Jasper_TZR50 |
16-3-2011 18:27 |
 Posts: 148 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
Weet iemand of dit de goede moer is om de blokolie van mn am6 blok af te tappen?
afbeelding
Ja dat is de goeie
|
|
|
|
Frysk |
16-3-2011 18:28 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
hahaha, fucking nice.
ik vind t mooi.
klootzak
werd vandaag de hele dag uitgelachen daarom
*had ik waarschijnlijk ook gedaan als ik het niet zelf was  *
|
|
giggitybyte |
|
aprilia sx |
16-3-2011 18:33 |
| Posts: 269 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]
gewoon 2 tak denk
loopt hij wel helemaal goed verder?
ja ik vind dat die verder gewoon goed rijd alleen hij valt soms nog wel eens uit als ik net de motor start. dus misschien ligt het aan de luchstelschroef of niet? is het slecht trouwens?
Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 16-3-2011 om 18:33 uur.
|
|
|
|
aprilia sx |
16-3-2011 18:54 |
| Posts: 269 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
[...]
gewoon 2 tak denk
loopt hij wel helemaal goed verder?
zou het ook kunnen dat ik mijn luchtschroef te ver in of uit heb gedraait? hij rijd verder wel goed
|
|
|
|
StineZ |
16-3-2011 20:10 |
| Posts: 571 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper_TZR50
[...]
Ja dat is de goeie
De allerlaagste moer is de goede. Rijdt hem eerst ff warm je brommer als die dat nog kan dan is de olie wat dunner loopt het wat makkelijker eruit en minder restjes
|
|
Turbokit |
|
Gerard1793 |
16-3-2011 20:20 |
 Posts: 4006 |
Let er dan wel op dat de olie heet kan zijn
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
kenny77 |
16-3-2011 20:35 |
 Posts: 29286 |
Omdat er een andere krukas in mijn brommertje komt (van honda naar yamaha), moet de krukas tandwiel worden aangepast.
Rechts het honda tandwiel, links hoe het gat moet worden. (incl de spiebaan)
Ik dacht dat draadvonken hiervoor een mooie oplossing is?
Zit ik dan goed te denken of zou dit op een of andere reden niet kunnen?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-3-2011 om 20:36 uur.
|
|
|
|
JB1 |
16-3-2011 20:44 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Omdat er een andere krukas in mijn brommertje komt (van honda naar yamaha), moet de krukas tandwiel worden aangepast.
Rechts het honda tandwiel, links hoe het gat moet worden. (incl de spiebaan)
afbeelding
Ik dacht dat draadvonken hiervoor een mooie oplossing is?
Zit ik dan goed te denken of zou dit op een of andere reden niet kunnen?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-3-2011 om 20:36 uur.
Kun je dit niet gewoon bij een metaal bedrijf uitbesteden? 
Die weten het vast zo te doen, of je goed te instrueren.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Joel_koningslust |
16-3-2011 20:48 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Omdat er een andere krukas in mijn brommertje komt (van honda naar yamaha), moet de krukas tandwiel worden aangepast.
Rechts het honda tandwiel, links hoe het gat moet worden. (incl de spiebaan)
afbeelding
Ik dacht dat draadvonken hiervoor een mooie oplossing is?
Zit ik dan goed te denken of zou dit op een of andere reden niet kunnen?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-3-2011 om 20:36 uur.
haal je dat wel qua diameter van het gat?
mischien een ander tandwiel laten cnc'en. ik denk dat vrijwel elke bewerking te heet wordt ivm vervormen en het aantasten van de hardheid van het tandwiel
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
16-3-2011 21:08 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Kun je dit niet gewoon bij een metaal bedrijf uitbesteden? 
Die weten het vast zo te doen, of je goed te instrueren.
Collega van mijn vader wilde hem niet uitdraaien , omdat zijn bijteltje dan sneller versleten was.
En hun waterjet zou niet precies genoeg zijn.
Dus ik kan hem niet zomaar naar de eerste de beste bedrijf brengen, daarom dacht ik aan draadvonken.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
haal je dat wel qua diameter van het gat?
mischien een ander tandwiel laten cnc'en. ik denk dat vrijwel elke bewerking te heet wordt ivm vervormen en het aantasten van de hardheid van het tandwiel
Diamter is geen probleem, de spiebaan zit wat kritischer, maar zoveel vermogen gaat er nu ook weer niet uit komen.
Moet wel gaan houden.
dit komt van wiki af
"Bij vonkverspanen wordt het werkstuk in niet geleidende olie gelegd. Dit oliebad is nodig, omdat er bij het vonken een hoge temperatuur wordt ontwikkeld door een lokaal gevormd plasmakanaal. Dit diƫlektricum zorgt ervoor dat deze hoge temperaturen niet rechtstreeks tot bij het werkstuk komen. "
Daarom dacht ik hier aan.
|
|
|
|
Frysk |
16-3-2011 21:11 |
 Posts: 34930 |
Buldogo2 had het ook gedaan met z'n voortandwiel, van CR naar MTX hart
zag er erg precies uit.
anders kun je nog altijd de snijbrander pakken
|
|
giggitybyte |
|
kenny77 |
16-3-2011 21:14 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Buldogo2 had het ook gedaan met z'n voortandwiel, van CR naar MTX hart
zag er erg precies uit.
anders kun je nog altijd de snijbrander pakken
Met behulp van draadvonken?
Of waterjet?
Dat tandwiel van hem werd wel nog een gelast, de passing van dit tandwiel op de krukas moet vrij precies worden.
|
|
|
|
Frysk |
16-3-2011 21:17 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Met behulp van draadvonken?
Of waterjet?
Dat tandwiel van hem werd wel nog een gelast, de passing van dit tandwiel op de krukas moet vrij precies worden.
Ja dat komt inderdaad erg precies.. misschien dat je een krappe marge overhoud en dat je hem dan met de hand op maat vijlt.
Nu moet er niemand aankomen zetten met beun dit beun dat, vroeger werd ook alles met de hand gedaan en flink mooie resultaten behaald!
misschien informeren of er andere bedrijven zijn die wel een heel precieze waterjet hebben
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-3-2011 om 21:18 uur.
|
|
giggitybyte |
|
kenny77 |
16-3-2011 21:19 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Ja dat komt inderdaad erg precies.. misschien dat je een krappe marge overhoud en dat je hem dan met de hand op maat vijlt.
Nu moet er niemand aankomen zetten met beun dit beun dat, vroeger werd ook alles met de hand gedaan en flink mooie resultaten behaald!
Nah dat vind ik inderdaad te beun.
Als de passing niet goed is, is zo de krukas en het tandwiel weer uitgelubbert.
Het is wel de bedoeling dat het langer heel blijft als 2km.
En het is een gehard tandwiel, vijlen gaat een beetje lang duren.
|
|
|
|
JB1 |
16-3-2011 21:20 |
|
|