Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 493 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 64 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 11-10-2010 14:44 Print reply

Posts: 4353
Het is alleen de markering toch? Dus in principe functioneerd hij ook zonder dat onderdeel?
Dan zou ik het gewoon zo laten als je bang bent dat het krom gaat trekken met lassen.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
BenjaminDG 11-10-2010 14:45 Print reply

Posts: 4605
Tis eigenlijk heel de zitting waar de belansas tegen rust, waaronder ook de markering om hem op tijd te zetten.

Iemand ervaring met het lassen van een carter met MAG?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-10-2010 om 14:51 uur.
 
Vlaanderen vrij!
gradusss 11-10-2010 15:45 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Tis eigenlijk heel de zitting waar de belansas tegen rust, waaronder ook de markering om hem op tijd te zetten.

Iemand ervaring met het lassen van een carter met MAG?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-10-2010 om 14:51 uur.


balansas gewoon weglaten, het ding is niet onmisbaar in een honda blok, heb ze er altijd uitgehaald en nooit problemen door gehad
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
BenjaminDG 11-10-2010 15:48 Print reply

Posts: 4605
Da trilt alles harder toch?
 
Vlaanderen vrij!
ikkejw 11-10-2010 16:18 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hey

Ik moet het binnenste van mijn honda mb carter oplassen (koppelingskant).

Ik heb thuis mag staan maar ben bang dat het stuk gaat scheuren of iets dergelijks.

De markering voor de belansas is namelijk afgebroken, ik heb thuis wel wat vloeibaar metaal (120kg/cm² en 150°C) staan maar ik denk dat deze lijm gaat loskomen door de trillingen van het blok.

Nog ideeën om mijn carter te reparen, een nieuwe/2dehands halen is niet evident omdat ik in vlaanderen woon en er weinig honda mb8 spullen te verkrijgen zijn hier.


is een bekend probleem, komt doordat de balansas net niet goed in het lager zat bij monteren.

je kunt het misschien laten lassen, maar ik denk dat het beter is om andere carters te regelen. balansas weglaten is een optie, maar daar word je niet blij van.

is dit misschien iets voor je?
http://cgi.ebay.nl/H...e-leer-/330355271238
 
Preserve nature - Always wear a helmet
gradusss 11-10-2010 16:23 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Da trilt alles harder toch?


valt reuze mee, heb al vanalles voorbij zien komen zonder balansas: sobw blokjes uit expi klasse, 23pk 110 malossi, allerlei 70 en 50 cilinders, met binnenrotor, zonder binnenrotor, cross, race, sprint.... en nooit iemand horen klagen.

in ons dorp was het standaard werk bij een honda: oliepomp er af en balansas weg (of enkel het tussenasje er uit).

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 11-10-2010 om 16:24 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Ruttger92 11-10-2010 16:29 Print reply

Posts: 78
is het rijden met een kromme voorvork in een tomos erg gevaarlijk?
 
Tim-gpr99 11-10-2010 16:39 Print reply

Posts: 841
als hij nog stevig niet kan het op zich niet heel veel kwaad, maar je moet wel op gevaarlijk stuurgedrag regelen, je voorwiel kan heel apart gaan reageren op hobbels of sporen in het wegdek, waardoor je vrij snel valt... spreek uit ervaring
 
GPR50 '99 streetfightert
Ruttger92 11-10-2010 16:44 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
als hij nog stevig niet kan het op zich niet heel veel kwaad, maar je moet wel op gevaarlijk stuurgedrag regelen, je voorwiel kan heel apart gaan reageren op hobbels of sporen in het wegdek, waardoor je vrij snel valt... spreek uit ervaring

nouja hij is wel stevig maar het wiel staat er wel best schuin door, en ik gebruik het eigenlijk alleen als testframe dus dan kan het niet zo'n kwaat lijkt mij
 
evert134 11-10-2010 20:27 Print reply

Posts: 23
ik heb een probleem met mijn topsnelheid?

eerst had is std ontgrenst en ging ie +-80
toen kocht ik zon turbokit uitlaat en liep ie 90

toen moest ik op de rollerbank en trapte ze hem even lekker af ect. daarna starte hij moeilijk. en toen ik weer aangehouden werd moest die turbokit. eronder weg en had ik weer std ontgrenst. nu liep ie maar 60 wind mee en heuvelaf 65a70. nu heb ik een yasuni r1 en loopt ie net 80 heb me laten gelofen dat ie rond de 100 moet gaan...

kan dit door een warmloper ofzo komen? en hoe maak ik het weer?

 
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.
tsxhunter 11-10-2010 20:31 Print reply

Posts: 9332
haal je cilinder er eens af.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
antonhonda 11-10-2010 20:35 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: evert134
ik heb een probleem met mijn topsnelheid?

eerst had is std ontgrenst en ging ie +-80
toen kocht ik zon turbokit uitlaat en liep ie 90

toen moest ik op de rollerbank en trapte ze hem even lekker af ect. daarna starte hij moeilijk. en toen ik weer aangehouden werd moest die turbokit. eronder weg en had ik weer std ontgrenst. nu liep ie maar 60 wind mee en heuvelaf 65a70. nu heb ik een yasuni r1 en loopt ie net 80 heb me laten gelofen dat ie rond de 100 moet gaan...

kan dit door een warmloper ofzo komen? en hoe maak ik het weer?



90 procent warm loper
niet verder rijde ivm vast slaan of zuiger stukje afbreken
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
evert134 11-10-2010 20:36 Print reply

Posts: 23
zal ik van het wiekend eens doen. ik hoef verder geen nieuwe pakkingen er tussen te doen of wel?

a das balen kan echt niet verder rijden?

Dit bericht is gewijzigd door evert134 op 11-10-2010 om 20:37 uur.
 
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.
coupequattro 11-10-2010 20:43 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: evert134
zal ik van het wiekend eens doen. ik hoef verder geen nieuwe pakkingen er tussen te doen of wel?

a das balen kan echt niet verder rijden?

Dit bericht is gewijzigd door evert134 op 11-10-2010 om 20:37 uur.


Altijd nieuwe pakkiingen monteren als je de cilinder eraf haalt.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-10-2010 21:26 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hey

Ik moet het binnenste van mijn honda mb carter oplassen (koppelingskant).

Ik heb thuis mag staan maar ben bang dat het stuk gaat scheuren of iets dergelijks.

De markering voor de belansas is namelijk afgebroken, ik heb thuis wel wat vloeibaar metaal (120kg/cm² en 150°C) staan maar ik denk dat deze lijm gaat loskomen door de trillingen van het blok.

Nog ideeën om mijn carter te reparen, een nieuwe/2dehands halen is niet evident omdat ik in vlaanderen woon en er weinig honda mb8 spullen te verkrijgen zijn hier.





Dat laatste is toch geen probleem nu er internet bestaat?

Als je nooit aluminium gelast hebt dan denk ik niet dat je je carter dicht krijgt. De kans is groter dat hij half weg smelt.

Ik zou de krukas balanceren en zonder balansas gaan rijden.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 160317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 64 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved