Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 51 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 30-9-2010 18:37 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
vraagje, wat is de functie van het gat in de carter van dit blok? (gat richting krukas)

http://link.marktplaats.nl/382410036 (zie laatste foto)

En waarom zou je een carter zo uitfrezen, terwijl een 70cc toch al gewoon past?


dat dat kan goed voor de smering van je krukas lager zijn


 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtx-motard 30-9-2010 18:40 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
vraagje, wat is de functie van het gat in de carter van dit blok? (gat richting krukas)

http://link.marktplaats.nl/382410036 (zie laatste foto)

En waarom zou je een carter zo uitfrezen, terwijl een 70cc toch al gewoon past?

is voor smering van het krukas lager.

uitvrezen zodat het gasmengsel sneller in je cilinder gaat.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
XDr4g0nX 30-9-2010 22:50 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

gast..
met dat clipje schroef je je vtw temninste vast aan je uitgaande as..
met die circlip kan die helemaal vrij over de as schuiven
over speling gesproken..

Met nu alleen dat clipje heeft hij wat axiale speling, daar door loopt de ketting niet helemaal lekker. En met alleen die borgring zit hij idd te los, daarom wil ik hem ook vastzetten met een borgring EN clipje zodat hij bijna geen speling meer heeft.

En ik heb hier nu zelf niet de beschikking over een schuifmaat, dus ik kan het ook niet opmeten welke ik moet hebben.
 
Signature: [==||========] 20% complete
gradusss 30-9-2010 22:57 Print reply

Posts: 603
mijn kleine vraag: zijn de kunstof scharnierbussen voor een mtx-sh achterbrug nog ergens te bestellen?
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Frysk 30-9-2010 23:37 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
mijn kleine vraag: zijn de kunstof scharnierbussen voor een mtx-sh achterbrug nog ergens te bestellen?


cmsnl.com dacht ik wel
 
giggitybyte
shirioko 1-10-2010 10:40 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Met nu alleen dat clipje heeft hij wat axiale speling, daar door loopt de ketting niet helemaal lekker. En met alleen die borgring zit hij idd te los, daarom wil ik hem ook vastzetten met een borgring EN clipje zodat hij bijna geen speling meer heeft.

En ik heb hier nu zelf niet de beschikking over een schuifmaat, dus ik kan het ook niet opmeten welke ik moet hebben.

gewoon nieuw clipje halen, heb je ook bijna geen speling, en anders is je uitgaande as gewoon kapot
 
Dargor 2-10-2010 8:37 Print reply

Posts: 1771
Weet iemand de orginele tandwiel verhouding van een honda MB8 met 5 bak
0f een andere geschikte verhouding
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Robin 1993 2-10-2010 13:09 Print reply

Posts: 1234
Ik ging net versnellingsbakolie kopen (honda mt5) maar ze hadden niet meer de speciale honda 2takt olie van kroin oli. Nu zei de verkoper dat je er ook gewoon zundapp/kreidler van kroin olie erin kan doen, dus ik heb dat dan maar gekocht. Maar is dat dan wel een ander soort olie? en is het wel goede olie voor een honda mt?
 
!!2 takt!!
ChielTZR 2-10-2010 13:25 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Ik ging net versnellingsbakolie kopen (honda mt5) maar ze hadden niet meer de speciale honda 2takt olie van kroin oli. Nu zei de verkoper dat je er ook gewoon zundapp/kreidler van kroin olie erin kan doen, dus ik heb dat dan maar gekocht. Maar is dat dan wel een ander soort olie? en is het wel goede olie voor een honda mt?


zolang ´t voor bromfietsen is met natte plaat, en de goede dikte, zit ´t wel snor.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kreidlergek 2-10-2010 14:04 Print reply

Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
Weet iemand de orginele tandwiel verhouding van een honda MB8 met 5 bak
0f een andere geschikte verhouding


bij ijn mt-8 is 15-38 orgineel.
maar het licht er ook aan of je hard wilt optreken of dat je een hoge snelheid wilt.
 
nothing sounds like a V8
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-10-2010 15:07 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

is voor smering van het krukas lager.

uitvrezen zodat het gasmengsel sneller in je cilinder gaat.


hoe moet ik me dat precies voorstellen?

 
Too cool for school!
Derbi-Olaf 2-10-2010 15:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hoe moet ik me dat precies voorstellen?


Gewoon, hoe meer je wegfreest hoe sneller het gaat!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ariej 2-10-2010 16:27 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


hoe moet ik me dat precies voorstellen?



Ik denk dat het de bedoeling is geweest dat het mengsel geneigd is om via de krukasholte langs je lager naar je spoelpoorten te gaan.
Of dat zo werkt, vraag ik me af, maar met zulke grote kanalen/doorgangen naar je spoelpoorten heeft het in ieder geval minder zin.

Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 2-10-2010 om 16:29 uur.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Heilige Antonius 2-10-2010 19:47 Print reply

Posts: 1202
Ik heb laatst een proma circuit uitlaatje gekocht voor onder mijn puchje, nou zag ik al dat er iets onder hing want onder een normale proma niet zat, maar ik dacht dat dat gewoon een 'moer' was omdat er ooit een gat in heeft gezeten. Maar nu begin ik toch te twijfelen het gaat om dit ding:




Op de bovenkant staat: A.R.C. Adjustable Power Chamber
Kan iemand mij vertellen wat hier het nut van is?
 
ChielTZR 2-10-2010 19:54 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Ik heb laatst een proma circuit uitlaatje gekocht voor onder mijn puchje, nou zag ik al dat er iets onder hing want onder een normale proma niet zat, maar ik dacht dat dat gewoon een 'moer' was omdat er ooit een gat in heeft gezeten. Maar nu begin ik toch te twijfelen het gaat om dit ding:
afbeelding

afbeelding

Op de bovenkant staat: A.R.C. Adjustable Power Chamber
Kan iemand mij vertellen wat hier het nut van is?



Proma heeft verschillende modellen uitlaten voor Honda Camino. Een Proma replica, met twee kleine dempertjes boven elkaar, een proma low-boy en een Proma Circuit. Deze laatste uitlaat is ook verkrijgbaar met een "APC". Dit laatste staat voor "Adjustable Power Chamber". Hiermee kun je de tegendruk van je uitlaat regelen door aan een moer te draaien. Hoge tegendruk is voor vermogen in de lage toeren, en lage tegendruk voor vermogen in de hoge toeren. In combinatie met een 70cc is lage tegendruk en lichte rollers (hoge toeren) het beste voor de prestaties. Leovinci heeft de duurste uitlaat van allemaal (ca. fl.140,=) maar dan heb je wel waar voor je geld.


Bron:
http://members.tripod.com/fast_guy/

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 160385 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 51 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved