Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 46"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1200 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63445 - "Kleine vragen Topic Deel 46"
Pagina 160 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 135416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 25-3-2011 23:31 Print reply

Posts: 5285
1:40 is goed, ding is gemaakt om daarop te lopen
 
rensss 25-3-2011 23:33 Print reply

Posts: 1110
Maar ikw as dus naar benzinestation geweest die adviseerde me semi synthetyse olie maar achteraf hoor ik daar allerlei slechte verhalen over. Kan iemand het ophelderen? Dat het slecht mengt en dat het prut is
Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Paul de Salmiakbal 25-3-2011 23:36 Print reply

Posts: 5285
Gewoon minerale/halfsyntheet/volsyntheet mengolie in gooien, dat maakt niks uit voor jouw ding
 
rensss 25-3-2011 23:38 Print reply

Posts: 1110
dankje. Kan je me dus garanderen dat wanneer ik netjes meng 1:40 en dat ik mijn brommer goed afstel dat ik geen schade ondervind aan m'n big end lagers? Dus een deel van de olie wordt naar onder gedrukt door de zuiger en dat smeert de big ends?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
midas 26-3-2011 8:02 Print reply

Posts: 1211
hoe vetter, hoe meer het smeert. Alleen als je te vet mengt dan krijg je een vette bougie en alle onverbrandde olie koekt aan.
1:40 is goed
owja, met die big ends bij 2t word dat gesmeerd met benzine omdat daar het karter is afgesloten van de bak, dat gaat met spoelpoorten. En 4t gaat gewoon met motor olie, die heeft geen afgesloten carter. Kijk, zo gaat dat bij 2t

en zo bij 4t


Dit bericht is gewijzigd door midas op 26-3-2011 om 8:13 uur.
 
rensss 26-3-2011 8:38 Print reply

Posts: 1110
wat ik dan niet begrijp hoe berijkt de benzine de big ends. De zuiger die sluit de opening toch?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Tom96 26-3-2011 8:42 Print reply

Posts: 1719
Scootert, 50cc , yasuni r, 17,5 mm carb.


1:30?


ik dacht zelf te vet,


Sugesties?,

Kwil niet dat het kapot loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 26-3-2011 om 8:42 uur.
 
Paul de Salmiakbal 26-3-2011 9:42 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
wat ik dan niet begrijp hoe berijkt de benzine de big ends. De zuiger die sluit de opening toch?

Ga nog eens verder verdiepen
En ja dat kan ik verzekeren.
Je hebt btw maar één big end, en dat is het lager tussen je drijfstang en je big end pen in je krukaswangen.
 
Gerard1793 26-3-2011 9:50 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
Scootert, 50cc , yasuni r, 17,5 mm carb.


1:30?


ik dacht zelf te vet,


Sugesties?,

Kwil niet dat het kapot loopt.

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 26-3-2011 om 8:42 uur.

Doe maar 1:45

1:30 is veel te vet.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
old timer 26-3-2011 9:53 Print reply

Posts: 469
mijn keihin 21mm carbu past niet rechtstreeks op mijn 70cc airsal kit.
waar kan ik daarvoor een spruitstuk kopen?
 
bijna goed, is goed genoeg
rensss 26-3-2011 10:40 Print reply

Posts: 1110

Oke, Maar ik heb het eigenlijk over de lagers waar de krukas in draait in het carter:p
En ja ik ga me maar eens wat beter in verdiepen.
Jij mag me het ook wel uitleggen hoor


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Ga nog eens verder verdiepen
En ja dat kan ik verzekeren.
Je hebt btw maar één big end, en dat is het lager tussen je drijfstang en je big end pen in je krukaswangen.


 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
kenny77 26-3-2011 10:48 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss

Oke, Maar ik heb het eigenlijk over de lagers waar de krukas in draait in het carter:p
En ja ik ga me maar eens wat beter in verdiepen.
Jij mag me het ook wel uitleggen hoor


[...]




in het carter waar de spoelkanalen lopen, zitten aan weer zijde een gat geboord, deze komen uit naast de krukaslagers.
En de krukaslagers zijn ook open.

Maar maak je maar geen zorgen, in de fabriek hebben ze genoeg onderzoek gedaa, zodat alles echt wel goed gaat.
 
rensss 26-3-2011 10:53 Print reply

Posts: 1110
Hahahh dus in je cilinder wand zit een gat of opening waar deels benzinedoorheen loopt? En die mond uit bij je lagers?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
BenjaminDG 26-3-2011 11:11 Print reply

Posts: 4605
Neen, bij honda mb zit dit gat in de spoelovergang van het blok (waar je de cilinder op plaatst).

Waarschijnlijk zal dit bij jouw brommer ook het geval zijn
 
Vlaanderen vrij!
rensss 26-3-2011 11:33 Print reply

Posts: 1110
oooh ik weet wat je bedoeld die trechtervormige inham waar je krukas arm door heen komt

 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Dit topic is 135416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 160 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 159, 160, 161 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved