Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 46"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1661 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63445 - "Kleine vragen Topic Deel 46"
Pagina 130 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 137007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 12-3-2011 13:34 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke 70/80cc cilinders er allemaal goed passen op mn technigas enox uitlaat i.c.m. derbi senda r uit 2008? Ook wil ik mn krukas liefst zo houden. Zou bijvoorbeeld een malossi mhr80 een goede match zijn(ook met krukas)? Zou ik aan een dr70 echt merkbaar harder/beter optrekken? En hoe verhouden minder bekende merken als top performances / gilardoni en stage 6 zich?

Vind het zelf lastig info te vinden icm die uitlaat en wil deze graag houden ivm RVS


MHR80 replica kan in principe wel op je originele krukas, mits goed onderhouden en netjes warmgereden enzo. DR70 is er niet voor het nieuwe type blok krukas vervangen is overigens niet zo heel moeilijk, zou het wel aanraden vooral als je blok al veel km's / veel belasting heeft gehad.

 
GPR50 '99 streetfightert
Joop_Karel_Spank 12-3-2011 14:56 Print reply
Posts: 278
Ik heb 17.000 op de teller staan en rond de 6000 standaard gereden. De rest ontgrenst en daarna met technigas enox. Dus ik verwacht dat de krukas nog wel goed is. Hoelang zou mn ori krukas nog meegaan bij normaal gebruik van een mhr replica?(replica was net iets makker dan de gewone toch?) Ik dacht een site gevonden te hebben die een dr70 voor nieuw blok verkocht maar kan me vergissen :p
 
TSX-fan 12-3-2011 16:47 Print reply

Posts: 574
Hallo

ik ga 21 maart naar de keuring met mn tsx.
Voor-, achter- en remlicht werkt, ook werkt de tellerverlichting.
Voorrem en achterremsegmenten vervangen + kabels gesteld.
koppeling en versnellingen werken ook prima, blokje loopt goed stationair en brommer reageert goed op het gas.
Nu staat er op de site dat er ook een retroreflector op moet.
Wat is dit voor iets en is dit echt verplicht om bij een keuring te doen? Heb ik nl. nog nooit van gehoord..

http://www.rdw.nl/nl...nvaneenkenteken.aspx

Bedankt
 
TOMDT50x 12-3-2011 16:49 Print reply

Posts: 15
hoort je waterpomp te pompen als de brommer stationair loopt, of slaat die aan wanneer die warm is
 
Maup 12-3-2011 16:53 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TOMDT50x
hoort je waterpomp te pompen als de brommer stationair loopt, of slaat die aan wanneer die warm is

Pompt altijd ja. Uiteraard wel harder bij meer toeren.
Als je een thermostaat hebt in je cilinderkop, word er wel alleen water rondgepompt als die te warm word. Je pomp pompt dan gewoon door, het is een centrifugaalpomp dus dat kan geen kwaad voor de pomp.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Maup 12-3-2011 17:04 Print reply

Posts: 4353
Ik was vandaag m'n begrenzer wat aan het afstellen, en op een gegeven moment had ik hem zo staan dat er echt enorme knallen uit de uitlaat kwamen.
Hele stukken demperwol vlogen mee, en als je je hand er voor hield deed het aardig zeer.

Maargoed, sindsdien moet ik dus telkens kvs bijvullen, komt er een sissend geluid uit de cilinder als je hem uitzet en komt er witte rook uit de carterontluchting.

Wat is hier aan de hand? Ik zat zelf te denken aan rechter krukaskeerring eruit en kop- of voetpakking. Iemand een ander idee?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ChielTZR 12-3-2011 18:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zie niet waarom je dat zou moeten doen.

Je bedoelt dat je hem weer op de zelfde rij hoogte wilt hebben?
Maar dat zullen ze ook wel in het werkplaatshandboek beschrijven.


als je van de veren afblijft, dezelfde hoeveelheid olie bijvult en hem zo monteerd in je frame zoals hij zat, dan heb je toch dezelfde hoogte?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 12-3-2011 19:15 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Ik was vandaag m'n begrenzer wat aan het afstellen, en op een gegeven moment had ik hem zo staan dat er echt enorme knallen uit de uitlaat kwamen.
Hele stukken demperwol vlogen mee, en als je je hand er voor hield deed het aardig zeer.

Maargoed, sindsdien moet ik dus telkens kvs bijvullen, komt er een sissend geluid uit de cilinder als je hem uitzet en komt er witte rook uit de carterontluchting.

Wat is hier aan de hand? Ik zat zelf te denken aan rechter krukaskeerring eruit en kop- of voetpakking. Iemand een ander idee?


klinkt wel stoer
rook uit je carterontluchting zou wijzen op dat er iets lek is idd.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
chick 12-3-2011 19:21 Print reply

Posts: 417
dit klinkt idd als je rechter krukas keering of je voetpakking, want vanaf de kop staat t niet direct in verbinding met je carter, maar ik zou voor de gein eerst even je koppeling deksel eraf halen en dan zie je t snel zat, is in mijn ogen ook de makkelijkste check
 
lord of the bromfiets
XDr4g0nX 12-3-2011 19:31 Print reply

Posts: 3526
Ik heb vandaag mijn nieuwe koplamp voor mijn RS uit '97 binnen gekregen, alleen weet ik niet welke lamp er nou precies in zit.
Nu weet ik dat het een 12 Volt 15 Watt lampje is, maar welk type weet ik niet. Ik kan hem zelf niet terug vinden op internet.




Opschrift op de kraag van de lamp is: "FL 2000 S3 12V 15W [F,13] 2J8"

 
Signature: [==||========] 20% complete
-Bart-92- 12-3-2011 20:28 Print reply

Posts: 226
Neem het lampje mee naar de dichtsbijzijnde brommerboer en je krijgt er eentje mee?
 
15-3-2011 : Rijbewijs B gehaald :D 28-11-2011 A gehaald :D
Drumsan 12-3-2011 22:22 Print reply

Posts: 1223
Hey, zo'n hanekam voor op mn helm lijkt me wel cool, maar ik heb een matzwarte helm, dus zouden die zuignapjes wel kleven?
 
aprilia sx 12-3-2011 22:25 Print reply
Posts: 269
mijn bougie is donkerbruin (bijna zwart) maar hij rijd gewoon super goed. dus kan ik dit gewoon laten zitten. of krijg je hier later problemen mee.
 
Drumsan 12-3-2011 22:31 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
mijn bougie is donkerbruin (bijna zwart) maar hij rijd gewoon super goed. dus kan ik dit gewoon laten zitten. of krijg je hier later problemen mee.


Kan prima
 
MaXi-PuCh 12-3-2011 22:36 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hey, zo'n hanekam voor op mn helm lijkt me wel cool, maar ik heb een matzwarte helm, dus zouden die zuignapjes wel kleven?

moet wel lukken, en anders doe je op de plek war je hem wilt gewoon beetje pvc lijm, laten drogen, (nu is het sws mooi glad) e dat ding erop duwen.
maar waar haal jij zon ding?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 137007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 130 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved