Gerard1793 |
26-10-2010 12:28 |
 Posts: 4006 |
is er iemand die ervaring heeft met exhaust calculator 2.0?
of die uitlaat goed presteerde?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
StineZ |
26-10-2010 13:08 |
Posts: 571 |
Yoo ik kan dus hier mijn vragen posten :P hoef geen nieuw topic te maken.  mijn gilera gp50 heeft denk ik wat olie verloren uit de schokbreker. daarom bounched ie na als ik een drempel meepik. schokbreker werkt dus gewoon niet. ook piept ie nogal. m.a.w. ik moet een nieuwe hebben. ik heb op easyparts rondgekeken maar hoe weet ik welke schokbreker er oppast?
ty
|
|
Turbokit |
|
Niek de Wildt |
26-10-2010 13:09 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
is er iemand die ervaring heeft met exhaust calculator 2.0?
of die uitlaat goed presteerde?
troep
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
26-10-2010 13:48 |
 Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
1) Wat is het grote verschil tussen de Regina Gold en de Regina Brons (behalve de prijs). Mijn broertje moet op zijn Senda met V6 nieuwe ketting en tandwielen.
2) Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat mensen 13/53 een mooie vertanding vinden. Klopt dat?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Volgens mij is het verschil of in materiaal/kleur en kwaliteit.
Ik weet niet hoe hard die met v6 nu loopt? en wat je er nu op hebt zitten? klein tandwiel is hard optrekken en over een jaar weer vervangen groot tandwiel is wat sneller en wat beter voor de tandjes op je tand wiel. ivm slijtage
Ik vermoed ook dat het in het materiaal zit  . Mensen met ervaring?
Verder zit er nu de std. vertanding op (14/53?). Een Senda SM uit 2004.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
MaXi-PuCh |
26-10-2010 13:54 |
 Posts: 1531 |
hoe bereken ik een opmaat uitlaat en hoe krijg ik van die vormen op ware grootte die ik dan uit moet snijden? als iemand snapt wat ik bedoel
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Tim-gpr99 |
26-10-2010 14:00 |
 Posts: 841 |
trial and error met papier is de simpelste manier, dus van papier gewoon je uitlaat bouwen, kun je makkelijk verstellen en op maat maken, en dan vervolgens de losse ' conussen' uittekenen, en die laten uitsnijden.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Pixl |
26-10-2010 14:00 |
|
Gerard1793 |
26-10-2010 14:39 |
 Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
troep
Heb jij dan misschien een ander programmatje?
Het is niet voor racegebruik, ik wil gewoon eens kijken of ik een uitlaat kan maken
Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 26-10-2010 om 22:14 uur.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Gerard1793 |
26-10-2010 14:45 |
 Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
[...]
Ik vermoed ook dat het in het materiaal zit . Mensen met ervaring?
Verder zit er nu de std. vertanding op (14/53?). Een Senda SM uit 2004.
Ori vertanding is 11-53 toch? Ik denk dat de bronzen ketting zachter is, maw er voor zorgt dat je tandwielen niet snel slijten, maar verder kan ik er niks over vinden...
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Paul de Salmiakbal |
26-10-2010 14:51 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hoe bereken ik een opmaat uitlaat en hoe krijg ik van die vormen op ware grootte die ik dan uit moet snijden? als iemand snapt wat ik bedoel
Daar is een programmaatje voor.
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
26-10-2010 14:56 |
 Posts: 841 |
@ Gary,
Regina Gold vind ik gewoon een super fijne ketting, slijt niet snel, ziet er gaaf uit en is prima kwaliteit! Heb geen ervaring met rijden in slechte condities hoe hij zich dan houdt, maar voor zover ik zie is dat ook nog prima bij vrienden van me.
En 13-53 vind ik inderdaad een fijne vertanding. Met 12-52 had ik met zowel de originele cilinder als met mijn DR70 overtoeren op top, 14-53 trok mijn originele cilinder niet, en de DR70 trekt het net, maar kan eigenlijk vrijwel nergens zo hard, en de terugval tussen de versnellingen begint dat vrij hinderlijk te worden bij een normaal cilindertje. 13-53 is echt ideaal, prima trekkracht, valt precies mooi weer in de powerband bij overschakelen, en geen overtoeren bij mij dan !
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
sjosz |
26-10-2010 14:56 |
 Posts: 463 |
Vandaag kwam ik erachter dat ik mijn krukas van boven naar beneden kon bewegen. Dit heb ik gevoeld door middel van het vliegwiel te verwijderen. Ik moest bij de ontsteking zijn.
Brommer rijd verder perfect en je hoort niks. Blok is door mij zelf 3000 km geleden gereviseerd. Omdat de krukaslagers speling hadden.
Alle lagers zijn vervangen in het blok.
Kan het ook zijn dat de krukas uitgelubbert is oid ? Want lager versleten dat kan bijna niet. Ook al rijd ik de brommer bijna nooit in.
Ook lekt hij niet.
waar kan het door komen ?
alvast bedankt
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
26-10-2010 15:00 |
 Posts: 841 |
slechte montage lagers, slijtage door overmatige belasting (of bij koude motor) , slechte lagers, of niet goed ingereden...
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Gerard1793 |
26-10-2010 15:14 |
 Posts: 4006 |
Lagerpassing kan ook uitgesleten zijn...
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
PieterDT |
26-10-2010 16:59 |
 Posts: 131 |
past een dt80lc voorvork ook in een dt50mx??
want een dtr past wel
|
|
|
|