Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
|
Pagina 78 van 200
|
Dit topic is 160397 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Marcooow |
18-10-2010 19:24 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hallo,
ik heb de poortmap van m'n 70cc Airsal puch cilinder af,
maar nu zie ik dat poorten "A" en "B" niet 100% open gaan, ze zouden nog 3,5mm verder open moeten kunnen.
mijn vraag is hoe zorg ik dat ze wel helemaal open gaan?
ik kan natuurlijk 3,5mm aan voetpakkingen erop gooien, maar dat is nogal beun en daar hou ik niet van, daarbei komt dat als ik 3,5mm aan voetpakkingen heb, dat ik mijn cil. kop ook nog eens 3,5mm verder moet vlakken
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 18-10-2010 om 19:23 uur.
iemand zoeken die een haakse dremel heeft die ze wil vergroten
(denk alleen zelf dat als je ze 3,5 laat vergroten ze wel beetje te groot zijn)
|
|
faster than a bullet! |
|
MaXi-PuCh |
18-10-2010 19:27 |
 Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
iemand zoeken die een haakse dremel heeft die ze wil vergroten
(denk alleen zelf dat als je ze 3,5 laat vergroten ze wel beetje te groot zijn)
daar had ik zelf ook al aan gedacht, alleen ik wil dat de zuigerstootrand zeg maar gewoon onder de poorten komt, zodat de poorten gewoon volledig kunnen worden gebruikt, ze groter maken maakt het "probleem" alleen maar groter, doordat er een nog groter deel van de poorten niet benut word.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Marcooow |
18-10-2010 19:28 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
als je hem bij wijze van spreken voor 3 knikkers en een bounty kunt overnemen is het wel de moeite waard ja
100 euro is wel redelijk goedkoop dacht ik toch
ding is helemaal origineel wel wat roest maar ach dat heb je dan
(ik had al keer een reactie net neergezet met 100 euro maar dat was op de vorige pagina dus zien mensen mijn vraag niet. daarom dubbel post)
|
|
faster than a bullet! |
|
Marcooow |
18-10-2010 19:29 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
daar had ik zelf ook al aan gedacht, alleen ik wil dat de zuigerstootrand zeg maar gewoon onder de poorten komt, zodat de poorten gewoon volledig kunnen worden gebruikt, ze groter maken maakt het "probleem" alleen maar groter, doordat er een nog groter deel van de poorten niet benut word.
ooh sorry nou snap ik je
ja dan zou je de cilinder moeten ophogen maar dan gaan dus je andere poorten ook mee en ik weet niet of die dan wel goed zou lopen.
moet je even met een ervaren tuner over hebben die weet er veeel meer van
|
|
faster than a bullet! |
|
MaXi-PuCh |
18-10-2010 19:35 |
 Posts: 1531 |
heeft iemand een e-mail adres van een ervaren tuner?
en niet een amateur dus
en wat is dat adres dan? inbox maar ff...
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Marcooow |
18-10-2010 19:36 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
heeft iemand een e-mail adres van een ervaren tuner?
en niet een amateur dus
en wat is dat adres dan? inbox maar ff...
google staan er wel een paar op
abt, xsh en nog paar anderen
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
18-10-2010 19:40 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
daar had ik zelf ook al aan gedacht, alleen ik wil dat de zuigerstootrand zeg maar gewoon onder de poorten komt, zodat de poorten gewoon volledig kunnen worden gebruikt, ze groter maken maakt het "probleem" alleen maar groter, doordat er een nog groter deel van de poorten niet benut word.
zoals ik mij kan herinneren zijn die poortjes blind?
dan zitten ze zo laag omdat het mengsel via de zuiger door de poortjes omhoog geblazen wordt.
Cilinder 3.5mm omhoog halen moet je niet doen, dan wil die niet meer.
heeft ook geen nut, die poortjes beginnen pas te werken als de zuiger er overheen gaat...
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
18-10-2010 20:01 |
 Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
zoals ik mij kan herinneren zijn die poortjes blind?
dan zitten ze zo laag omdat het mengsel via de zuiger door de poortjes omhoog geblazen wordt.
Cilinder 3.5mm omhoog halen moet je niet doen, dan wil die niet meer.
heeft ook geen nut, die poortjes beginnen pas te werken als de zuiger er overheen gaat...
en die 3,5mm van die poorten op laten honen ofzo en aan de andere kant groter maken is niet handig ofzo?
en dat zal denk ik ook wel een paar knaken kost, wat ik niet over heb voor een puch cilindertje
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
just_pelmke |
18-10-2010 20:06 |
 Posts: 1349 |
ey,
weet iemand zo uit het hoofd de lagermaten van een aprilia rs 50 1999-2005 model voor de achterbrug en achterwiel?
en of ik zomaar een xenon lampje erin kan duwen,staat als vervanger bij jos dijkman.
|
|
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel |
|
kenny77 |
18-10-2010 20:19 |
|
MaXi-PuCh |
18-10-2010 20:23 |
 Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
cilinder zo laten.
ja
maar hij is wel slecht afgewerkt, 1 spoelpoort zit een beetje vaag...
die ga ik wel even bewerken
ik hoorde ook iets van zuiger tunen?
een gat aan de bovenkant(of zijkant, als hij rechtop staat) frezen?
of werkt dat alleen bij membraan(gestuurde)cilinders?
edit:
is dit: http://www.hyves.nl/..._125cc_brommer/wuxw/
niet gewoon een namaak kawa met een pitbike blokje erin?
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 18-10-2010 om 20:28 uur.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
gradusss |
18-10-2010 20:54 |
 Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
edit:
is dit: http://www.hyves.nl/..._125cc_brommer/wuxw/
niet gewoon een namaak kawa met een pitbike blokje erin?
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 18-10-2010 om 20:28 uur.
lijkt me gewoon een of ander snees (chinees) ding
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
Maup |
18-10-2010 20:56 |
 Posts: 4353 |
Mensen ik heb een probleem!
Iedereen die wel eens een am6 blok gereviseerd heeft kent het wel:
je tikt lekker je lagertjes eruit, totdat je met een naaldlager en een koggellager blijft zitten. Ze zitten tegen een dichte achterkant aan, dus je kunt ze er niet vanaf de buitenkant uit tikken.
Hoe krijg ik ze er toch uit?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
shirioko |
18-10-2010 20:59 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]
lijkt me gewoon een of ander snees (chinees) ding
dat blok is iig namaak chinees, ik heb er ook zo een onder mijn MTX geschroefd, en die brommer lijkt mij een kinroad ofzo? Ik zag er een jaar terug ofzo zo een op MP staan
EDIT:
http://www.google.nl...;biw=667&bih=639
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 18-10-2010 om 21:01 uur.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
18-10-2010 21:00 |
 Posts: 6737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
Mensen ik heb een probleem!
Iedereen die wel eens een am6 blok gereviseerd heeft kent het wel:
je tikt lekker je lagertjes eruit, totdat je met een naaldlager en een koggellager blijft zitten. Ze zitten tegen een dichte achterkant aan, dus je kunt ze er niet vanaf de buitenkant uit tikken.
Hoe krijg ik ze er toch uit?
dat naaldlagertje bij de koppelinghendel?
daar heb k nu ervaring mee
die zat bij mij vast, net zo lang met schroevendraaier en hamer stukje bij beetje weggetikt, ik zou er toch wel een uur voor nemen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Dit topic is 160397 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 78 van 200
|
|