Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 556 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63306 - suzuki tsx
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxhunter 12-12-2010 21:44 Print reply

Posts: 9332
het kan ook nog een 70cc zijn natuurlijk, even de boring opmeten rond de 41 mm is 50cc, 47mm is 70cc
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
toontje144 12-12-2010 23:14 Print reply
Posts: 48
ik heb ze even gemeten en die met 4 poorten is 41mm en die met 9 poorten is 42.3mm dus ik denk dat die al een keer is gehoond.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
het kan ook nog een 70cc zijn natuurlijk, even de boring opmeten rond de 41 mm is 50cc, 47mm is 70cc


 
tsxhunter 12-12-2010 23:31 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
ik heb ze even gemeten en die met 4 poorten is 41mm en die met 9 poorten is 42.3mm dus ik denk dat die al een keer is gehoond.
[...]




dan zijn het allebij dus 50cc cilinders (geweest)
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
toontje144 14-12-2010 17:48 Print reply
Posts: 48
vandaag met twee cilinders naar de brommer boer geweest en eentje daar achter gelaten om te hoonen en overmaat zuiger ik ben benieuwd
 
toontje144 15-12-2010 20:17 Print reply
Posts: 48
help .... vandaag de cilinder opgehaalt en er is niets aan gedaan de zuiger maat is al te groot dus nog een keer honen ging niet meer.
weet iemand of er zuigers zijn van 42,75 of 43 mm die passen in een cilinder van tsx. ik heb weinig zin om een nieuwe cilinder te kopen.
 
Kai. 15-12-2010 20:22 Print reply

Posts: 721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
help .... vandaag de cilinder opgehaalt en er is niets aan gedaan de zuiger maat is al te groot dus nog een keer honen ging niet meer.
weet iemand of er zuigers zijn van 42,75 of 43 mm die passen in een cilinder van tsx. ik heb weinig zin om een nieuwe cilinder te kopen.


ga naar dirk timmer, hij heeft vast nog wel een lueke 2ehandse als je een nieuwe te duur vind
 
nieuwe vonkjes gekocht
kenny77 15-12-2010 20:28 Print reply

Posts: 29286
Heb even een tsx zuiger vergeleken.

yamaha rd/dt past niet
jawa 50cc past niet
puch maxi past niet
honda nsr/mt past niet.

cr80 /yz80 wel, maar die boring is te groot.
Zal je waarschijnlijk toch op zoeken moeten naar een tsx zuiger in die maat.

Ze zouden wel bestaan hebben.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/32510

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-12-2010 om 20:28 uur.
 
barttsx 15-12-2010 20:38 Print reply

Posts: 276
en ze bestaan nog steeds op 50cc.nl
 
toontje144 15-12-2010 21:59 Print reply
Posts: 48
hey bedankt hier hebben ze wel de goede zuiger maat.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barttsx
en ze bestaan nog steeds op 50cc.nl


 
jr customs 16-12-2010 9:34 Print reply

Posts: 1057
Goeie vriend
 
Christian-tsx 16-12-2010 11:04 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
een goed afgestelde originele cilinder rijdt nog steeds zo sloom als dikke poep. elk opvoerdeel wat je op zo'n originele cilinder toevoegt maakt hem alleen maar slomer, want het is gewoon een waardeloze cilinder.

Ik heb er nooit harder dan 40 mee gereden volgens mij.

Ik zou ook asap een andere cilinder eropgooien, 50snel, rijdt niet bruut hard, maar is fatsoenlijk.

echt doortrekken doet ie volgens mij sowieso niet meer in de 5 met originele cilinder.

goed afstellen kan het nog iets minder maken, maar spannend zal het nooit worden



heb jaren met originele cilinders zonder membraam gereden, en ik reed echt wel harder dan 40. goed afgesteld halen ze ongeveer 50-55.

maarja er blijkt dus een 16mm carb. achter te zitten met sproeier 103, en dat is veel te groot. de inlaat is nog niet eens 12mm dus een grotere carburateur is niet nodig.

sproeiermaat moet bij zon originele cilinder ongeveer tussen de 65 en 75 zitten. ik denk dat die cilinder goed afgesteld wel doortrekt in de 5e versnelling.

misschien is het verstandiger om eerst de tsx rond de 50km/h te laten lopen om wat ervaring op te doen.

 
toontje144 17-12-2010 19:25 Print reply
Posts: 48
goedenavond heren.
we vragen nog een keer jullie advies want we zijn met alle cilinders naar een brommerboer in klundert en een in zevenbergen geweest en krijgen bij alle twee te horen dat we maar een nieuwe moeten kopen maar de 50cc met membraan is nog goed maar ze weten niet wat voor setup we verder moeten gebruiken.
we hebben een 16mm carb met een 103 sproeier en de ontsteking in de originele stand staan de vertanding is 12/51.
graag advies.
 
Floris-tsx 17-12-2010 22:45 Print reply

Posts: 3225
Wat wil je nou precies weten?

Sproeiermaat, daar moet je even wat mee klungelen. (lijkt me iets te groot)
Zou lekker die 50cc met membraan erop zetten

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 17-12-2010 om 22:47 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
toontje144 18-12-2010 13:06 Print reply
Posts: 48
dat doe we ook gaan nu proberen met een 92 of een 84 sproeier en een power filter op advies van een brommer boer uit Fijnaart.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
Wat wil je nou precies weten?

Sproeiermaat, daar moet je even wat mee klungelen. (lijkt me iets te groot)
Zou lekker die 50cc met membraan erop zetten

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 17-12-2010 om 22:47 uur.


 
mx-jacob 18-12-2010 19:03 Print reply

Posts: 2938
heb het zelfde probleem gehad met mijn tsx. bij mij lag het aan de gasnaald die verkeert stond.... misschien moet je daar even naar kijken.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 5927 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved