Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 46"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 2058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63445 - "Kleine vragen Topic Deel 46"
Pagina 124 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 136992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 8-3-2011 21:44 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
[...]



ja snap ik maar ik wil dit doen omdat het wat makkelijker in plaats van iedere keer die bougies te bekijken. of kan dat niet dan?


afstellen met shoke kom je nergens mee.

gebruik de FAQ van royal club, voor een duidelijk uitleg, begrijp je dat. Dan kan je afstellen volgens deze FAQ:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

Bij slecht lopen van..... moet je kijken naar ....
Volgas hoofdsproeier
half á 3 kwart gasnaald
geen gas stationair en luchtschroef

ik heb vandaag ook alles afgesteld, gewoon grote sproeier beginnen, dan kleiner gaan tot dat je geen verschil meer merkt, of je ziet de symptonen zoals bij die FAQ liever 1 te groot dan 1 te klein.

Ik had zelf ook als ik in 1x volgas gaf dat hij een bluuhhhh/moaaaahppp geluid gaf, (te veel lucht/ te weinig benzine) omdat me sproeier goed was, heb ik me gasnaald anders gezet (klipje omlaag zodat er meer benzine langs de naald kan) en nu is het weg. en loopt hij netjes.

Het is gewoon proberen, en je moet er wat gevoel bij hebben

Je kan naar je bougie kijken, maar ik probeer hem altijd eerst op gevoel af te stellen volgens de FAQ's die hier zijn, en de bougie gebruik ik alleen als controle aan het eind.

Zo maar een manier van mij, maar die shoke moet je niet doen.
 
aprilia sx 8-3-2011 21:46 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


afstellen met shoke kom je nergens mee.

gebruik de FAQ van royal club, voor een duidelijk uitleg, begrijp je dat. Dan kan je afstellen volgens deze FAQ:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

Bij slecht lopen van..... moet je kijken naar ....
Volgas hoofdsproeier
half á 3 kwart gasnaald
geen gas stationair en luchtschroef

ik heb vandaag ook alles afgesteld, gewoon grote sproeier beginnen, dan kleiner gaan tot dat je geen verschil meer merkt, of je ziet de symptonen zoals bij die FAQ liever 1 te groot dan 1 te klein.

Ik had zelf ook als ik in 1x volgas gaf dat hij een bluuhhhh/moaaaahppp geluid gaf, (te veel lucht/ te weinig benzine) omdat me sproeier goed was, heb ik me gasnaald anders gezet (klipje omlaag zodat er meer benzine langs de naald kan) en nu is het weg. en loopt hij netjes.

Het is gewoon proberen, en je moet er wat gevoel bij hebben

Je kan naar je bougie kijken, maar ik probeer hem altijd eerst op gevoel af te stellen volgens de FAQ's die hier zijn, en de bougie gebruik ik alleen als controle aan het eind.

Zo maar een manier van mij, maar die shoke moet je niet doen.



oke bedankt. snel morgen even alles goed bekijken
 
aprilia sx 9-3-2011 12:43 Print reply
Posts: 269
ik heb mijn sproeiermaat veranderd omdat ik mijn prop eruit had gehaald. alleen nu rookt die de eerste 8km witte rook maar daarna is het niet meer.(dit was eerst ook toen ik mijn prop er nog in had alleen was het toen al na 4km weg).
Ik vind ook dat mijn uitlaat minder warm is als eerst toen die prop er nog wel in zat. is dat misschien de rede waarom die wat langer erover doet om dat rook weg te krijgen?



Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 9-3-2011 om 12:43 uur.
 
chick 9-3-2011 12:47 Print reply

Posts: 417
witte rook? als in condens, of als in en verbranden van koelvloeistof wat dus zou duiden op een lekker koppakking?
 
lord of the bromfiets
aprilia sx 9-3-2011 12:51 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
witte rook? als in condens, of als in en verbranden van koelvloeistof wat dus zou duiden op een lekker koppakking?



maar het gaat weg als die warm is na ongeveer 8km of is het dan nog steeds koppaking ofso
 
Tobias Verhoef 9-3-2011 13:59 Print reply

Posts: 1832
Weet iemand een site of heeft iemand de technische gegevens van een Suzuki rm 125 uit 1984?

Ik heb al wat gezocht maar ik kom allemaal incomplete gegevens tegen.

Ik kan wel de gegevens van een 85 er vinden, zijn die hetzelfde als een 84 er? (ik heb wel gevonden dat ze toen voor een schijf zijn gaan gebruiken)
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
WestlandMB 9-3-2011 14:45 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
ik heb mijn sproeiermaat veranderd omdat ik mijn prop eruit had gehaald. alleen nu rookt die de eerste 8km witte rook maar daarna is het niet meer.(dit was eerst ook toen ik mijn prop er nog in had alleen was het toen al na 4km weg).
Ik vind ook dat mijn uitlaat minder warm is als eerst toen die prop er nog wel in zat. is dat misschien de rede waarom die wat langer erover doet om dat rook weg te krijgen?



Dit bericht is gewijzigd door aprilia sx op 9-3-2011 om 12:43 uur.


Ik neem aan dat je een grotere sproeier erin hebt gedaan?

Als de brommer zelf wel goed reageert op het gas, en hij rookt alleen in het begin zou dit misschien wel zijn door je chocke?

Witte rook is vaak koelvloeistof wat in je cilinder verbrandt. Dat is meestal dan een lekke koppakking, maar dat lijkt me niet logisch in jou geval. Heb je het ook als je geen volgas geeft? Dus gewoon met rustig rijden (circa 6000 toeren)
 
shirioko 9-3-2011 19:33 Print reply

Posts: 2273
iemand enig idee over de wetgeving rond het ombouwen van een brommer of motor van benzine naar elektrisch? kan dat gewoon, of klopt je cil. inhoud enz niet meer en moet ie herkeurd worden?
alvast bedankt
 
XDr4g0nX 9-3-2011 19:42 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
iemand enig idee over de wetgeving rond het ombouwen van een brommer of motor van benzine naar elektrisch? kan dat gewoon, of klopt je cil. inhoud enz niet meer en moet ie herkeurd worden?
alvast bedankt

Hij zal herkeurd moeten worden, het beste kan je hiervoor de RDW ff bellen of mailen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
MaXi-PuCh 9-3-2011 20:56 Print reply

Posts: 1531
hallo,
de snorbrommer (zo'n ding met sparta blok, iig; ontsteking zit rechts) van mn maat vonkt niet.
ik heb geen idee hoe het is gekomen.
ik ging daar dus even heen om te kijken wat er aan de hand kon zijn... ik kreeg er geen vonk uit, ook als ik de bougie en bougiekabel in mn hand doe voel ik geen enkel tikje/schokje.
nu ben ik er nog een keer gewest om ff na te lopen, en nu, als ik de bougie in mn hand heb, en dan met mn lichaam contact maak met het frame (dus die hand tegen het frame houden met de bougie erin, of van mn andere hand een vinger op het stuur) dan voel ik toch echt best wel harde tikken/schokken. maar, als ik de bougie gewoon tegen de cilinder houd komt er geen vonk. ook als ik hem op andere plaatsen houd, niet.

waar duid dit op??
is de bougie kapot? de isolatie van de bougiekabel kapot?
en dat er geen bougiedop op zit maar het draad van de bougiekabel gewoon om de bougie is heengewikkeld kan geen oorzaak zijn toch?

volgens mij is het simpel op te lossen, omdat ik er wel schokken uit krijg.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
De Schout 9-3-2011 20:59 Print reply
Posts: 5327
volgens mij ben je zelf een beetje flauw en is het geen wat jij als schokken ervaard niet echt genoeg voor een vonk.

is het een ding met contactpunten? zoja, die eerst nakijken.
 
tune tweak fiddle bang bummer
MaXi-PuCh 9-3-2011 21:03 Print reply

Posts: 1531
haha, nee ik ben echt niet flauw hoor...
hij geeft mínstens zulke klappen als dat mn MT en mn RD doen.
en hij heeft contactpunten ja, maar hoe "kijk je die na"?
want als ik er wel (goed harde) schokken van krijg, kan het toch niet aan de contactpunten liggen??
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
aprilia sx 9-3-2011 21:12 Print reply
Posts: 269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Ik neem aan dat je een grotere sproeier erin hebt gedaan?

Als de brommer zelf wel goed reageert op het gas, en hij rookt alleen in het begin zou dit misschien wel zijn door je chocke?

Witte rook is vaak koelvloeistof wat in je cilinder verbrandt. Dat is meestal dan een lekke koppakking, maar dat lijkt me niet logisch in jou geval. Heb je het ook als je geen volgas geeft? Dus gewoon met rustig rijden (circa 6000 toeren)


ja ik heb er een grotere sproeier ingedaan. (84 naar 94) alleen nu is het niet meer zo erg als eerst en ik heb er niks aan gedaan dus het is denk ik al goed
 
aprilia sx 9-3-2011 21:22 Print reply
Posts: 269
ik krijg mijn brommer alleen aangekickt als ik gas bij geef. Als ik bijvoorbeeld 10 minuten heb gereden en dan 5 minuten af laat koelen en dan weer aan probeer te kicken lukt het alleen met gas bij. eenmaal aan kan ik gewoon het gas loslaten. iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

bougie is gewoon mooi koffiebruin
 
MaXi-PuCh 9-3-2011 21:32 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia sx
ik krijg mijn brommer alleen aangekickt als ik gas bij geef. Als ik bijvoorbeeld 10 minuten heb gereden en dan 5 minuten af laat koelen en dan weer aan probeer te kicken lukt het alleen met gas bij. eenmaal aan kan ik gewoon het gas loslaten. iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

bougie is gewoon mooi koffiebruin

is vrij normaal.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 136992 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 124 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved