PetrolShack |
14-3-2011 10:58 |
 Posts: 572 |
Hallo, ik heb even een vraagje mbt afstellen...
ik heb bij mijn brommer een week geleden de prop uit de uitlaat gehaald (am6 blok) en er sproeier 98 ingezet (94 was te klein) en met 98 is mijn bougie mooi lichtbruin.
Nu heb ik wanneer ik rijd alleen een flinke dip, hij trekt goed van 6 tot 7000 toeren, dan dipt ie een tijdje, en dan trekt ie ineens weer verder .... hoe is dit op te lossen ? (lucht begrenzer zit er nog in en ook cdi is nog begrenst..)
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
BenjaminDG |
14-3-2011 14:00 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PetrolShack
Hallo, ik heb even een vraagje mbt afstellen...
ik heb bij mijn brommer een week geleden de prop uit de uitlaat gehaald (am6 blok) en er sproeier 98 ingezet (94 was te klein) en met 98 is mijn bougie mooi lichtbruin.
Nu heb ik wanneer ik rijd alleen een flinke dip, hij trekt goed van 6 tot 7000 toeren, dan dipt ie een tijdje, en dan trekt ie ineens weer verder .... hoe is dit op te lossen ? (lucht begrenzer zit er nog in en ook cdi is nog begrenst..)
Je geeft de oorzaak zelf in je vraag?
"lucht begrenzer zit er nog en en ook cdi is nog begrenst.."
Zou het misschien niet daar aan kunnen liggen?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Joop_Karel_Spank |
14-3-2011 14:28 |
| Posts: 278 |
Luchtfilter lijkt me niet heel waarschijnlijk, aangezien dit pas bij veel verder opvoeren een beperking wordt. En cdi begrenst niet op midden toeren natuurlijk maar op de top waardoor je niet harder kan. Lijkt me niet dat iemand baat heeft bij een ruk lopende brommer die na een minuut kloten de stenen uit de straat trekt,
Ik heb bij mijn brommer problemen gehad met mn technigas enox uitlaat omdat volgens de fietsenmaker deze niet voor een standaard senda cilinder berekend was. Hij heeft hem toen verlengd. Misschien is jou uitlaat niet gemaakt om te ontgrenzen(wat me sterk lijkt) lijkt me eerder gewoon dat hij niet helemaal goed afgesteld is. Heb je wel eens met de afstelfaq erbij afgesteld? Is best moeilijk om een beetje in te komen voort eerst maar is te doen.
|
|
|
|
JB1 |
14-3-2011 15:03 |
 Posts: 14881 |
Tandwiel 38 voor een Derbi-Senda. Iemand enig idee waar te verkrijgen?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
aprilia sx |
14-3-2011 15:49 |
| Posts: 269 |
kan ik gewoon een derbi tandwiel voor nemen glad of met borst? ik heb een sx (derbi blok) van 2010
http://www.josdijkma...iewCat&catId=120
ik wilde er zo één kopen.
Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 14-3-2011 om 15:51 uur.
|
|
|
|
Frysk |
14-3-2011 15:51 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Tandwiel 38 voor een Derbi-Senda. Iemand enig idee waar te verkrijgen?
even naar de brommerzaak gaan en vragen of ze hem kunnen bestellen als ze hem niet hebben.
|
|
giggitybyte |
|
Marcooow |
14-3-2011 16:07 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
kan ik gewoon een derbi tandwiel voor nemen glad of met borst? ik heb een sx (derbi blok) van 2010
http://www.josdijkma...iewCat&catId=120
ik wilde er zo één kopen.
Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 14-3-2011 om 15:51 uur.
ik weet het niet zeker, dus kan je beter even josdijkman zelf mailen
|
|
faster than a bullet! |
|
aprilia sx |
14-3-2011 16:12 |
| Posts: 269 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
ik weet het niet zeker, dus kan je beter even josdijkman zelf mailen
oke..
|
|
|
|
Frysk |
14-3-2011 16:18 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
kan ik gewoon een derbi tandwiel voor nemen glad of met borst? ik heb een sx (derbi blok) van 2010
http://www.josdijkma...iewCat&catId=120
ik wilde er zo één kopen.
Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 14-3-2011 om 15:51 uur.
ja.
|
|
giggitybyte |
|
Ruben2311 |
14-3-2011 16:39 |
 Posts: 1055 |
Waarom heeft een brommer meer weerstand als je de koppeling indrukt in de één dan in de vrij? en waarom is dat weg als ie warm is?
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
.luuk |
14-3-2011 17:25 |
 Posts: 1483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Waarom heeft een brommer meer weerstand als je de koppeling indrukt in de één dan in de vrij? en waarom is dat weg als ie warm is?
Olie is dan koud, dus blijven je platen een beetje kleven
|
|
|
|
ikkejw |
14-3-2011 17:37 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Waarom heeft een brommer meer weerstand als je de koppeling indrukt in de één dan in de vrij? en waarom is dat weg als ie warm is?
in de vrij staan je versnellingsbakassen niet met elkaar in verbinding, dus heeft geen (of heel weinig) weerstand.
koude olie heeft een hogere viscositeit dan warme, dus blijven je platen wat aan elkaar plakken. met een warm blok wordt de olie dunner en loopt dus makkelijker tussen de platen door.
als je je er aan stoort, het is voor een groot deel op te lossen met andere olie.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
JB1 |
14-3-2011 17:37 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
even naar de brommerzaak gaan en vragen of ze hem kunnen bestellen als ze hem niet hebben.
Nja, ik heb al meerdere gebeld, en werd met enige regelmaat voor gek uitgemaakt omdat ik mijn Derbi 200 wou laten lopen (Dat namen ze aan..)
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-3-2011 17:39 |
 Posts: 6750 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Tandwiel 38 voor een Derbi-Senda. Iemand enig idee waar te verkrijgen?
waarom zou miniscuul?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
kenny77 |
14-3-2011 18:11 |
 Posts: 29286 |
|
|
|
|