Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Main Forum - Topic #62635 - Kleine vraagjes Derbi GPR '01.
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2051 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
2SLOW4ME |
16-9-2010 18:26 |
 Posts: 1944 |
Even twee vragen met betrekking tot mijn GPR, model met de koplampen naast elkaar.
Heb hem laatst compleet uit elkaar getrokken zodat ik het blok kon stralen, reviceren, het frame kon laten spuiten en de kuipen onder handen kon nemen.
Nu zit ik alleen met het probleem dat ik bij sommige onderdelen niet meer precies weet hoe ze gemonteerd zaten..

Hier de standaard, hier zat een veer aan, en volgensij nog een tussen stuk ter bevestiging.
Heeft iemand misschien een foto van hoe deze hoort te zitten?

Op deze foto zie je rechts naast het kvs reservoir een slangaansluiting. Iemand enig idee waar deze naar toe gaat, of dat het een ontluchting is?
Alvast bedankt, 2SLOW4ME.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
16-9-2010 18:35 |
 Posts: 13700 |
|
|
|
|
2SLOW4ME |
16-9-2010 18:50 |
 Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Trax
Zal waarschijnlijk als expansie dienen en dus met een slangetje naar onder gaan.
Wat betreft die standaard, volgende keer zelf zoeken:
http://www.easyparts...495-d5688/Frame.html
Ah, sorry. Die exploded view van easyparts had ik zelf ook wel op kunnen komen.
Nog iemand die Trax kan bevestigen wat betreft die expantie op het kvs reservoir?
Heb namelijk al die slangen bij elkaar gelegd. En heb er geen meer over die daar op zou kunnen.. Kan natuurlijk ook zo zijn dat die gewoon pleitos is, maar daarom vraag ik om bevestiging.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Stiffmeister |
16-9-2010 19:43 |
|
-simon- |
16-9-2010 20:02 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
Ah, sorry. Die exploded view van easyparts had ik zelf ook wel op kunnen komen.
Nog iemand die Trax kan bevestigen wat betreft die expantie op het kvs reservoir?
Heb namelijk al die slangen bij elkaar gelegd. En heb er geen meer over die daar op zou kunnen.. Kan natuurlijk ook zo zijn dat die gewoon pleitos is, maar daarom vraag ik om bevestiging.
de slang die onder/bij de dop zit moet naar beneden. maar kan die die aansluiting eigenlijk niet echt voor de geest halen.
ik ga ff kijken of ik nog ergens foto's heb waar ik het op kan zien.
ik kan wel op een paar foto's de slang zien zitten die erop zit. en volgens mij gaat die links of rechtboven op de radiateur. daar zit zo'n kleine nippel. maar die weet ik niet 100% zeker.
Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 16-9-2010 om 20:10 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
2SLOW4ME |
16-9-2010 21:11 |
 Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
de slang die onder/bij de dop zit moet naar beneden. maar kan die die aansluiting eigenlijk niet echt voor de geest halen.
ik ga ff kijken of ik nog ergens foto's heb waar ik het op kan zien.
ik kan wel op een paar foto's de slang zien zitten die erop zit. en volgens mij gaat die links of rechtboven op de radiateur. daar zit zo'n kleine nippel. maar die weet ik niet 100% zeker.
Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 16-9-2010 om 20:10 uur.
dat hij naar de rad gaat lijkt me aan de ene kant wel het meest logisch.. want als de kvs warm word, het zet uit, en je draait de dop er af krijg je toch zo'n geiser effect? Lijkt het me dat het als die nippel naar beneden gaat als "afvoer" van het teveel kvs er constant koelvloeistof uit spuit..
Of zie ik dit verkeerd?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
-simon- |
16-9-2010 21:30 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
dat hij naar de rad gaat lijkt me aan de ene kant wel het meest logisch.. want als de kvs warm word, het zet uit, en je draait de dop er af krijg je toch zo'n geiser effect? Lijkt het me dat het als die nippel naar beneden gaat als "afvoer" van het teveel kvs er constant koelvloeistof uit spuit..
Of zie ik dit verkeerd?
onder de dop zit een dunne slang die naar beneden loopt. die zit net boven waar de dop afsluit op het tankje. als er dan teveel druk op het systeem komt gaat de dop een beetje open en kan via dat slangetje de druk eraf. zelfde dus als bij de stale doppen die je bij veel brommers op de radiateurs ziet. die zwarte nippel moet vrij zeker naar de radiateur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
GijsNSR |
16-9-2010 22:23 |
Posts: 81 |
iemand complete kuip derbi gpr oud model tekoop?
|
|
|
|
koekie - Administrator |
17-9-2010 9:21 |
 Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GijsNSR
iemand complete kuip derbi gpr oud model tekoop?
Voor dat soort dingen hebben we de sales! Graag daar even een ad aanmaken.
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Tim-gpr99 |
17-9-2010 13:26 |
 Posts: 841 |
ik ga nu even voor beide dingen kijken als het zo droog is, dan loop ik even naar de schuur... heb precies dezelfde GPR  zal even fotos maken.
wordt jouw radiateur trouwens ook zo super snel vies van de buitenkant? ik heb telkens koelingsproblemen doordat hij heel snel vies wordt en helemaal dichtgebaggerd zit vanaf buiten.. enig idee hoe heet jou GPR word?
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
2SLOW4ME |
17-9-2010 20:24 |
 Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
ik ga nu even voor beide dingen kijken als het zo droog is, dan loop ik even naar de schuur... heb precies dezelfde GPR zal even fotos maken.
wordt jouw radiateur trouwens ook zo super snel vies van de buitenkant? ik heb telkens koelingsproblemen doordat hij heel snel vies wordt en helemaal dichtgebaggerd zit vanaf buiten.. enig idee hoe heet jou GPR word?
thanks! gprnick zou ook al poging voor me doen  .
ik heb al zo'n half jaar niet gereden op dat hok, maar heb er eigelijk in die 2 jaar dat ik er op gereden heb nooit problemen gehad met oververhitting.. heb geen temp meter ofzo, maar cilinder heeft geen sporen dat hij te warm werd als ik hartje zomer 5 minuten achter elkaar tegen de 120 aan reed  . Mja, is een DR70, die dingen zijn zowat onverwoestbaar, al een keer met een afstelling van 20 maten te arm gereden 30 km. Geen spoortje te zien..
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
18-9-2010 18:26 |
 Posts: 1944 |
Het probleem van de standaard is volgensmij opgelost nu. Ik had een precies lijkende veer die ong. 3cm korter was gevonden en dacht dat die er bij hoorde >.< ...
En ja, dat past nou eenmaal niet. De originele veer lag onderaan in de ontvetter bak kwam ik achter na een paar keer graaien om mn carters er uit te halen.
Verder heb ik GPR-nick en Tim-gpr op msn. Dus die foto's van waar dat slangetje nou precies naar toe gaat krijg ik nog wel  .
Bedankt iedereen!
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Dit topic is 2051 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|