
 
!!2 takt!!
Gerard1793 30-3-2011 20:39 Print reply

Posts: 4006
Je kúnt natuurlijk de boel weer opsturen en je geld terugvragen
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-3-2011 20:41 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Jongens ik heb waarschijnlijk een enorme stomme fout gemaakt ik heb op schaafbromfietsen een proma uitlaat besteld voor me honda mt50 en nu heb ik een zwarte proma hondamt50 uitlaat besteld, die stond er ook eerst alleen maar, maar nu staat er opeens ook een hondamt70 proma uitlaat te koop.

En ik wilde dat eigenlijk die 70 want het is dan voor op een 70cc.

alleen zit hier dus echt veel verschil in bij deze twee onderstaande foto"s ? want schaafbromfietsen heeft als enige webwinkel die proma 70 ,

aub wil iemand mij duidelijkheid geven of er echt veel verschil in de uitlaten is, ben echt effe gestresst nu want dat is natuurlijk zonde van me geld.

de 50 uitlaat: http://www.schaafbro...shop/&d=00000580

de 70 uitlaat: http://www.schaafbro...shop/&d=00000539


Bel even of je kunt retourneren als het al op de post zit, neem jij de verzendkosten.
 
Robin 1993 30-3-2011 20:42 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Je kúnt natuurlijk de boel weer opsturen en je geld terugvragen


Ik heb hem vanv besteld, maar het gaat mij erom of het alleen die kleur is of dat er ook echt prestatieniveau inzit, want kwa vorm lijkt me het dezelfde uitlaat en hij is ook net zo duur

Maar iemand hier die weet hoet dit zit?


Ik heb net gebeld, ''de man zei prima foutje moet kunnen , we sturen direct de 70 cc proma op!!''

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 30-3-2011 om 20:47 uur.
 
!!2 takt!!
rensss 30-3-2011 21:00 Print reply

Posts: 1110
Ben zonet even bij onze Duitse vrienden op het forum geweest;

Het schijn zo te zijn dat er in mijn uitlaat een soort ophoping zit in mijn uitlaat: Ik snap het deels er zitten twee platen in mijn demper die uitgeboord kunnen worden. Graag jullie mening:p

ORIGINALAUSPUFF UMBAU ZUM AOA1 - AOA2
Das Mittelteil des originalen Auspuffes wird nicht verändert. Das 16mm Endrohr der Tüte besitzt innen eine Engstelle die unbedingt beseitigt werden muss! Als beste Methode hat sich erwiesen die Tüte auf den Tisch zu stellen und einen spitz angeschliffenen 16mm Bolzen von oben hineinschlagen, bis die Engstelle einen 16mm Durchgang besitzt. Man kann auch einen 16mm Bohrer nehmen und einfach diese Stelle aufbohren. Wenn das Endrohr gekürzt oder ganz entfernt wird, verschlechtert sich die Leistung enorm. Daher sollte das Endrohr immer vorhanden sein, wie auch der originale Gegenkonus im Mittelteil des Auspuffes.
Der originale Schalldämpfer besitzt zwei Dämpferplatten mit verschiedenen Rohrdurchmessern. In der ersten Platte ist ein 16mm Rohr eingesetzt. Diese Platte wird nicht verändert! In die zweite Schalldämpferplatte ( mit 15mm Rohr ) müssen zwei 10mm Löcher gebohrt werden.

AOA1:

Der Krümmer mit Innendurchmesser 25mm wird an der Auspuffaufnahme 7cm gekürzt. Es bleiben somit ca. 2cm bis zur Krümmung stehen, damit der Auspuff gut aufgenommen werden kann.

AOA2:

Der Krümmer mit Innendurchmesser 25mm wird oben am Bördelrand 2,5cm und unten 6 - 7cm gekürzt. Dann dreht man den S51 Krümmer um und bördelt ihn genau an der anderen Seite! Somit bekommt der Auspuff eine bessere Lage und stößt nicht an den Fussrastenträger an. Auch bei der KR51 gibt es so keine
Probleme mit der Fussbremse. Das Bördeln kann man mit einem Hammer am Schraubstock und etwas Geschick selbst machen. Die Krümmermutter muss über die neue Bördelkante gehen. Die Fläche die am Gewinde anliegt muss mit einer Flachfeile geplant werden!

 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
RD50mx 30-3-2011 21:25 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ben zonet even bij onze Duitse vrienden op het forum geweest;

Het schijn zo te zijn dat er in mijn uitlaat een soort ophoping zit in mijn uitlaat: Ik snap het deels er zitten twee platen in mijn demper die uitgeboord kunnen worden. Graag jullie mening:p




van wat ik zo snel even lees klinkt het als een schottendemper, heb ik ook op mijn RD-tje. Ik denk dat als je die schotten er gedeeltelijk weghaalt, dat het dan wel iets effect heeft op de prestaties, maar reken vooral op meer geluid! heb je er ook nog een einddemper in zitten toevallig?
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
rensss 30-3-2011 21:28 Print reply

Posts: 1110
Hoi dank je voor de reactie!http:
//www.simson-umbau.de/?site=tutorials&rubrik=Tuning&tutid=172
ik heb even gegoogled en dit is een tutorial

Laat ik het zo uitleggen; je hebt de demper daar zitten twee platen in met gaten die moeten volgens beschrijving uitgeboord worden naar 10mm. Ook kan je het stuk van de uitlaat wat aan de cilinder zit deels afzagen waardoor de uitlaatgassen beter kunnen doorstrommen.

Maar dit moet ik allemaal eens wat beter doorlezen. Volgens de site hierboven haal je er ongeveer 10km/p mee:0
Dus daar zou ik tevreden mee zijn
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Che Spettacolo 30-3-2011 23:00 Print reply

Posts: 287
leute,
kan het heel slecht starten en rijden van een scooter,
ook liggen aan het missen van genoeg carter druk?

 
ikkejw 30-3-2011 23:39 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Jongens ik heb waarschijnlijk een enorme stomme fout gemaakt ik heb op schaafbromfietsen een proma uitlaat besteld voor me honda mt50 en nu heb ik een zwarte proma hondamt50 uitlaat besteld, die stond er ook eerst alleen maar, maar nu staat er opeens ook een hondamt70 proma uitlaat te koop.

En ik wilde dat eigenlijk die 70 want het is dan voor op een 70cc.

alleen zit hier dus echt veel verschil in bij deze twee onderstaande foto"s ? want schaafbromfietsen heeft als enige webwinkel die proma 70 ,

aub wil iemand mij duidelijkheid geven of er echt veel verschil in de uitlaten is, ben echt effe gestresst nu want dat is natuurlijk zonde van me geld.

de 50 uitlaat: http://www.schaafbro...shop/&d=00000580

de 70 uitlaat: http://www.schaafbro...shop/&d=00000539



alle proma's zijn volgens mij hetzelfde. alleen bij de 80cc uitvoering is de flens iets groter.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Meathausen 30-3-2011 23:49 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
mijn uitlaat is nu echt doorgerrot afbeelding

en nu twijvel ik tussen 2 uitlaten
namelijk de metrakit: http://www.josdijkma...d&productId=5249

en de leovince V6: http://www.josdijkma...d&productId=5306

de metrakit moet nog wel wat aan gebeuren om hem op am6 te kunnen krijgen (aansluiting lassen, maar is niet zo'n punt)

maar weet iemand of die metrakit goed uitkomt (hoe die loopt/niks raakt) op een aprilia rx

en welke uitlaat is eigenlijk beter, van leovince weet ik dat hij lekker laagtorig is. maar van metrakit weet ik niet zo veel


Over die leovince, die passen gewoon op Am6, ik heb namelijk ook een Leovince op mijn Tzr (am6)

 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Aprilia RX 50 2003 31-3-2011 10:31 Print reply

Posts: 6738
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


Over die leovince, die passen gewoon op Am6, ik heb namelijk ook een Leovince op mijn Tzr (am6)



ik weet dat die leovince past, is er speciaal voor gemaakt iig. de metrakit heeft andere flens, wat ik zelf makkelijk kan omlassen. Maar weet niet hoe die presteerd en of die niks raakt aan me frame oid

edit: is die V6 roestvrij staal? of wat voor materiaal

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-3-2011 om 10:48 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Ruben2311 31-3-2011 12:52 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik weet dat die leovince past, is er speciaal voor gemaakt iig. de metrakit heeft andere flens, wat ik zelf makkelijk kan omlassen. Maar weet niet hoe die presteerd en of die niks raakt aan me frame oid

edit: is die V6 roestvrij staal? of wat voor materiaal

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-3-2011 om 10:48 uur.


De demper is roestvast ja maar het ding zelf roest als de ziekte!
 
Half the strokes, double the power!

Dit topic is 135377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 174 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved