Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tomos start wel maar rijdt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63116 - Tomos start wel maar rijdt niet
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

laralyon 15-11-2010 13:59 Print topicpost
Posts: 15
Beste mensen,

Mijn zoon heeft n tomos uit 2005 het is een 25 km zonder helmplicht.
Hij heeft het al die tijd goed gedaan sinds ik hem vorig jaar van een vrouwtje overkocht voor mijn zoon.
Wel ging hij altijd al best wel zacht (volgens mijn zoon werd hij ingehaald door oude vrouwtjes op fiets )

maar nu komt hij dus helemaal niet meer vooruit, hij start wel maar rijdt niet.
Als je m start en de achterwiel omhoog houdt dan draait de achterwiel wel maar heeft geen vermogen als er iemand opzit.

Volgens mijn zoon is de Cilinder goed, de zuiger is goed hij heeft compressie, de vonken zijn goed, en hij krijgt benzine.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

 

HayeSM 15-11-2010 14:10 Print reply

Posts: 3052
probeer eens het carberateurtje schoon te maken, net als het benzine filter (gewoon nieuw filtertje kopen) misschien even het benzinekraantje eruit draaien en het filtertje wat daar voor zit ook schoonmaken.

waarschijnlijk zit/zat er wat rotzooi in de tank.
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
laralyon 15-11-2010 14:22 Print reply
Posts: 15
bedankt voor je snelle reactie HayeSM,

maar volgens zoonlief kan dat het probleem niet zijn omdat tie wel benzine krijgt.

jammerrrrr
 
Paul de Salmiakbal 15-11-2010 14:23 Print reply

Posts: 5282
Misschien kunt u beter uw zoon dan hier laten spreken op het forum, kan hij ons precies uitleggen hoe en wat
 
M'n oma schrok zich dood, toen ik zei dat ik een SS'er had gekocht
laralyon 15-11-2010 14:36 Print reply
Posts: 15
haha die zit paul de salmiakbal.

aangezien mijn gemakzuchtige zoon niet technisch is en net zo makkelijk mijn fiets leent, ben ik maar gaan zoeken vandaar

 
Paul de Salmiakbal 15-11-2010 14:43 Print reply

Posts: 5282
Dan raad ik toch sterk aan om de carburateur eens schoon te maken en een nieuwe bougie te monteren, aangezien u zegt dat uw zoon niet technisch is aangelegd, denk ik dat hij deze vermoedens maar aan neemt, maar zo simpel ligt het niet
Wat ik zou doen is carburateur schoonmaken en nieuwe bougie proberen en kijken of hij een mooie heldere blauwe vonk geeft, dat lost meestal al 60% van dit soort problemen op.
 
M'n oma schrok zich dood, toen ik zei dat ik een SS'er had gekocht
der Chef 15-11-2010 14:50 Print reply

Posts: 3245
Ik ga er toch vanuit dat die niet genoeg compressie heeft.

Edit: Paul, als de carb verstopt zat zou die niet starten, of zou die pruttelen of wat.. dan zou die het ook niet goed doen met minder weerstand (achterwiel van de grond?)


Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 15-11-2010 om 14:52 uur.
 
Mikf 15-11-2010 14:52 Print reply

Posts: 1295
Komt die niet op toeren? Stottert die? Slipt de koppeling misschien heel erg?
 
Paul de Salmiakbal 15-11-2010 14:53 Print reply

Posts: 5282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Ik ga er toch vanuit dat die niet genoeg compressie heeft.

Edit: Paul, als de carb verstopt zat zou die niet starten, of zou die pruttelen of wat.. dan zou die het ook niet goed doen met minder weerstand (achterwiel van de grond?)


Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 15-11-2010 om 14:52 uur.

Het kan toch geen kwaad of wel
Dat ding is wss nog nooit open geweest sinds 2005, dus dat zou ik sowieso doen.
Het kan natuurlijk ook aan de compressie liggen.
 
M'n oma schrok zich dood, toen ik zei dat ik een SS'er had gekocht
laralyon 15-11-2010 15:05 Print reply
Posts: 15
Bedankt er zitten wel nuttige tips bij,zoonlief dacht aan de koppeling.Hij is denk idd sinds 2005 niet open geweest.
Dit kan hij niet zelf dus dan toch maar naar de reparateur...

Ik heb ook al advertentie gezet en er reageren er ommin veel voor 150 euro, dus ook deze mensen denken dat tie waarschijnlijk voor een prikkie te repareren is.
 
der Chef 15-11-2010 15:09 Print reply

Posts: 3245
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laralyon
Bedankt er zitten wel nuttige tips bij,zoonlief dacht aan de koppeling.Hij is denk idd sinds 2005 niet open geweest.
Dit kan hij niet zelf dus dan toch maar naar de reparateur...

Ik heb ook al advertentie gezet en er reageren er ommin veel voor 150 euro, dus ook deze mensen denken dat tie waarschijnlijk voor een prikkie te repareren is.

Welke regio woont u?
 
kenny77 15-11-2010 15:21 Print reply

Posts: 29225
hadden wij laatst ook met een vespa snor van een tante.
zuiger was gewoon op.
 
laralyon 15-11-2010 16:03 Print reply
Posts: 15
@ der Chef,

Ik woon vlakbij rotterdam in spijkenisse.

 
Mikf 15-11-2010 16:20 Print reply

Posts: 1295
Ik woon in Rotterdam en doe wel vaker blok revisies van Tomosjes.. Misschien is dat interessant voor jullie?
 
laralyon 15-11-2010 17:04 Print reply
Posts: 15
@ Mikf

dat ligt eraan wat het me gaat kosten heb nl niet zoveel te besteden vandaar mijn zoektocht en als het te duur is verkopen we m gewoon ;p
 
Floris-tsx 16-11-2010 0:30 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laralyon
@ Mikf

dat ligt eraan wat het me gaat kosten heb nl niet zoveel te besteden vandaar mijn zoektocht en als het te duur is verkopen we m gewoon ;p


muhaa, nachtmerries, dus ik ga maar eens ff op bf.

Vriend van mij had laatst hetzelfde probleem met zijn tomos. Hij is nogal een beunhaas en reed al een tijd rond met maar 1 boutje in de uitlaatpoort van de cilinder. Toen hij naar mij kwam, was ook die tweede eruit gevallen. Wat bleek, doordat de uitlaat niet goed zijn werk deed, was de uitlaatpoort van de cilinder helemaal verstopt geraakt met koolvorming. Dit netjes eruit gekrabt, nieuwe zuiger erin gezet (was namelijk mijn eerste vermoeden, dat die op was) en het ding reed weer als een tierelier.
Waarschijnlijk krijgt u de brommer ook niet goed op toeren. Een optie is inderdaad om 't te verkopen, maar u kunt er ook voor kiezen om de cilinder eraf te (laten) sleutelen, alles goed te inspecteren (eventueel foto's maken en hier op brommerforum posten) en dan vervangen wat vervangen moet worden. De kosten die u aan die laatste optie sowieso heeft is een nieuwe voet- en koppakking voor de cilinder. Wat de verdere kosten zouden kunnen zijn, wijst de eventuele schade uiteraard uit.

http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO795343 (Vergat de uitlaatpakking ook te vermelden--> die moet ook vernieuwd worden)


Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-11-2010 om 0:32 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 8460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2013 - All rights reserved