Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 45"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #62513 - "Kleine vragen Topic Deel 45"
Pagina 44 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 160453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 25-9-2010 19:49 Print reply

Posts: 29286
6v
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-9-2010 19:59 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Is het raadzaam om in de zuiger van een 125cc Eurocilindro een inlaat gat aan te brengen ivm betere smering en koeling van de naaldlager?

afbeelding

Deze zuiger dus.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-9-2010 om 13:25 uur.


hoe gaat dat precies voor meer koeling en smering zorgen dan?
 
Too cool for school!
BenjaminDG 25-9-2010 22:40 Print reply

Posts: 4605
Ik dacht misschien met dat gat daar dat er meer mengsel richting de naaldlager komt?


 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-9-2010 2:38 Print reply

Posts: 9841
of juist een afvoer creëren voor de oliewalm die er 'in' je zuiger hangt.

maarja ik weet het ook niet was gewoon benieuwd.

als ie nu niet te weinig krijgt is er geen probleem toch?
 
Too cool for school!
BenjaminDG 26-9-2010 10:21 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
of juist een afvoer creëren voor de oliewalm die er 'in' je zuiger hangt.

maarja ik weet het ook niet was gewoon benieuwd.

als ie nu niet te weinig krijgt is er geen probleem toch?


Tja ik weet het ook niet echt

Iemand die mee rijd bij 50cc klassement zei dat ik best een gat in de zuiger kon maken om de naaldlager wat beter te smeren/koelen.

Bij mijn eerst testrit werd de naaldlager veel te warm waardoor hij in stukken brak, de zuiger had wel grotere spoeldoorgangen (gelijk gelegd aan de spoelpoorten).

2de testrit heb ik een standaard zuiger gemonteerd (spoeldoorgang niet veranderd) en de gasnaald op zijn hoogste stand gezet.

Nu bleef de zuigerveer achter een spoelpoort hangen maar de naaldlager zag er nog goed uit.

Of het nu lag aan die vergrote spoeldoorgangen weet ik niet.


 
Vlaanderen vrij!
knoffy 26-9-2010 10:44 Print reply
Posts: 610
hallo weer een vraagje :P

als ik mijn brommer stiller wil hebben hoe doe ik dat ?

ik dacht aan een soort schot in mijn demper zodat het geluid niet direct naar buiten gaat.

en is het nou beter om een pijp in je demper te hebben die groot dempings oppervlak heeft of juist 1 die dun is zodat het er niet te snel door gaat?

of zijn er nog meer en makkelijke manieren zo als gewoon een mega demper monteren XD
 
tsxhunter 26-9-2010 11:06 Print reply

Posts: 9332
orinigele demper. en je kan proberen eerst je demperwol te vervangen.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
JB1 26-9-2010 13:39 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
hallo weer een vraagje :P

als ik mijn brommer stiller wil hebben hoe doe ik dat ?

ik dacht aan een soort schot in mijn demper zodat het geluid niet direct naar buiten gaat.

en is het nou beter om een pijp in je demper te hebben die groot dempings oppervlak heeft of juist 1 die dun is zodat het er niet te snel door gaat?

of zijn er nog meer en makkelijke manieren zo als gewoon een mega demper monteren XD


Dubbelwandige uitlaat monteren
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
XDr4g0nX 26-9-2010 16:46 Print reply

Posts: 3526
Mijn vriendin heeft een Sym Mio (snor) en die loopt echt precies 30km/h.
Nu wil ik haar verrassen en hem iets sneller laten lopen door de CDI te ontgrenzen.
Het punt is alleen, ik weet niet welke ik door moet knipper/loshalen om hem te ontgrenzen.
Weet iemand dat wel, want er zit geen roze lus aan.
 
Signature: [==||========] 20% complete
JB1 26-9-2010 16:47 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Mijn vriendin heeft een Sym Mio (snor) en die loopt echt precies 30km/h.
Nu wil ik haar verrassen en hem iets sneller laten lopen door de CDI te ontgrenzen.
Het punt is alleen, ik weet niet welke ik door moet knipper/loshalen om hem te ontgrenzen.
Weet iemand dat wel, want er zit geen roze lus aan.


CDI vervangen voor bromversie
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MaXi-PuCh 26-9-2010 16:47 Print reply

Posts: 1531
hallo,
ik zag deze carburateur:

en vroeg me af wat dat is waar ik die rode cirkel omheen heb gezet.
als iemand het weet zeg dan maar even.
het gaat om een 17,5mm Dellortho
gr,
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Knipperlicht 26-9-2010 16:48 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hallo,
ik zag deze carburateur:
afbeelding
en vroeg me af wat dat is waar ik die rode cirkel omheen heb gezet.
als iemand het weet zeg dan maar even.
het gaat om een 17,5mm Dellortho
gr,


Daar hoort de choke te zitten

Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 26-9-2010 om 16:49 uur.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
XDr4g0nX 26-9-2010 16:50 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


CDI vervangen voor bromversie

Had ik al naar zitten kijken, maar ik wilde het nu (voor 7 uur) doen voor ze uit haar werk komt.
En ik heb dus niet de mogelijkheid om een brom CDI te halen. (dat en ik wil er niet veel geld aan uitgeven )
 
Signature: [==||========] 20% complete
coupequattro 26-9-2010 16:50 Print reply

Posts: 958
Dat is voor de choke, is een los elementje die je er in kunt zetten
 
ChielTZR 26-9-2010 16:51 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hallo,
ik zag deze carburateur:
afbeelding
en vroeg me af wat dat is waar ik die rode cirkel omheen heb gezet.
als iemand het weet zeg dan maar even.
het gaat om een 17,5mm Dellortho
gr,


dat komt je elektrische choke idd. Dit is volgens mij een dell phva.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 160453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 44 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved