kenny77 |
25-9-2010 19:49 |
 Posts: 29286 |
6v
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
25-9-2010 19:59 |
 Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Is het raadzaam om in de zuiger van een 125cc Eurocilindro een inlaat gat aan te brengen ivm betere smering en koeling van de naaldlager?
afbeelding
Deze zuiger dus.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-9-2010 om 13:25 uur.
hoe gaat dat precies voor meer koeling en smering zorgen dan?
|
|
Too cool for school! |
|
BenjaminDG |
25-9-2010 22:40 |
 Posts: 4605 |
Ik dacht misschien met dat gat daar dat er meer mengsel richting de naaldlager komt?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
26-9-2010 2:38 |
 Posts: 9841 |
of juist een afvoer creëren voor de oliewalm die er 'in' je zuiger hangt.
maarja ik weet het ook niet  was gewoon benieuwd.
als ie nu niet te weinig krijgt is er geen probleem toch?
|
|
Too cool for school! |
|
BenjaminDG |
26-9-2010 10:21 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
of juist een afvoer creëren voor de oliewalm die er 'in' je zuiger hangt.
maarja ik weet het ook niet was gewoon benieuwd.
als ie nu niet te weinig krijgt is er geen probleem toch?
Tja ik weet het ook niet echt
Iemand die mee rijd bij 50cc klassement zei dat ik best een gat in de zuiger kon maken om de naaldlager wat beter te smeren/koelen.
Bij mijn eerst testrit werd de naaldlager veel te warm waardoor hij in stukken brak, de zuiger had wel grotere spoeldoorgangen (gelijk gelegd aan de spoelpoorten).
2de testrit heb ik een standaard zuiger gemonteerd (spoeldoorgang niet veranderd) en de gasnaald op zijn hoogste stand gezet.
Nu bleef de zuigerveer achter een spoelpoort hangen maar de naaldlager zag er nog goed uit.
Of het nu lag aan die vergrote spoeldoorgangen weet ik niet.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
knoffy |
26-9-2010 10:44 |
Posts: 610 |
hallo weer een vraagje :P
als ik mijn brommer stiller wil hebben hoe doe ik dat ?
ik dacht aan een soort schot in mijn demper zodat het geluid niet direct naar buiten gaat.
en is het nou beter om een pijp in je demper te hebben die groot dempings oppervlak heeft of juist 1 die dun is zodat het er niet te snel door gaat?
of zijn er nog meer en makkelijke manieren zo als gewoon een mega demper monteren XD
|
|
|
|
tsxhunter |
26-9-2010 11:06 |
 Posts: 9332 |
orinigele demper. en je kan proberen eerst je demperwol te vervangen.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
JB1 |
26-9-2010 13:39 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: knoffy
hallo weer een vraagje :P
als ik mijn brommer stiller wil hebben hoe doe ik dat ?
ik dacht aan een soort schot in mijn demper zodat het geluid niet direct naar buiten gaat.
en is het nou beter om een pijp in je demper te hebben die groot dempings oppervlak heeft of juist 1 die dun is zodat het er niet te snel door gaat?
of zijn er nog meer en makkelijke manieren zo als gewoon een mega demper monteren XD
Dubbelwandige uitlaat monteren
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
XDr4g0nX |
26-9-2010 16:46 |
 Posts: 3526 |
Mijn vriendin heeft een Sym Mio (snor) en die loopt echt precies 30km/h.
Nu wil ik haar verrassen en hem iets sneller laten lopen door de CDI te ontgrenzen.
Het punt is alleen, ik weet niet welke ik door moet knipper/loshalen om hem te ontgrenzen.
Weet iemand dat wel, want er zit geen roze lus aan.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
JB1 |
26-9-2010 16:47 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Mijn vriendin heeft een Sym Mio (snor) en die loopt echt precies 30km/h.
Nu wil ik haar verrassen en hem iets sneller laten lopen door de CDI te ontgrenzen.
Het punt is alleen, ik weet niet welke ik door moet knipper/loshalen om hem te ontgrenzen.
Weet iemand dat wel, want er zit geen roze lus aan.
CDI vervangen voor bromversie
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
MaXi-PuCh |
26-9-2010 16:47 |
 Posts: 1531 |
hallo,
ik zag deze carburateur:

en vroeg me af wat dat is waar ik die rode cirkel omheen heb gezet.
als iemand het weet zeg dan maar even.
het gaat om een 17,5mm Dellortho
gr,
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Knipperlicht |
26-9-2010 16:48 |
 Posts: 1833 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hallo,
ik zag deze carburateur:
afbeelding
en vroeg me af wat dat is waar ik die rode cirkel omheen heb gezet.
als iemand het weet zeg dan maar even.
het gaat om een 17,5mm Dellortho
gr,
Daar hoort de choke te zitten
Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 26-9-2010 om 16:49 uur.
|
|
If you eat LEGO, you will shit bricks. |
|
XDr4g0nX |
26-9-2010 16:50 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
CDI vervangen voor bromversie
Had ik al naar zitten kijken, maar ik wilde het nu (voor 7 uur) doen voor ze uit haar werk komt.
En ik heb dus niet de mogelijkheid om een brom CDI te halen. (dat en ik wil er niet veel geld aan uitgeven  )
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
coupequattro |
26-9-2010 16:50 |
 Posts: 958 |
Dat is voor de choke, is een los elementje die je er in kunt zetten
|
|
|
|
ChielTZR |
26-9-2010 16:51 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hallo,
ik zag deze carburateur:
afbeelding
en vroeg me af wat dat is waar ik die rode cirkel omheen heb gezet.
als iemand het weet zeg dan maar even.
het gaat om een 17,5mm Dellortho
gr,
dat komt je elektrische choke idd. Dit is volgens mij een dell phva.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|