Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 93 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gerard1793 26-10-2010 12:28 Print reply

Posts: 4006
is er iemand die ervaring heeft met exhaust calculator 2.0?
of die uitlaat goed presteerde?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
StineZ 26-10-2010 13:08 Print reply
Posts: 571
Yoo ik kan dus hier mijn vragen posten :P hoef geen nieuw topic te maken. mijn gilera gp50 heeft denk ik wat olie verloren uit de schokbreker. daarom bounched ie na als ik een drempel meepik. schokbreker werkt dus gewoon niet. ook piept ie nogal. m.a.w. ik moet een nieuwe hebben. ik heb op easyparts rondgekeken maar hoe weet ik welke schokbreker er oppast?

ty
 
Turbokit
Niek de Wildt 26-10-2010 13:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
is er iemand die ervaring heeft met exhaust calculator 2.0?
of die uitlaat goed presteerde?


troep
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 26-10-2010 13:48 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
1) Wat is het grote verschil tussen de Regina Gold en de Regina Brons (behalve de prijs). Mijn broertje moet op zijn Senda met V6 nieuwe ketting en tandwielen.

2) Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat mensen 13/53 een mooie vertanding vinden. Klopt dat?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Volgens mij is het verschil of in materiaal/kleur en kwaliteit.

Ik weet niet hoe hard die met v6 nu loopt? en wat je er nu op hebt zitten? klein tandwiel is hard optrekken en over een jaar weer vervangen groot tandwiel is wat sneller en wat beter voor de tandjes op je tand wiel. ivm slijtage


Ik vermoed ook dat het in het materiaal zit . Mensen met ervaring?
Verder zit er nu de std. vertanding op (14/53?). Een Senda SM uit 2004.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
MaXi-PuCh 26-10-2010 13:54 Print reply

Posts: 1531
hoe bereken ik een opmaat uitlaat en hoe krijg ik van die vormen op ware grootte die ik dan uit moet snijden? als iemand snapt wat ik bedoel
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Tim-gpr99 26-10-2010 14:00 Print reply

Posts: 841
trial and error met papier is de simpelste manier, dus van papier gewoon je uitlaat bouwen, kun je makkelijk verstellen en op maat maken, en dan vervolgens de losse ' conussen' uittekenen, en die laten uitsnijden.
 
GPR50 '99 streetfightert
Pixl 26-10-2010 14:00 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hoe bereken ik een opmaat uitlaat en hoe krijg ik van die vormen op ware grootte die ik dan uit moet snijden? als iemand snapt wat ik bedoel


das niet zo simpel als je denkt, zoek eerst maar eens
 
So fuckin' what!?
Gerard1793 26-10-2010 14:39 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


troep

Heb jij dan misschien een ander programmatje?
Het is niet voor racegebruik, ik wil gewoon eens kijken of ik een uitlaat kan maken

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 26-10-2010 om 22:14 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Gerard1793 26-10-2010 14:45 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


[...]


Ik vermoed ook dat het in het materiaal zit . Mensen met ervaring?
Verder zit er nu de std. vertanding op (14/53?). Een Senda SM uit 2004.

Ori vertanding is 11-53 toch? Ik denk dat de bronzen ketting zachter is, maw er voor zorgt dat je tandwielen niet snel slijten, maar verder kan ik er niks over vinden...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Paul de Salmiakbal 26-10-2010 14:51 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hoe bereken ik een opmaat uitlaat en hoe krijg ik van die vormen op ware grootte die ik dan uit moet snijden? als iemand snapt wat ik bedoel

Daar is een programmaatje voor.
 
Tim-gpr99 26-10-2010 14:56 Print reply

Posts: 841
@ Gary,

Regina Gold vind ik gewoon een super fijne ketting, slijt niet snel, ziet er gaaf uit en is prima kwaliteit! Heb geen ervaring met rijden in slechte condities hoe hij zich dan houdt, maar voor zover ik zie is dat ook nog prima bij vrienden van me.

En 13-53 vind ik inderdaad een fijne vertanding. Met 12-52 had ik met zowel de originele cilinder als met mijn DR70 overtoeren op top, 14-53 trok mijn originele cilinder niet, en de DR70 trekt het net, maar kan eigenlijk vrijwel nergens zo hard, en de terugval tussen de versnellingen begint dat vrij hinderlijk te worden bij een normaal cilindertje. 13-53 is echt ideaal, prima trekkracht, valt precies mooi weer in de powerband bij overschakelen, en geen overtoeren bij mij dan !
 
GPR50 '99 streetfightert
sjosz 26-10-2010 14:56 Print reply

Posts: 463
Vandaag kwam ik erachter dat ik mijn krukas van boven naar beneden kon bewegen. Dit heb ik gevoeld door middel van het vliegwiel te verwijderen. Ik moest bij de ontsteking zijn.

Brommer rijd verder perfect en je hoort niks. Blok is door mij zelf 3000 km geleden gereviseerd. Omdat de krukaslagers speling hadden.

Alle lagers zijn vervangen in het blok.

Kan het ook zijn dat de krukas uitgelubbert is oid ? Want lager versleten dat kan bijna niet. Ook al rijd ik de brommer bijna nooit in.

Ook lekt hij niet.

waar kan het door komen ?

alvast bedankt
 
Tim-gpr99 26-10-2010 15:00 Print reply

Posts: 841
slechte montage lagers, slijtage door overmatige belasting (of bij koude motor) , slechte lagers, of niet goed ingereden...
 
GPR50 '99 streetfightert
Gerard1793 26-10-2010 15:14 Print reply

Posts: 4006
Lagerpassing kan ook uitgesleten zijn...
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
PieterDT 26-10-2010 16:59 Print reply

Posts: 131
past een dt80lc voorvork ook in een dt50mx??
want een dtr past wel
 

Dit topic is 160496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 93 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved